.
-
Audi quattro - Episodul 7 - Momentul Zero
27 de minute in fata istorieiPentru Ferdinand Piech lucrurile erau foarte clare: quattro trebuia sa participe la Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa un sezon de teste in 1980, in urma caruia au fost definitivate formalitatile de omologare, si unul cu prezente sporadice in 1981, Audi si-a planificat primul sezon complet pentru 1982.
Finalizarea rapida a noului quattro a accelerat lucrurile, masina fiind gata de start inca din 1980. Prin urmare, la sfarsitul lunii octombrie ea a fost aliniata la Raliul Algarve din Portugalia, etapa a Campionatului European. Neavand omologare FIA, quattro a evoluat in postura de masina de deschidere, cu numarul '0' de concurs.
Surprinzator, prima aparitie neoficiala avea sa furnizeze si o mare surpriza, 'masina de deschidere' stabilind cel mai bun timp pe 24 din cele 30 de speciale. Daca ar fi intrat in clasament, Mikkola si Hertz si-ar fi depasit cel mai apropiat rival cu 27 de minute! Un prim avertisment dat concurentei si un semnal ca noul quattro este gata pentru debutul in Campionatul Mondial de Raliuri.
Evenimentul avea sa se petreaca in prima etapa a sezonului 1981, in Raliul Monte Carlo. La citirea primilor timpi - mai in gluma, mai in serios - pilotul Bruno Saby avea sa declare: 'Daca in perioada recunoasterilor a fost suficienta o clepsidra pentru a masura diferenta dintre quattro si restul lumii, acum avem nevoie de un calendar.'
Audi quattro - Episodul 1 - Momentul Iltis
Audi quattro - Episodul 2 - Momentul Geneva
Audi quattro - Episodul 3 - Momentul Trambulinei
Audi quattro - Episodul 4 - Momentul Wakeboard
Audi quattro - Episodul 5 - Momentul Safety-Car
Audi quattro - Episodul 6 - Momentul Momentul bradului de Craciun
Audi quattro - Episodul 8 - Momentul Mouton
Audi quattro - Episodul 9 - Momentul Pikes Peak
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: