.
  • Audi realizeaza trei victorii consecutive in campionatul DTM


    * Timo Scheider castiga titlul cu locul doi la Hockenheim

    * 155.000 de spectatori au asistat la o finala plina de suspans
    * AUDI AG scrie alt capitol in istoria sportului cu motor


    Ingolstadt/Hockenheim/Focsani, 5 noiembrie 2009 – asa cum se cuvine pentru cea de-a 100-a aniversare, Audi a scris un capitol nou in istoria sportului cu motor. Audi este primul producator de automobile din toate timpurile care reuseste sa realizeze trei victorii consecutive in cadrul seriei prestigioase de curse auto internationale: dupa 2007 si 2008, Audi a castigat mult ravnitul trofeu pentru a treia oara consecutiv.

    În cadrul finalei palpitante de la Hockenheimring, in fata unei multimi imense de 155.000 de spectatori, pilotul Audi, Timo Scheider, a reusit sa-si apere titlul castigat anul trecut, terminand cursa pe locul doi, dupa o lupta stransa pentru titlu, pe parcursul tuturor celor 39 de tururi, cu singurul rival ramas, Gary Paffett.


    „Fiecare angajat de la Audi se poate mandri cu performanta realizata de echipa de la campionatul DTM din acest an – sau, mai bine spus, pe care a realizat-o in mod continuu timp de trei ani consecutivi”, a comentat Rupert Stadler, Presedintele Consiliului de administratie al AUDI AG. „În cadrul campionatului DTM concuram cu unul dintre cei mai redutabili rivali existenti. As dori ca, in numele intregului consiliu de administratie, sa prezint sincere felicitari tuturor celor care au participat la acest succes. Audi Sport nici nu ar fi putut sa ofere marcii Audi un dar mai frumos la cea de-a 100-a aniversare a sa.”

    Pentru Audi, dupa 1990 (Hans-Joachim Stuck), 1991 (Frank Biela), 2002 (Laurent Aiello), 2004 (Mattias Ekström), 2007 (Mattias Ekström) si 2008 (Timo Scheider), aceasta victorie reprezinta cel de-al saptelea titlu DTM si al patrulea de cand marca a revenit in cadrul seriei cu un angajament de producator, in anul 2004. „Niciun producator de automobile nu a castigat vreodata, in mod consecutiv, trei titluri in campionatul DTM”, a declarat Directorul Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. „Audi a realizat acest succes – desi a avut un oponent foarte puternic. Dupa ce am castigat, de doua ori, trei victorii consecutive in cadrul circuitului de la Le Mans, am realizat acum si in cadrul campionatului DTM aceleasi victorii desavarsite. Al treilea titlu a fost fara indoiala cel mai greu de obtinut. Dar sunt convins ca anul viitor va fi si mai dificil. „Va multumesc tuturor celor care ati facut posibil acest important succes al marcii Audi. Şi felicitari lui Timo – la fel ca anul trecut, a castigat din nou prin propriile forte.”

    Dupa acest triumf, vechiul si noul campion DTM a ramas la inceput fara cuvinte. „Acum am putut trai acest vis, pentru care am lucrat cu totii din greu, de mult timp, pentru a doua oara consecutiv – si multumita echipei Audi, echipei Abt si familiei mele”, a declarat pilotul de 30 de ani, evident emotionat si cu lacrimi in ochi. „Gary Paffett a fost un rival redutabil si a castigat patru curse. Dar de cand concurez eu in cadrul campionatului DTM, pilotul cu punctajul cel mai mare a fost intotdeauna cel care a devenit campion ...”

    Scheider a castigat de doua ori in cursul sezonului din anul 2009 si a urcat pe podium in sase dintre cele zece curse. A fost cel mai consecvent pilot, iar in final a avut un avantaj de cinci puncte fata de pilotul Mercedes, Gary Paffett. Iar palmaresul Audi este la fel de impresionant: marca celor patru inele a castigat patru curse, a luat startul din pole position de opt ori, a reusit de sase ori cel mai rapid tur al cursei, a totalizat cu zece puncte mai mult decat competitorul sau, a condus 325 din cele 548 de tururi si a castigat 17 din cele 30 de locuri pe podium, existand si patru ocazii in care Audi a ocupat podiumul in totalitate.

    Finala de la Hockenheim si in special primele doua tururi au fost cu adevarat pline de suspans, Mattias Ekström care pornise din pole position si Gary Paffett luptand foarte dur si atingandu-se de cateva ori. În timpul acestei lupte, radiatorul automobilului Audi A4 DTM al lui Ekström s-a defectat. Suedezul, care condusese cursa pana in acel moment, a fost obligat sa abandoneze dupa turul patru, pierzand astfel locul trei in clasament, in favoarea lui Paul Di Resta.

    Dupa un start cu viteza luminii, Timo Scheider a privit duelul dintre Paffett si Ekström dintr-o pozitie privilegiata si doar a condus modelul sau A4 cu configuratie conservatoare cu viteza necesara pentru a se mentine aproape de Paffett si a-l forta pe Paul Di Resta sa ramana in pozitia a treia. Scheider a reusit din nou acest lucru atunci cand, cu putin timp inainte de finalul cursei, a intervenit un safety car, care a micsorat inca o data, in mod neasteptat, distanta dintre participanti. Cand a fost reluata cursa, Scheider a evoluat din nou in mod corect si a trecut linia de finis pe locul doi, dupa 39 de tururi, cu doar 1,043 secunde in urma lui Gary Paffett.



    Terminand cursa pe locul patru, Alexandre Prémat a realizat cel mai bun rezultat al sau din cadrul sezonului, intr-o cursa puternica, fiind totodata cel mai bun pilot al unui automobil vechi de un an. Oliver Jarvis si Markus Winkelhock, de pe locurile sase si sapte, alti doi piloti Audi, care au avut un duel captivant de-a lungul intregii curse, au terminat in puncte. Mike Rockenfeller, pe pozitia a noua, a ratat cu putin obtinerea unui punct.

    În cadrul celei de-a 60-a curse DTM a sa, care a fost si ultima la care a participat, Tom Kristensen a avut de doua ori ghinion: danezul a fost lovit in partea dreapta spate chiar in primul tur, intr-o curba stransa, trecand pe ultimul loc. Dupa o recuperare remarcabila, Kristensen a fost deturnat inca o data, dupa o perioada de prezenta pe pista a unui safety car. Şi Martin Tomczyk a fost victima unei coliziuni in primul tur, fiind obligat sa abandoneze. Prin urmare, Timo Scheider a fost singurul pilot al unui Audi A4 DTM care a castigat puncte la finisul de la Hockenheim.

    Odata cu titlul castigat la campionatul DTM, pentru Audi s-a incheiat cu succes un nou sezon al sportului cu motor, care va fi consemnat si in istoricul companiei partenere ABT Sportsline: dupa triumful din Formula ADAC Masters al lui Daniel Abt si cel din ADAC GT Masters, al lui Christian Abt, cu noul Audi R8 LMS, echipa din Allgäu a reusit de asemenea trei victorii consecutive.


    Statisticile sezonului 2009

    Victorii: Mercedes 6; Audi 4.
    Pole position: Audi 8; Mercedes 2
    Cele mai rapide tururi: Audi 6; Mercedes 4
    Tururi conduse: Audi 325; Mercedes 223
    Puncte: Audi 200; Mercedes 190

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.