.
  • Opel, note maxime la testul ACE pentru sistemele cu utilizare intuitivă



    Sistemul Navi 900 Europe este apreciat de Auto Club Europa pentru riscul redus de distragere a atenţiei în trafic.

    Rüsselsheim. Sistemul infotainment al modelului Opel Astra, „Navi 900 Europe”, prezintă un risc mult mai redus de distragere a atenţiei în trafic d
    ecât doi dintre principalii săi rivali din segmentul autovehiculelor compacte, Ford Focus şi VW Golf, conform unui nou studiu efectuat de revista „ACE Lenkrad” şi Universitatea din Salzburg. Revista deţinută de Auto Club Europa şi cercetătorii din cadrul universităţii au efectuat un sondaj în rândul a treizeci şi şase de persoane. Modelul Opel Astra şi sistemul său infotainment au obţinut punctaj maxim pentru cel mai mic nivel de distragere a atenţiei în trafic la testele HMI (Human-Machine-Interface - interfaţa om-maşină).

    Modelul Astra a excelat la operaţiunea de accesare a unui număr din agenda telefonică. Redăm mai jos opinia oficială menţionată în studiu: „Accesarea unui număr de telefon a fost efectuată într-un timp mult mai scurt decât la celelalte modele, au declarat participanţii la sondaj. Cu o medie de 22 de secunde, utilizato
    rii Opel au avut nevoie de doar jumătate din timpul necesar celor ce au testat modelul VW Golf; acest timp a fost mult mai bun decât cel necesar persoanelor care au testat modelul de la VW pentru citirea afişajului.”

    Interfaţa de la Opel îmbină poziţia ideală cu configuraţia logică

    Afişajul Opel are o diagonală de 7” (17,8 cm), având cel mai mare ecran dintre cele trei autovehicule testate. Poate fi privit cu uşurinţă, aflându-se în câmpul vizual al şoferului. Sistemele infotainment de la Opel sunt recunoscute la nivel internaţional pentru configuraţia logică a interfeţelor acestora. Butoanele ce oferă acces imediat la radio, la CD player şi la telefon sunt dispuse unul deasupra altuia, în partea stângă a şoferului, funcţiile secundare aflându-se pe partea dreaptă.

    De asemenea, participanţii la testul HMI au fost monitorizaţi în timp ce introduceau o destinaţie în sistemul de navigaţie, selectau un număr de telefon şi un post de radio, precum şi atunci când utilizau atenuatorul difuzorului. Un cercetător se afla pe bancheta din spate, iar patru camere video echipate cu iluminare cu infraroşu amplasate pe panoul de instrumente au înregistrat direcţia privirii persoanei care testa sistemul infotainment în timp ce aceasta efectua manevrele.


    Sursa: Opel Romania / Auto Aiss Focsani


    miercuri, 4 iulie 2012, 15:15

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.