.
-
Audi quattro - Episodul 2 - Momentul Geneva
263 mm pentru un element genialquattro isi demonstrase potentialul pe drumurile Pasului Turrach. Pentru vara anului 1978, mai ramanea de depasit un obstacol de natura tehnica. Cum sa echipezi un automobil cu tractiune integrala, in conditiile in care diferentele de rotatie intre axa fata si cea spate induc vibratii la negocierea virajelor? Solutia: diferentialul central, a carui misiune era sa compenseze aceste diferente. Totusi, mai ramanea o problema. Gandit pentru vehicule tot-teren sau camioane, diferentialul interaxial era greu si avea dimensiuni mari.Echipa din cadrul departamentului de dezvoltare si-a asumat misiunea de a gasi o solutie viabila, primele rezultate fiind prezentate intr-un crochiu care a circulat printre membrii grupului. Solutia care a permis reducerea dimensiunii si a masei consta intr-un arbore tubular, realizat de Franz Tengler, seful departamentului de productie a transmisiei. Dupa terminarea proiectului, acesta a intrat in fabricatie, dezvoltarea autoturismului cu tractiune integrala ajungand in faza finala.
La Geneva, in martie 1980, quattro s-a bucurat de un ecou favorabil din partea publicului, dar si a presei de specialitate. Celebrul slogan 'Progres prin tehnologie' primea un suflu nou, minunea tehnologica fiind constituita de arborele tubular cu lungimea de numai 263 mm.
Audi quattro - Episodul 1 - Momentul Iltis
Audi quattro - Episodul 3 - Momentul Trambulinei
Audi quattro - Episodul 4 - Momentul Wakeboard
Audi quattro - Episodul 5 - Momentul Safety-Car
Audi quattro - Episodul 6 - Momentul bradului de Craciun
Audi quattro - Episodul 7 - Momentul Zero
Audi quattro - Episodul 8 - Momentul Mouton
Audi quattro - Episodul 9 - Momentul Pikes Peak
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: