.
-
Amarok – marca Volkswagen debutează în segmentul automobilelor pick-up
· Amarok propune noi standarde în clasa de modele pick-up de o tonă
· Motoare TDI Euro 5 cu un consum redus de carburant şi trei concepte de tracţiune · Siguranţă activă şi pasivă la cel mai înalt nivel
· Producţie şi lansare pe piaţă în America de Sud; debutul pe piaţa europeană va avea loc în 2010
Odată cu modelul Amarok, Volkswagen Autovehicule Comerciale îşi face debutul în cadrul segmentului de automobile pick-up de dimensiuni medii, cu un volum de piaţă anual de două milioane de vehicule la nivel mondial. Amarok reprezintă cea de-a patra gamă de modele produse de marca Wolkswagen Autovehicule Comerciale. Noul model îmbină robusteţea necesară unui automobil cu caroserie de tip pick-up cu tehnologia inovatoare, standardele ridicate de siguranţă şi valorile de top în ceea ce priveşte consumul de carburant, confortul şi ergonomia. Automobilul va intra în curând în producţia de serie la uzina „Pacheco” din Buenos Aires, Argentina.
Modelul Amarok va fi lansat la nivel mondial într-o versiune cu patru uşi şi cabină dublă, o variantă cu cabină single urmând a fi lansată în prima jumătate a anului 2011. Din punct de vedere conceptual şi stilistic, modelul Amarok – cu o lungime de până la 5,25 metri – este un automobil pick-up cu un design „ca la carte”. Caroseria reflectă foarte clar trasaturile noului ADN al mărcii Volkswagen.Rafinate, puternice şi eficiente: motoarele TDI cu tehnologie inovatoare
În ceea ce priveşte sistemul de propulsie, Volkswagen Autovehicule Comerciale a ales pentru lansarea pe piaţă a modelului pick-up două motoare turbo diesel fiabile, ecologice şi eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. Motorul 2.0 TDI biturbo cu sistem de injecţie Common Rail şi o putere de 120 kW / 163 CP este prevăzut cu supraalimentare în două etape, care generează un cuplu de 400 Nm la o turaţie redusă de 1.500 rpm. Un alt motor TDI cu patru cilindri şi o putere de 90 kW / 122 CP va fi disponibil ca o a doua variantă de motorizare începând cu mijlocul anului 2010. Acest motor este prevăzut cu un turbocompresor cu geometrie variabilă şi dezvoltă un cuplu maxim de 340 Nm disponibil de la 2.000 rpm. Ambele motoare sunt prevăzute cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză.
Alături de răspunsul extrem de rapid pe care îl oferă, cele două motoare uimesc deopotrivă prin valorile deosebit de scăzute ale consumului de carburant, cele mai scăzute în cadrul acestui segment de piaţă. Să analizăm, spre exemplu, versiunea Amarok cu tracţiune integrală nepermanentă. Chiar şi în această variantă 4x4, motorul TDI de 122 CP consumă doar 7,6 litri la 100 de kilometri (echivalentul unui nivel de emisii de CO2 de 199 g/km). În cazul motorului TDI de 163 CP, consumul de carburant este, de asemenea, unul deosebit de scăzut, atingând valoarea de 7,8 litri (206 g CO2/km). Este pentru prima dată când un autovehicul cu tracţiune integrală cu un nivel al emisiilor de CO2 mai mic de 200 de grame este prezent în această clasă. Datorită rezervorului de 80 de litri, modelul pick-up poate oferi o autonomie chiar mai mare de 1.000 de kilometri! Toate versiunile de pick-up Amarok sunt echipate, de asemenea, cu un indicator de comutare în treapta potrivita de viteză, menit să-i ajute pe şoferi în demersul de a obţine un mod de conducere economic.
Trei variante de tracţiune: dinamic şi sigur pe toate tipurile de carosabil
Pentru transferarea puterii sunt oferite trei concepte diferite de tracţiune, fiecare dintre acestea adaptat unei anumite pieţe: tracţiune integrală permanentă, tracţiune integrală nepermanentă şi tracţiune pe puntea spate. În varianta de bază, modelul Amarok este prevăzut cu tracţiune spate. Această versiune este destinată clienţilor care optează pentru un model pick-up în special datorită formei caroseriei şi versatilităţii sale.
Cele două versiuni cu tracţiune integrală se adaptează perfect oricarui tip de teren. Versiunea Amarok 4MOTION cu tracţiune integrală nepermanentă şi cifra „4” de culoare roşie în emblema sa reprezintă alegerea ideală pentru trasee ce implică deplasări în rampă şi în pantă. Versiunea Amarok 4MOTION cu cifra „4” de culoare neagră este cea prevăzută cu tracţiune integrală permanentă, care oferă un confort optim în timpul călătoriei, pe drumurile asfaltate.
Modelul Amarok cu tracţiune integrală nepermanentă utilizează un ambreiaj pozitiv care şi-a dovedit calităţile în segmentul de automobile pick-up. Atunci când este cuplat prin simpla apăsare a unui buton, acesta transferă puterea motorului pe cele două punţi. Pentru cele mai dificile situaţii, automobilul este prevăzut, de asemenea, cu un reductor, care face posibilă abordarea cu uşurinţă a traseelor off-road dificile; acesta poate face faţă şi la înclinări de 100 %, încărcat la capacitate maximă. Sistemele „Heavy Duty”, cu reglare progresivă, garantează un factor ridicat de siguranţă la supraîncărcare, datorită celor trei lamele de arc principale şi a celor două auxiliare.
Versiunea cu tracţiune integrală permanentă reprezintă o raritate în clasa din care face parte. Diferenţialul Torsen distribuie forţa de tracţiune pe punţile faţă şi spate într-un raport de 40:60, iar acest lucru asigură simultan atât caracteristici excelente de dinamică a automobilului, cât şi o forţă ridicată de tracţiune. În plus, frânarea selectivă a roţilor la deplasarea pe teren accidentat permite roţii cu cea mai bună tracţiune să primească întotdeauna cea mai mare parte a puterii motorului. Acest concept de tracţiune este asociat unui aparat de rulare proiectat special pentru a permite obţinerea unui nivel ridicat de confort.
Un diferenţial spate autoblocant este disponibil opţional pentru toate tipurile de tracţiune.
De la autoutilitara la modelul pick-up stilat: trei nivele de echipare pentru satisfacerea unei game extinse de cerinţe
Pentru modelul Amarok sunt disponibile trei nivele de echipare. Versiunea de bază include, în principal, componente pur mecanice, extrem de rezistente, cu sisteme manuale de acţionare a geamurilor, blocare a portierelor şi reglare a oglinzilor. Bara de protecţie faţă, mânerele portierelor şi carcasele oglinzilor nu sunt vopsite, ceea ce le face ideale pentru utilizarea în condiţii dificile. Această versiune de bază este echipată cu jante standard din oţel de 16”. Printre celelalte funcţii standard se numără: scaune faţă cu reglare pe înălţime, banchetă spate variabilă rabatabilă, compartiment de manusi cu cheie şi iluminare pentru suprafata de încărcare. Antenele integrate în oglinzile exterioare reprezintă o funcţie specială.
Varianta Amarok Trendline atinge un nivel mai înalt în privinţa echiparii. Pentru această versiune, bara de protecţie din faţă, mânerele portierelor şi carcasele oglinzilor sunt vopsite în culoarea caroseriei. Macaralele geamurilor, mecanismele de blocare a portierelor şi reglarea oglinzilor sunt toate acţionate electric. În plus, sistemul audio cu CD player, sistemul de control al climatizării (Climatic), afişajul multifuncţional, tempomatul şi proiectoarele de ceaţă sunt incluse în dotarea standard. Jantele din aluminiu de 16 inch scot în evidenţă aspectul puternic al vehiculului.
Varianta exclusivistă Amarok Highline este echipată cu sisteme care asigură un nivel optim de confort. Având la bază nivelul de echipare Trendline, varianta Highline este actualizată prin insertii cromate la carcasele oglinzilor, elemente decorative prezente atât la exterior cât şi în interiorul automobilului şi pasaje proeminente ale aripilor, care creează suficient spaţiu pentru jantele din aluminiu de 17”. În plus, cel mai înalt nivel de echipare este individualizat prin culoarea contrastantă a panoului de instrumente şi, în funcţie de configuraţia automobilului, prin sistemul automat de control al climatizării (Climatronic), prin elementele din piele, sistemul audio performant şi husele pentru scaune din material textil elegant.
Pe lângă această gamă largă de dotări standard, pentru modelul Amarok este disponibil, de asemenea, un program vast de accesorii, precum sisteme hard top, soft top, rampa cu reflectoare.
Spaţiu suficient pentru pasageri şi pentru încărcătură: interior cu dimensiuni generoase şi cel mai mare spaţiu de încărcare din clasa sa
Interior: habitaclul cu design ergonomic al automobilului, cel mai mare din clasa sa, este foarte asemănător cu cel al altor modele Volkswagen. „Locul de muncă” din spatele volanului este caracterizat printr-un acces facil, spaţiu generos şi loc suficient pentru zona capului. Aceste proprietăţi, precum şi spaţiul amplu pentru picioarele pasagerilor de pe bancheta din spate transformă modelul Amarok într-o veritabilă berlină cu cinci locuri. Când la bord se află doar două persoane, spaţiul interior de depozitare poate fi extins prin rabatarea înaltei banchete din spate.
Exterior: modelul Amarok este prevăzut cu cel mai mare spaţiu de încărcare din clasa sa. La vehiculele cu o platformă cu înălţimea de doar 525 milimetri, spaţiul de încărcare măsoară 2,52 m2 (1.555 mm lungime, 1.620 mm lăţime). Dar asta nu e tot: modelul este cel mai bun din clasa sa, datorită celor 1.222 mm lăţime a zonei dintre pasajele roţilor. Amarok devine primul automobil pick-up din clasa medie care poate fi încărcat cu un europalet dispus pe lăţime, pentru a economisi spaţiu. Datorită dimensiunilor sale mari şi a unei sarcini utile de până la 1,15t, cu acest model pot fi transportate echipamente sportive, precum Quad-urile şi utilaje voluminoase. Cele patru inele de ancorare aflate în colţurile platformei vehiculului contribuie la protejarea încărcăturii în timpul deplasării. În plus, cârligul (opţional) poate să facă faţă unei remorci cu greutatea de până la 2,8 t.
Patru airbaguri, ESP, ASR, ABS şi sisteme de asistenţă: modelul Amarok stabileşte în clasa sa noi standarde în materie de siguranţă
În mod firesc, modelul Amarok dispune de tetiere reglabile pe înălţime şi centuri de siguranţă pentru toate cele cinci locuri. Centurile pentru locurile din faţă sunt prevăzute cu dispozitive de pretensionare şi sunt conectate la un sistem de avertizare vizuală şi sonoră cu privire la fixarea acestora. Airbagurile laterale de tip cortină, care asigură protecţia zonei capului sunt, de asemenea, disponibile pentru şofer şi pentru pasagerul din faţă. Sistemele ABS şi ASR sunt incluse în dotarea standard a modelului Amarok, la fel cum este şi cazul diferenţialului autoblocant electronic (EDL). O altă funcţie standard care poate fi activată prin simpla apăsare a unui buton este Off-Road ABS, care scurtează semnificativ distanţa de frânare pe teren accidentat sau pe drumuri acoperite cu pietriş. Dacă sistemul opţional ESP este instalat, la activarea funcţiei Offroad-ABS când viteza automobilului se situează sub 30 km/h, va fi activat şi sistemul de asistare la coborârea în pantă Hill Descent Assist. Acesta menţine constantă viteza de deplasare prin intervenţii selective ale sistemului de frânare, asigurând o coborâre în pantă sigură şi controlată. Pentru prima dată în această clasă de automobile, în timpul deplasării cu viteze sub 30 km/h şoferul poate seta în mod individual viteza de rulare pentru condiţiile respective de coborâre prin frânare şi accelerare.
În plus, toate automobilele echipate cu sistemul ESP beneficiaza totodata de sistemul de asistenta la pornirea din rampa Hill Hold Assist, care imobilizează autovehiculul la pornirea în rampă până când şoferul apasă pedala de acceleraţie suficient de mult încât să prevină deplasarea vehiculului.
Lansarea în America de Sud va fi urmată de Australia şi Africa de Sud, precum şi Europa
Pieţele cheie pentru modelul Amarok sunt America de Sud, Africa de Sud şi Australia. Pe aceste pieţe, modelele pick-up se numără printre cele mai căutate automobile după cele pentru recreere şi comerciale, datorită versatilităţii de care dau dovadă. Datorită tehnologiei eficiente de tracţiune şi versatilităţii sale excepţionale, se aşteaptă ca modelul Amarok să fie un deschizător de drumuri pentru clasa actuală de automobile pick-up din Europa. Lansarea sa pe piaţa din America de Sud este programată pentru prima parte a anului 2010, iar Europa va urma în a doua jumătate a aceluiaşi an.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: