.
-
Premieră mondială: A sosit Noul Polo GTI!
Polo GTI de 180 CP consumă 5,9 litri, fiind cu 25 de procente mai economic
Polo GTI debutează cu o viteză de 229 km/h, având în standard DSG cu 7 trepte
Polo GTI se întoarce. O revenire cu o putere de 132 kW / 180 CP! Şi acest GTI respectă promisiunea celor trei litere legendare: caracteristici superioare de manevrabilitate, reunite cu agilitatea fără compromisuri a motorizării şi cu siguranţă de nivel maxim. Noul Polo GTI are o listă impresionantă de elemente high-tech. De exemplu motorul: propulsorul acestui Polo este un nou TSI de 1,4 litri cu injecţia directă a benzinei, plus supraalimentare cu compresor şi turbină. Downsizing ca la carte. Puterea este transmisă roţilor din faţă prin DSG-ul cu 7 trepte. Iar XDS, blocarea electronică transversală a diferenţialului, garantează implementarea integrală a puterii chiar şi pe serpentinele strânse.
Având aceste calităţi, Polo GTI, disponibil atât în trei, cât şi în cinci uşi, este extrem de agil şi extraordinar de eficient: sportivul de doar 1.194 kilograme accelerează în doar 6,9 secunde la 100 km/h şi atinge o viteză maximă de 229 km/h. În acelaşi timp, este şi GTI-ul cel mai economic şi cu cele mai mici emisii din toate timpurile. Consumul mediu: doar 5,9 litri la 100 kilometri. Aceasta corespunde unor emisii CO2 de doar 139 g/km.
Prin comparaţie: predecesorul său direct, din punctul de vedere al puterii, dotat cu turbomotorul de 1,8 litri şi 180 CP, consuma 7,9 litri (analog 188 g/km CO2). Astfel generaţia nouă este cu 25 de procente mai economică. Aceasta înseamnă progres în adevăratul sens al cuvântului. În plus, acesta este primul Polo disponibil cu faruri bi-xenon, inclusiv lumină dinamică la virare, cu lumini LED de drum permanent şi de poziţie, precum şi cu trapă panoramică.
Propulsorul TSI: mai multă putere prin supraalimentare
Tradiţia privind variantele de top ale modelului Polo a început cu aproape un sfert de secol în urmă şi are la bază legendarul Polo Coupé G40 din 1986. Acesta a restabilit limitele dinamicii în segmentul să, fiind primul vehicul din lume dotat cu compresor mecanic de tip G. Motorul acesta genera 83 kW / 113 CP şi îi permitea modelului Polo G40 o viteză de aproape 200 km/h, fiind astăzi o maşină de colecţie, păstrată în stare foarte bună. Contrastând cu acesta, predecesorul noului Polo GTI a mizat în anul 2006, pentru prima dată, pe sistemul turbo. Modelul de bază avea o putere de 110 kW / 150 CP, iar legendarul Cup Edition atingea cei 180 CP.
Înapoi în viitor: la finele lunii mai vor fi livrate primele maşini Polo GTI în Germania, urmând a fi livrate treptat apoi şi în restul Europei şi în Japonia. Combinaţia dintre injecţia directă, compresor şi turbocharger, sub aceeaşi capotă, va face atunci furori în segmentul acesta. O privire asupra datelor: motorul Euro 5 de 180 CP cu patru ventile şi în patru cilindrii îşi atinge maximul puterii la 6.200 rpm. Impresionant pentru un motor de aceste dimensiuni, este şi cuplul maxim de 250 newton-metri. Acesta este generat deja începând cu 2.000 rpm şi rămâne la nivel constant până la 4.500 rpm. Cifrele numite subliniază faptul că motorul 1,4 TSI, având acest cuplu impresionant şi fiind iubitor de rotaţii maxime, nu are deloc greutăţi cu noul Polo GTI, ci imprimă o agilitate extraordinară acestei maşini rapide cu tracţiune faţă, în orice situaţie şi la orice turaţie.
Cutia de viteze DSG: extrem de eficientă, extrem de sportivă
Această dinamică este influenţată pozitiv de transmisia DSG cu 7 viteze inclusă în standard. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj reuneşte caracterul sportiv şi pe cel economic al cutiei manuale, cu confortul cutiei automate. Ca alternativă la cuplarea exclusiv automată, cutia DSG poate fi cuplată şi manual – fie cu ajutorul levierului schimbătorului în modul Tiptronic, fie cu padelele de la nivelul volanului, disponibile în standard.
Tren de rulare sport: coborât cu 15 milimetri şi jante de 17 ţoli
Atletul de vârf al familiei Polo dă dovadă de consecvenţă în privinţa caracterului sportiv şi a siguranţei. De aceasta răspunde, printre altele, şi şasiul sport GTI, inclusiv ESP şi sistem de blocare electronică a diferenţialului XDS. Şasiul are la bază structura fundamentală de punte faţă McPherson şi punte spate semi-independentă, combinată cu o sincronizare deosebit de dinamică. Alături de suspensia mai rigidă, acesta mai include şi arcuri adaptate corespunzător, care coboară garda la sol, cu 15 milimetri faţă de “versiunile normale”. Efectul: înclinarea caroseriei este mai redusă, iar centrul de greutate se află mai jos. Ambele caracteristici influenţează în mod pozitiv dinamica în curbe. Acesta este şi scopul anvelopelor low-profile (215/40 R17 87V) cu jante de aliaj uşor, model “Denver” cu design-ul cu cinci cercuri, specific modelelor GTI şi care este similar cu cel al jantelor modelului Golf GTI.
Perfect reglat: ESP plus XDS determină direcţia
Şi în privinţa siguranţei, Polo GTI dispune de echipare de serie complexă, de exemplu sub forma sistemului de frânare generos dimensionat şi a sistemului de menţinere a stabilităţii ESP. În plus sunt conectate la acesta şi numeroase alte module, precum sistemul antiblocare a roţilor (ABS), asistentul de urcare pantă, sistemul de reglare a forţei de tracţiune (ASR), sistemul de reglaj al momentului motor (MSR) şi sistemul de blocare electronic a diferenţialului (EDS). Presiunea din pneuri este supravegheată de sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri (RKA).
O dezvoltare modernă a funcţiilor cunoscute ale sistemului ESP, este XDS, sistemul de blocare electronică transversală a diferenţialului, prezentată de Volkswagen pentru prima dată la Golf GTI. Acesta ameliorează manevrabilitatea la condusul cu viteză mare în curbe şi echilibrează maşina spre punctul “neutru”, prin faptul că XDS previne deraparea roţii descărcate de sarcină, din partea interioră a curbei, intervenind activ în frânare şi optimizând astfel tracţiunea. În acest scop, sistemul de serie al modelului Polo GTI, apelează la informaţiile furnizate de senzori, precum unghiul volanului, gradul de deviere şi numărul de rotaţii al roţilor. Efectul: mai multă siguranţă şi mai multă plăcere a condusului, pentru că precizia Polo GTI devine şi mai exactă cu ajutorul XDS.
Echiparea GTI: sportivă şi legendară
Noul model de vârf al gamei Polo poate fi identificat de la prima privire ca fiind un GTI – atât în interior cât şi în exterior, prezentând în mod clar însemnele acestui brand unic.
Exterior: în această privinţă, cel mai sportiv Polo nu se diferenţiază de marea masă doar prin cele două dungi decorative roşii ale grilei radiatorului. A adaptat, de la exemplu să – Golf-ul GTI – structura în formă de fagure a grilei radiatorului, dispunând de un design frontal individualizat. Specifice GTI sunt şi pragurile evidenţiate şi spoilerul spate în culoarea caroseriei. La aceste detalii ale exteriorului se adugă jantele de aliaj uşor, deja menţionate, de 17 ţoli cu design “Denver”, care permit o privire asupra etrierelor de culoare roşie, precum şi bara din spate cu aspect “difuzor” în partea de jos. Întegrată în partea stângă: ţeva dublă de eşapament cromată a sistemului de evacuare. De asemenea nouă: antena de radio, de navigaţie şi de telefon.
Opţional sunt puse la dispoziţie şi alte două dotări care, odată cu noul Polo GTI, intră pentru prima dată în această gamă: trapa panoramică acţionabilă electric şi care este extinsă până la stâlpii B, precum şi farurile bi-xenon redesenate. Aşa cum a fost menţionat anterior, în farurile duble au fost integrate luminile LED de drum permanent şi de poziţie.
Interior: şi aici modelul Polo de 180 CP convinge prin ambianţa originală GTI. De aceasta se îngrijesc de exemplu, scaunele sport de serie, cu tapiţeria clasică cu model tipic în carouri, o moştenire stilată a strămoşului GTI din anii ‘70. Culoarea neagră a plafonului, a capitonajului montanţilor, a mânerelor şi a parasolarelor conferă un aer sportiv; la fel, şi elementele consolei centrale dispun de suprafeţe negre, lucioase, calitativ superioare. Acestea sunt integrate în contraste de culoare şi de material, precum crom mătuit la suflante şi la ornamentele cromate ale butoanelor rotunde. Executate integral cu acest aspect de crom mat sunt mânerele uşilor, elemente ale schimbătorului de viteze şi ale manetei frânei de mână, cadrul în care culisează maneta DSG, precum şi cele trei spiţe ale volanului. Cusăturile decorative clare sunt de culoare roşu clasic la schimbătorul de viteze, la maneta frânei de mână şi la volan.
Dotarea de serie generoasă dovedeşte că sportivitatea şi confortul nu se exclud reciproc nici la noul Polo GTI. Suplimentar faţă de elementele deja menţionate, aceasta cuprinde pedale cu aspect de aluminiu, acţionarea electrică a geamurilor faţă (la caroseria în trei uşi) şi spate (la caroseria în cinci uşi), oglinzi exterioare reglabile electric şi încălzite, instalaţie de climatizare, închidere centralizată cu telecomandă, precum şi proiectoare de ceaţă. Volanul de piele este echipat atât în stânga, cât şi în dreapta, cu câte un sistem de padele pentru DSG. Desigur că la toate acestea se adaugă şi un pachet de siguranţă pasivă cu airbag-uri şofer şi pasageri, cu airbag-uri laterale de cap şi de torace şi cu sistem de pretensionare pentru centuri faţă, precum şi prindere Isofix la bancheta spate pentru scaune de copii dotate corespunzător – astfel acest Volkswagen nu este doar cel mai bun şi cel mai economic Polo GTI de când există această gamă, ci este şi cel mai sigur.duminica, 2 mai 2010, 08:26
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: