-
Interviu cu Dan Stefan - Director de Marketing si Comunicare Scorpion, distribuitorul Volkwagen din judetul Vrancea.
Interviul este publicat pe comunicarepublica.roReprezinta criza economico-financiara o decadere sau o crestere a importantei PR-ului? Daca da, in acest context putem compara PR-ul cu broscoiul care s-a transformat intr-o printesa?
Asa cum este si firesc, in aceasta perioada de criza companiile au fost nevoite sa reduca drastic costurile, iar cele vizate au fost in primul rand costurile de marketing si cele de personal. Daca ajustarile la costurile de personal s-au facut prin reducerea de personal sau prin reducerea salariilor si/sau bonusurilor, la marketing bugetul a trebuit firesc sa urmeze si el panta descendenta a vanzarilor sau a cifrei de afaceri. Advertisingul traditional, platit, incepuse oricum, si inainte de criza, sa piarda foarte mult din credibilitate, ceea ce este un lucru firesc; intr-adevar consider ca astazi PR-ul a crescut enorm ca si instrument de comunicare aflat la indemana companiilor.
Parafrazandu-l pe Al Ries, sunt convins ca in prezent asistam la ’Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului’. PR-ul, blamat mult timp, poate fi considerat in prezent frumosul print metamorfozat din broscoiul cel urat.
Cat de mult conteaza investitia in PR (offline si online) si Advertising in perioada de criza?
La companiile mari, de baza va ramana in continuare tot advertising-ul, ma refer la bugetare, nu neaparat si la impact. Totusi, in prezent ponderea bugetului de PR tinde sa creasca, desi pe ansamblu bugetele de marketing scad. E posibil asadar, daca nu chiar probabil, ca un bun om de PR, cu un buget mic, sa ’produca’ mai mult pentru companie decat un intreg departament de marketing.
Odata cu explozia WEB 2.0., Social Media va reprezenta o decadere a PR—ului clasic?
In nici un caz nu putem vorbi despre asa ceva deocamdata. Actiunile de PR clasic in schimb pot fi transmise si comunicate excelent prin Social Media, acesta fiind noul PR online.
Fata de PR-ul traditional, cel online are in schimb cateva avantaje:
- viteza de propagare mult mai mare, imediata si exponentiala;
- remanenta, prin posibilitatea descoperirii si ulterior a informtiilor comunicate la un moment dat;
- poate fi cuantificat mult mai usor.
Ce s-a schimbat pentru profesionisti de PR din cauza Social Media si ce a ramas la fel?
Social media este in mod evident atractia zilei pentru profesionistii in Relatii Publice; trebuie sa fii acolo, sa comunicii folosind tehnologia infomatiei, altfel risti sa transmiti mesajele aiurea sau ineficient.
Prin ce se remarca PR-ul in industria auto?
In peste 4 ani de activitate in acest domeniu pe pozitia de director de marketing la Scorpion, un dealer auto regional, pot spune ca PR-ul are un farmec anume in industria auto. Am avut noroc de ’dascali’ buni, adevarati vizionari in ale PR-ului, care m-au scolit adesea in nenumaratele seminarii derulate de catre importatorul Porsche Romania. Am invatat astfel sa organizez aproape perfect diverse evenimente, cum ar fi: lansari de showroom-uri si de modele auto, saloane & caravane auto, drive-teste, parteneriate de imagine, etc. Am avut sansa sa organizez zeci de conferinte de presa pe la care s-au perindat de-a lungul timpului, fara exceptie, mai toti jurnalistii locali. I-am facut prieteni si am avut numai de câstigat.
Restul interviului il gasiti aici.
Va mai recomand si:
Experts' Opinion - Dan Stefan de la Scorpion despre PR-ul in 2009 - Interviu PRwave
Scorpion, un marketing de succes - Interviu adMagazin TV
luni, 31 mai 2010, 07:50
0 comentarii: