.
-
Istoria siglei Renault
Rombul Renault a fost la inceput doar o emblema amplasata pe capota. In spatele ei se afla claxonul, iar din 1922 centrul siglei a fost taiat, pentru a permite sunetului sa patrunda. A inceput cu o forma circulara si a devenit romb in 1924.
In 1898, Louis Renault construieste primul sau automobil cu motor De Dion Bouton, locul de productie nefiind altul decat propria-i curte. In scurt timp a primit mai multe comenzi pentru realizarea de modele, astfel ca la sfarsitul aceluiasi an, alaturi de fratele sau, Marcel, infiinteaza compania Societe Renault Freres, cu o productie de 77 de autoturisme.
Sediul firmei avea sa fie in Boulogne-Billancourt, Franta, avand ca logo cele trei initiale ale fratilor Renault: Louis, Marcel si Ferdinand. Noua marca isi capata reputatia dupa cursele de la Paris-Viena si Paris-Bordeaux.
In 1908 ajunge sa produca 4.000 de unitati pe an, urmand ca in timpul razboiului mondial sa ajunga sa construiasca tancurile FT-17. Sigla trece si ea prin modificarile razboiului, infatisand o perioada un tanc.
Constructorul francez reuseste sa se evidentieze dupa razboi cu modelele aparute in 1924, Monasix, Monaquatre si 4 CV. In 1924, Victor Vasarely a fost cel care a transformat emblema Renault intr-un romb atat de familiar astazi.
Pentru mai multe detalii despre istoria Renault, curiozitati, galerii foto, concursuri, reuniuni si multe altele, fanii marcii sunt asteptati in Clubul Renault Vrancea www.facebook.com/groups/clubrenaultvrancea
joi, 26 aprilie 2012, 10:22
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: