.
-
Tehnologie exclusivistă cu două turbocompresoare secvenţiale pentru Opel Insignia
- Motor nou 2.0 CDTI BiTurbo cu sistem unic cu intercooler, tracţiune pe puntea faţă sau tracţiune integrală
- Distribuţie agilă, promptă şi fluidă a puterii de 143 kW/195 cp şi un cuplu de 400 Nm
- Consum redus de carburant şi un nivel scăzut al emisiilor până la 4,9l/100 km, respectiv 129 g de CO2/km
- Toate modelele Insignia cu tracţiune integrală sunt echipate acum cu şasiu SuperSport cu suspensie de înaltă performanţă
- Noile sisteme de asistenţă pentru şofer bazate pe tehnologia radar asigură un plus de siguranţă
Rüsselsheim. Opel continuă să îmbunătăţească şi să perfecţioneze vârful de lance al companiei, Opel Insignia, care a înregistrat un succes răsunător. Începând din ianuarie 2012, Opel va completa oferta de motoare diesel cu o nouă variantă de motorizare BiTurbo dinamică şi extrem de eficientă. Unitatea de propulsie CDTI de 2 litri dezvoltă o putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant începe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (şi un nivel al emisiilor de 129 g de CO2/km). Prin urmare, Insignia BiTurbo este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii în ceea ce priveşte consumul de carburant.
Elementul principal al motorului common rail cu patru cilindri este sistemul cu două turbocompresoare secvenţiale şi două stadii de supraalimentare. Până în prezent, această tehnologie se regăsea exclusiv la câteva mărci mai scumpe. Totuşi, datorită Opel, aceasta va fi acum accesibilă unui număr mai mare de clienţi. Cumpărătorii au posibilitatea de a combina noua motorizare cu tracţiunea pe puntea faţă sau tracţiunea integrală (AWD). Modelul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil în toate variantele de caroserie.
Odată cu venirea noului an, vor exista mai multe inovaţii în gama de modele Opel Insignia. Fiecare variantă cu tracţiune integrală poate fi acum comandată cu un şasiu SuperSport prevăzut cu suspensie faţă cu braţe de înaltă performanţă (HiPerStrut), preluată de la modelul Insignia OPC (Opel Performance Center). Acest fapt conferă dinamicii de conducere un caracter şi mai incisiv. În plus, noile sisteme de asistenţă pentru şofer pe bază de tehnologie radar sporesc nivelul de siguranţă activă al modelului Insignia.
Tehnologia inteligentă BiTurbo sporeşte performanţa şi reduce consumul de carburant
Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 143 kW/195 cp şi un cuplu de 400 Nm este proiectat pentru a furniza o performanţă deosebit de agilă, promptă şi fluidă în momentul accelerării. Insignia BiTurbo accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 8,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h. Cu toate acestea, consumul de carburant şi emisiile de CO2 rămân la un nivel scăzut. Versiunile notchback cu tracţiune pe puntea faţă înregistrează un consum de carburant de doar 4,9 litri la 100 de kilometri (şi un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km). Toate variantele cu transmisie manuală sunt echipate cu sistemul Start/Stop, modelul Insignia devenind astfel unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii în ceea ce priveşte consumul de carburant.
„În această clasă de putere şi cuplu, motoarele diesel cu şase cilindri şi cilindree de 3 litri reprezintă alegerea obişnuită. Datorită tehnologiei noastre BiTurbo, motoarele de dimensiuni mai mici dezvoltă o putere și mai mare şi facilitează diminuarea consumului de carburant şi a nivelului de emisii cu 30%”, a declarat Volker Scharf, inginer-şef pentru modelul Insignia. „Acesta este un exemplu foarte bun de „reducere a cilindreei” efectuată de Opel.”
Supraalimentarea secvenţială elimină întârzierea turbinei
În cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului Insignia, cele două turbocompresoare de dimensiuni diferite acţionează fie individual, fie ca un ansamblu. Între competitorii săi, Opel este singurul producător de autovehicule de dimensiuni medii care oferă acest sistem sofisticat cu două turbocompresoare secvenţiale integrat într-un motor diesel. Turbocompresorul mai mic asigură o accelerare extrem de rapidă la turaţii mai scăzute ale motorului. Aceasta înseamnă că pedala de acceleraţie răspunde imediat, întârzierea inoportună a turbinei fiind eliminată. Începând cu o turație de 1500 rpm, şoferul poate obține imediat un cuplu de 350 Nm – valoarea medie pentru autovehiculele diesel puternice din clasa medie.
În gama de turaţii medii, ambele turbocompresoare funcţionează împreună, iar turbocompresorul mai mare comprimă în prealabil aerul admis înainte ca acesta să fie complet comprimat în turbocompresorul mai mic. O supapă de derivaţie este controlată în mod continuu pentru a transmite o parte din gazele de eşapament către turbocompresorul mai mare. În consecinţă, şoferul va continua să beneficieze de o acceleraţie puternică.
La turaţii mai mari (începând de la aproximativ 3000 rpm), toate gazele sunt transmise direct către turbocompresorul mai mare, menţinând o distribuţie uniformă a puterii la viteze mai ridicate.
Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 CDTI BiTurbo a fost asigurarea rapidă a unei presiuni de supraalimentare în gama de turaţii scăzute, conferind în acelaşi timp pedalei de accelerație o sensibilitate sporită în gama de turaţii medii. La turaţii mici, un intercooler suplimentar, de dimensiuni mici, răceşte cu ajutorul apei aerul admis în motor şi este legat direct la turbocompresorul mai mic, asigurând trecerea rapidă a volumului redus de aer către camera de combustie. În gama de turaţii medii, turbocompresorul mai mare şi mai puternic intervine din ce în ce mai mult în proces. Fluxul său de aer mai mare este răcit prin intermediul intercoolerului convenţional, de dimensiuni mai mari. Opel este prima marcă de autovehicule care utilizează un asemenea „sistem de răcire dublu”.
Opel a optimizat motoarele sale prin antrenarea tehnologiei inovatoare Cleantech, care controlează procesul de ardere printr-un circuit electronic cu buclă închisă. Senzorii integraţi în bujiile incandescente măsoară presiunea de 130.000 de ori pe minut, asigurând în permanenţă funcţionarea motorului în parametrii săi optimi şi, de asemenea, facilitând un consum de carburant şi emisii minime. Cea de-a treia generaţie a sistemului de injecţie directă Common Rail, care funcţionează la presiuni de până la 2.000 bar, transmite carburantul către duzele ultra-precise activate piezoelectric care asigură opt injecţii per ciclu de funcționare. Acest lucru asigură un proces de ardere extrem de precis, nivelul zgomotului şi al emisiilor fiind minimizat.
Cu noul motor 2.0 CDTI BiTurbo, cel mai performant din ofertă, gama de modele Opel Insignia prezintă acum patru motoare turbo diesel cu injecţie directă common rail, ce dezvoltă o putere cuprinsă între 81 kW/110 cp şi 143 kW/195 cp.
O ofertă inegalabilă în segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii
În timp ce varianta îmbunătăţită an model 2011 din septembrie a gamei Insignia a avut ca principal obiectiv scăderea consumului de carburant pentru cele mai bine vândute modele ale sale (noul motor pe benzină 1.4 Turbo ecoFLEX cu un nivel de emisii de doar 134 g de CO2/km şi noua versiune a motorului 2.0 CDTI ecoFLEX de 118 kW/160 cp şi emisii de doar 115 g de CO2), noile funcţii lansate la începutul anului 2012 îi conferă modelului vârf de lance al mărcii Opel calităţi şi tehnologii premium. Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil pentru toate variantele de caroserie Insignia – hatchback cu 4 uşi, sedan cu 5 uşi şi Sports Tourer station wagon. Clienţii pot opta, de asemenea, pentru o transmisie manuală sau automată cu 6 trepte de viteză, precum şi pentru tracţiune pe puntea faţă sau tracţiune integrală (cu diferenţial autoblocabil electronic pe puntea spate).
Dinamica de conducere poate fi îmbunătăţită suplimentar prin intermediul şasiului mecatronic adaptiv FlexRide, dotare opţională. Această varietate de opţiuni este inegalabilă în segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii.
Şasiul SuperSport cu suspensie de înaltă performanţă disponibil pentru toate variantele Insignia cu tracţiune integrală
Şasiul SuperSport disponibil opţional reprezintă o altă inovaţie semnificativă destinată tuturor variantelor Insignia cu tracţiune integrală. Această tehnologie, destinată iniţial celei mai performante variante sport, modelul OPC (Opel Performance Center), este acum disponibilă pentru un număr mai mare de clienţi. Pachetul este alcătuit din sistemul mecatronic FlexRide, completat de un sistem de amortizare adaptivă acţionat electronic, un sistem de frânare Brembo de înaltă performanţă şi suspensia HiPerStrut (suspensie de înaltă performanţă) pe puntea faţă, prezentă iniţial la varianta Insignia OPC de 325 cp, care optimizează manevrabilitatea şi precizia sistemului de direcţie.
Noile sisteme de asistenţă pentru şofer bazate pe tehnologie radar asigură un plus de siguranţă
Nu doar funcţiile de sporire a performanţei au fost optimizate: siguranţa activă a fost, de asemenea, sporită ca urmare a integrării unui nou sistem de senzori radar, amplasat în spatele grilei radiatorului. Cumpărătorii modelului Insignia pot opta acum pentru un Tempomat Adaptiv (ACC) cu senzori radar. Acest sistem nou menţine viteza selectată în timpul deplasării cu viteză de croazieră, dar reglează automat viteza în funcţie de condiţiile din trafic pentru a garanta respectarea unei distanţe de siguranță presetate faţă de autovehiculul din faţă. Împreună cu sistemul de senzori radar sunt disponibile mai multe funcţii: Funcția de indicare a distanţei de urmărire (FDI) informează şoferul prin semnale vizuale în legătură cu distanţa faţă de autovehiculul din faţă, Sistemul de avertizare privind coliziunea frontală (FCA) emite un semnal sonor şi vizual pentru a avertiza şoferul privind o coliziune iminentă cu autovehiculul din faţă şi Sistemul de frânare de urgenţă în caz de coliziune iminentă (CIB) care decelerează automat autovehiculul în cazul în care este detectat pericolul de coliziune.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: