.
  • Istoria şi misterul papionului auriu Chevrolet



    Papionul auriu Chevrolet a devenit o siglă faimoasă la nivel internaţional de la lansarea sa de co-fondatorul companiei William C. Durant în 1913. În acel moment, Chevrolet avea abia doi ani de activitate, dar îşi făurea deja drumul spre a deveni unul dintre cei mai importanţi constructori auto din lume. Introducerea unei sigle clare şi distincte pentru această marcă tânără urma să inspire un sentiment puternic de identitate atât pentru cei din companie, cât şi pentru clienţi. Acest sentiment dăinuieşte şi astăzi.

    Versiunea oficială a modului în care a luat naştere această siglă este bine cunoscută. Conform poveştii, aşa cum a confirmat şi William Durant, aceasta fost inspirată de modelul de pe tapetul dintr-un hotel parizian. Aşa cum se relatează în The Chevrolet Story (Povestea Chevrolet) din 1961, o publicaţie oficială a companiei pentru sărbătorirea celei de-a 50-a aniversări Chevrolet, „a fost creată de imaginaţia lui Durant în 1908, în timpul călătoriilor sale prin lume, când a observat acest model repetat la nesfârşit pe tapetul din camera unui hotel din Franţa. Acesta a rupt o bucată din tapet şi a păstrat-o pentru a o arăta prietenilor, cu ideea că ar putea fi o siglă bună pentru o maşină.”


    Cu toate acestea, există poveşti contradictorii privind originea acesteia, dintre care două, în mod ciudat, provin chiar de la familia Durant. În 1929, fiica lui William Durant, Margery a publicat cartea My Father (Tatăl meu). Aceasta, povesteşte cum tatăl său schiţa uneori modele de sigle pe bucăţi de hârtie în timpul mesei de seară. „Cred că într-o seară a desenat între supă şi friptura de pui modelul care este folosit şi astăzi pentru modelul Chevrolet”. Astfel relatează ea povestea naşterii papionului auriu.

    Totuşi, după peste jumătate de secol mai târziu, a mai ieşit la iveală o poveste, prezentată de această dată într-un număr al revistei „Chevrolet Pro Management Magazine” din 1986. Intervievată cu 13 ani înainte, soţia lui William, Catherine, îşi amintea că şi-a petrecut vacanţa împreună cu soţul său la Hot Springs, Virginia, S.U.A., în anul 1912. În timp ce citea ziarul în camera lor de hotel, William a observat un model şi a exclamat „Cred că aceasta ar fi o emblemă foarte buna pentru Chevrolet”. Din păcate, în momentul respectiv, aceasta nu a explicat exact care era acel motiv sau cum a fost folosit.

    Această informaţie oferită în trecere l-a inspirat suficient de mult pe Ken Kaufmann, istoric şi editor al revistei „The Chevrolet Review”, pentru a porni în căutarea unei dovezi privind validitatea sa. Şi a aflat lucruri fascinante. În ediţia din 12 noiembrie 1911 a ziarului The Constitution din Georgia, SUA, acesta a găsit o reclamă publicată de societatea „Southern Compressed Coal Company” pentru produsul său Coalettes, un combustibil rafinat pentru foc. Sigla Coalettes era un papion înclinat foarte similar cu forma care va deveni curând simbolul mărcii Chevrolet. Să fi fost aceeaşi reclamă, sau una similară celei pe care William Durant şi soţia sa au văzut-o în anul următor, cu câteva state mai la nord? Data apariţiei ziarului nu face decât să toarne gaz pe foc, dacă permiteţi jocul de cuvinte, având în vedere că Chevrolet Motor Company fusese înfiinţată cu numai nouă zile mai devreme.

    Însă după câţiva ani, papionul auriu avea să se afirme doar ca siglă a mărcii Chevrolet. Până în acest moment, ediţia din 2 octombrie 1913 a cotidianului The Washington Post pare a fi primul exemplu cunoscut de utilizare a simbolului pentru promovarea mărcii. Deasupra emblemei este înscris îndemnul „Look for this nameplate” (Căutaţi această emblemă!). Ceea ce au făcut începând din acel moment clienţii din toată lumea.

    Totuşi, legendele nu se opresc aici. O altă explicaţie atribuie simbolul unei versiuni stilizate a crucii de pe drapelul elveţian, având în vedere că Louis Chevrolet se născuse în ţara respectivă, în localitatea La Chaux-de-Fonds, Cantonul Neuchâtel, din părinţi francezi, în ziua de Crăciun a anului 1878.

    Indiferent care ar fi adevărul, care probabil nu va fi niciodată cunoscut pe deplin, un lucru este cert, şi anume că papionul auriu Chevrolet continuă să reprezinte şi astăzi calitatea, fiabilitatea şi accesibilitatea la fel ca în ultimii 99 de ani.


    Pentru mai multe detalii despre istoria Chevrolet, curiozitati, galerii foto, concursuri, reuniuni si multe altele, fanii marcii sunt asteptati in Clubul Chevrolet Vrancea www.facebook.com/groups/clubchevrolet


    joi, 26 aprilie 2012, 10:11

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.