.
-
Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani
- Modelul de succes a fost lansat în 1972
- Primul autoturism Opel diesel cu 2,1 litri şi 60 cp
- Model exclusiv şi sport cu şase clindri Commodore B
Rüsselsheim. Acum 40 de ani, Rekord era subiect de titlu pentru Opel. Cea mai recentă generaţie a autovehiculului de clasă medie produs la Rüsselsheim a fost prezentat presei în ianuarie 1972, fiind dotat cu tehnologie avansată, design funcţional şi elegant şi fiind oferit în varietatea de modele deja obişnuită. Pe lângă sedanul notchback sedan cu două sau patru uşi, clientul poate alege dintre un coupe sportiv, un station wagon cu trei sau cinci portiere şi o versiune van cu trei portiere.
Spectrul motoarelor disponibile includea 1,7 şi 1,9 litri folosite deja la predecesorul său, cu 66, 83 sau 97 cp. În 1973, este adăugat un motor diesel. Rekord 2100 D devine primul model Opel pentru pasageri echipat cu un motor diesel: patru cilindri, 2,1 litri şi 60 cp.
În primăvara lui 1972, noua versiune a sportivului şi exclusivistului model înfrăţit Commodore are lansarea de piaţă. A doua sa generaţie este oferită doar cu caroserie sedan şi coupe, cu motorizări puternice cu şase clindri. Varianta de bază de 2,5 litri livrează 115 cp, în timp ce GS aduce 130 cp. În septembrie 1972, o versiune de top este adăugată: Commodore GS/E echipat cu un motor de 2,8 litri cu injecţie de 160 cp. Dotat cu motorul de la Diplomat şi Admiral, GS/E face trecerea de la segmentul mediu la cel premium. La fel ca predecesorii lor, Rekord D şi Commodore B ajung la un public larg: până la schimbarea de model din 1977, 1,2 milioane de unităţi fuseseră vândute.
Noua generaţie
Rekord D trebuia să se ridice la nivelul unor aşteptări foarte ridicate: predecesorul său, construit în 1966, a fost primul model Opel în acest segment care a atins nivelul de un milion de unităţi, cu mai mult de 1,2 milioane comercializate. În plus, modelul Commodore A, poziţionat mai sus, vânduse 150.000 de unităţi. După trei ani şi jumătate de cercetare şi dezvoltare, noua generaţie Rekord a fost dezvăluită în 1972. Spre deosebire de Record C şi caroseria sa de influenţă americană în formă de sticlă de Cola, noul model reflectă trăsături de design europene. Linii clare şi funcţionale, suprafeţele line, geamurile mari şi o talie joasă îi conferă un exterior care nu se demodează.
"Forma sa europeană îşi îndeplineşte promisiunea"
Ca şi în cazul predecesorului său, trei tipuri de caroserie sunt disponibile: clasicul sedan notchback, cu două sau patru uşi, coupeul sportiv şi o versiune station wagon, disponibilă cu trei sau cinci uşi. Pentru comerţ şi instituţii, Opel oferă şi un van, un station wagon cu trei uşi fără geamurile laterale din spate.
Siguranţa pasivă a jucat un rol cheie în specificaţii: flancurile sunt reîntărite, iar capota oferă protecţie în cazul impactului lateral şi la răsturnare. Noi zone de deformare protejează pasagerii la impactul frontal. Şasiul îmbunătăţit cu suspensia faţă independentă şi suspensia spate rigidă este bazat pe cel al predecesorului său. Sloganul publicitar al momentului este "Forma sa europeană îşi îndeplineşte promisiunea".
În septembrie 1972, Opel sărbătoreşte o premieră mondială: primul model diesel pentru pasageri intră în producţie după mai bine de 70 de ani de istorie auto Opel. Motorul diesel a fost folosit pentru prima oară în iunie 1972 pentru modelul experimental Opel GT. Motorul turbo cu patru cilindri cu 95 cp a adus modelului experimental GT 20 de recorduri internaţionale şi mondiale. Motorul diesel al Rekord livrează 60 cp, consumă în medie 8,7 litri de combustibil la 100 km şi atinge viteză maximă de 135 km/h. Rekord 2100 D este imediat recunoscut datorită capotei curbate la mijloc. Motoarele diesel sunt mai înalte decât echivalentelor lor pe benzină pentru ca sunt dotate cu arbore cu came şi un cap cilindru modificat.
"Opel Commodore. O astfel de maşină nu apare în fiecare an."
La puţin timp după lansarea Rekord D, din martie 1972, Commodore B extinde în sus gama de modele. Ca membru al clasei medii, el face trecerea de la Rekord la modelele premium, Admiral şi Diplomat. Forma caroseriei este preluată de la Rekord. Totuşi, spre deosebire de Rekord, Commodore B este echipat cu mai multe elemente luxoase şi este oferit doar cu motoare cu şase cilindri. Varianta S de 2,5 litri furnizează 115 cp. Un nivel mai sus, Commodore GS oferă 130 cp. Atunci când GS este dezvoltat ulterior, vine echipat cu un motor de 2,8 litri, 142 cp cu două carbutatoare. În septembrie 1972, vârful de lance al familiei Commodore este lansat: GS/E de 160 cp. Injecţia sa electronică oferă motorului de 2,8 litri o performanţă solidă. Coupeul atinge viteza maximă de 200 km/h, iar sedanul în patru uşi de 195 km/h. Commodore GS/E are un spoiler frontal cu personalitate, dezvoltat de Opel în tunel de vânt. La acel moment, Opel spunea: "GS/E este atractiv pentru fanii modelor tour performante cărora le place să parcurgă distanţe lungi la viteze medii mari şi necesită deci manevrabilitate optimă şi confort.”
Commodore GS/E se impune şi în cursele auto de circuit şi la raliu. În 1973, tânărul talent Walter Röhrl îşi face debutul la Raliul Monte Carlo într-un Opel. Röhrl şi co-pilotul său Jochen Berger au un rezultat bun. Totuşi, sunt dezavantajaţi de faptul că modelul Commodore GS/E Coupe tunat de Irmscher a fost plasat în categoria modelelor exclusive pentru raliu.
Opel sărbătoreşte cele mai importante victorii ale acestui duo în viaţa de zi cu zi. Cu un an înaintea schimbării de model, este atins momentul magic al producţiei cu numărul un milion. La începutul lui septembrie 1976, un Rekord sedan auriu devine modelul cu numărul un milion care iese de pe linia de asamblare. Gata pentru aniversare, apare o ediţie limitată a modelului special "Millionär" cu echiparea premium “Berlina” cu motorul S de 2,0 litri şi 100 cp, disponibil din septembrie 1975. Când, în septembrie 1977, ultimul model din gama generaţiilor Rekord este produs, deja 1.128.196 unităţi ale variantei D şi 140.827 de Commodore B fuseseră comercializate.
Sursa: Opel Romania / Auto Sima Beyer
miercuri, 15 februarie 2012, 09:51
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: