.
  • Modelul Corvete Stingray 2014 va fi autovehiculul de siguranţă în cadrul celei de-a 97-a ediţii a cursei Indianapolis 500


    INDIANAPOLIS – Nou-nouţul Corvette Stingray 2014, cea de-a şaptea generaţie a modelului, va fi autovehiculul de siguranţă în cadrul cursei Indianapolis 500, conducând plutonul de concurenţi către punctul de plecare al celei de-a 97-a ediţii a „Celui mai mare spectacol de curse” de duminică, 26 mai 2013, în cadrul Circuitului Auto de la Indianapolis.



    Această ediţie este una record, fiind cea de-a 12-a oară când un model Corvette este autovehicul de siguranţă, o tradiţie începută în 1978.

    „Pentru noi este o onoare să lansăm noul Corvette Stingray la celebrul Brickyard şi să consolidăm legătura dintre Chevrolet şi circuitul Indianapolis 500” a declarat Jim Campbell, vicepreşedinte al departamentului de autovehicule de performanţă şi sporturi cu motor din cadrul GM. „Performanţa modelului Corvette Stingray 2014 a fost influenţată de curse, această sarcină prestigioasă fiind şi mai potrivită din acest motiv.”

    Odată cu revenirea din 2012 a companiei Chevrolet ca furnizor de motoare, autovehiculul de siguranţă Corvette Stingray continuă la Brickyard o tradiţie înfiripată la începuturile pistei de curse.

    „Chevrolet este un partener de nădejde al circuitului auto,” a declarat Jeff Belskus, preşedintele şi directorul executiv al companiei Indianapolis Motor Speedway Corporation. „Această legătură este consolidată anul acesta prin noul rol al autovehiculului Corvette ce va conduce plutonul format dintr-o serie de participanţi foarte talentaţi.”

    Cu o caroserie în nuanţa albastru Laguna şi elementele grafice oficiale Indianapolis 500 pe portiere, autovehiculul de siguranţă Corvette Stingray diferă de modelele de serie doar datorită echipamentelor de siguranţă necesare pentru curse şi lămpilor stroboscopice. Datorită motorului complet nou LT1 de 6,2 litri cu tehnologii avansate printre care se numără injecţia directă de carburant, sincronizarea continuu variabilă a supapelor şi sistemul de management activ al carburantului (dezactivare cilindri), nu este nevoie de actualizarea sistemului de propulsie pentru a conduce participanţii la seria IndyCar. Aceste tehnologii contribuie la obţinerea mai eficientă a unei puteri estimate la 450 cp. Autovehiculul de siguranţă Corvette dispune de pachetul Z51 cu performanţe similare modelelor de curse.

    Modelul Corvette Stingray coupé 2014 va fi pus în vânzare toamna aceasta în Statele Unite. În Europa va fi disponibil la sfârşitul anului.


    Chevrolet şi Indianapolis 500
    Chevrolet are o istorie comună îndelungată cu Circuitul Auto de la Indianapolis, Indianapolis 500 şi seriile IZOD IndyCar. Compania Chevrolet a fost fondată în 1911, anul în care a avut loc cursa inaugurală de 500 de mile, iar fraţii Chevrolet – cofondatorul companiei Louis, Arthur şi Gaston – au concurat toţi în cadrul primelor curse Indy 500. Arthur Chevrolet a concurat în cursa din 1911, iar Gaston Chevrolet a câştigat-o în 1920.

    Chevrolet a concurat în cadrul competiţiei Indianapolis din ipostaza de producător de motoare în perioada 1986 - 1993 şi 2002 - 2005 cu motoare V-8 şi a revenit în 2012 cu motorul Chevrolet IndyCar V-6 cu două turbocompresoare şi injecţie directă. În acest interval de timp, Chevrolet a câştigat 118 curse IndyCar, a asigurat motoarele câştigătoare a şapte titluri la categoria piloţi şi a înregistrat şapte victorii la cursa Indianapolis 500.

    2013 este anul care marchează cea de-a 24-a participare a unui model Chevrolet ca autovehicul de siguranţă oficial la cursa Indianapolis 500, mai mult decât orice altă marcă, prima participare fiind cu modelul Chevrolet Fleetmaster în anul 1948. Camaro a avut acest rol de şapte ori până în prezent, iar odată cu participarea de anul acesta, modelul Corvette a condus piloţii de 12 ori, un număr record.


    Sursa: Chevrolet Romania / Auto Aiss Focsani


    luni, 13 mai 2013, ora 08:13

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.