.
-
Premieră mondială: Noul CrossPolo zguduie clasa compactă!
Modelul all-around în cinci uşi, cu detalii inteligente şi design off road.
Noua generaţie CrossPolo cu design individual şi culori unice.
Următoarea generaţie CrossPolo este pregătită pentru noi aventuri. Maşina compactă, inteligentă cu design off road, îşi sărbătoreşte premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva. După versiunea de bază a modelului Polo prezentată în 2009 şi după Polo BlueMotion (debut 2010) modelul atât de economic încât este pretendent la titlul de record mondial, precum şi după modelul Polo GTI prezentat tot la Geneva, CrossPolo completează familia, fiind al patrulea model. Datorită design-ului său proaspăt şi îndrăzneţ, a propriei sale game de culori şi dotări, a trenului de rulare ridicat (plus 15 milimetri) şi a capacităţii sale de a face faţă fără compromisuri provocărilor zilnice, acest model în cinci uşi se recomandă a fi una dintre cele mai neconvenţionale maşini ale clasei sale.
Propulsia maşinii all-around este asigurată de motorizări extrem de economice, cu un spectru de putere cuprins între 51 kw / 70 CP şi 77 kW / 105 CP. Sunt disponibile la alegere câte trei motorizări pe benzină şi Common-Rail-TDI. Trei dintre cele şase motorizări pot fi comandate cu cutie de viteze DSG cu 7 trepte, la fel ca cea utilizată la noul Polo GTI.
Fun şi Cross: de la modelul special la modelul de serie
Noul CrossPolo continuă tradiţia predecesorilor săi de succes: Polo Fun şi, derivată din acesta, prima generaţie CrossPolo. Îniţial a fost planificat ca modelul special Polo Fun să fie construit în doar 5.000 de exemplare, dar cererea mare a spulberat toate prognozele. Urmarea: pasul de la modelul special la modelul de serie şi la versiunea Cross.
Exterior:
Caracterul robust şi sportiv al modelului CrossPolo, care se produce în standard cu cinci uşi, se oglindeşte în multe detalii. Deosebit de marcant: spoilerul frontal în culoarea antracit, cu design individual şi cu proiectoare de ceaţă şi priză mare de aer în mijloc. Apoi mai este grila neagră în formă de fagure, încadrată într-o ramă cromată. În partea de jos, bara are o margine cu design de scut în nuanţa argintiu deschis. De la versiunea clasică a modelului Polo a fost preluată grila superioară a radiatorului cu rama sa cromată şi cu sigla Volkswagen integrată; este valabil şi pentru farurile duble H7 cu lumini de drum permanente în serie.
Calităţile deosebite de aventurier ale modelului CrossPolo sunt dovedite şi de perspectiva laterală. Designul este conturat aici prin pragurile sportive de culoare neagră, ce se continuă în aceeaşi manieră şi deasupra roţilor, dar şi în partea inferioară a uşilor. În afara drumurilor asfaltate şi în jungla parcărilor urbane, aceaste ornamente din plastic protejează maşina de avarii. Potrivite caracterului noului CrossPolo sunt şi jantele de aliaj uşor de 17 ţoli (modelul “Budapest”) cu design în 5 spiţe şi anvelope cu dimensiunea 215/40.
Un alt element inconfundabil al modelului CrossPolo: barele de portbagaj argintii eloxate. Sunt în mod tradiţional parte a design-ului acestui model şi nu sunt în niciun caz doar un simplu element de decor, ci pot fi folosite pentru prinderea cutiilor de portbagaj şi a sistemelor de prindere de până la 75 de kilograme. Ca şi în cazul predecesorului, oglinzile exterioare sunt vopsite cu argintiu pentru toate versiunile, fiind asortate cu barele de portbagaj. În partea din spate, este continuat design-ul robust de teren, prin barele de protecţie care în partea de jos sunt executate de asemenea din plastic negru, solid. În centru se evidenţiază o secţiune vopsită argintiu, care a fost concepută cu design de difuzor.
Şase culori de vopsea subliniază stilul puternic al modelului CrossPolo; exclusiv pentru noul Volkswagen sunt oferite nuanţele “Magma Orange” şi “Terra Beige Metallic”. În principiu părţile superioare ale barelor de protecţie, precum şi mânerele (uşi, portbagaj) sunt vopsite în culoarea caroseriei, iar stâlpii B şi C, precum şi ramele geamurilor sunt din material negru lucios.
Interior: în spiritul unei clientele deschise
Interiorul CrossPolo, finisat calitativ superior, corespunde aspectului de off road al exteriorului. Mai ales tapiţeriile în două culori ale scaunelor sport, ale banchetei din spate şi ale uşilor creează o ambianţă prietenoasă şi tinerească. În funcţie de vopseaua caroseriei, pot fi alese până la patru culori diferite pentru tapiţerie. Marginea exterioară a scaunelor are mereu nuanţa antracit, iar marginile interioare şi centrul scaunelor pot fi “Hot Orange”, “Orange”, “Latte Macchiato” sau “Gri”. În zona suprafeţei de contact cu spatele şi cu picioarele, stofele (design “Dimension”) sunt acoperite cu o plasă neagră, fiind astfel şi mai rezistente. În structura stofei de pe spătarele scaunelor din faţă este brodată sigla “CrossPolo”.
În ansamblu, habitaclul este prevăzut cu materiale plăcute la atingere. De exemplu volanul: este îmbrăcat în piele fină perforată; pe spiţele volanului sunt aplicate ornamente cromate. Cusăturile volanului şi ale manetei frânei de mână, care de asemenea este îmbrăcată în piele, sunt executate în culoarea tapiţeriei. Nivelul calitativ superior al noului CrossPolo este subliniat şi de planşa de bord îmbrăcată prin tehnica “Slush”, cu structură de suprafaţă moale, plăcută la atingere.
CrossPolo este generos echipat din standard. Printre dotările interioare se numără scaunele sport reglabile pe înălţime, bancheta şi spătarul spate rabatabile asimetric, buzunarele pe spătarele scaunelor din faţă şi sertare sub acestea, volanul îmbrăcat în piele, cotiera faţă (cu spaţiu de depozitare), pedale cu aplicaţii de aluminiu, precum şi decor cromat la diferite butoane şi elemente constructive. Printre acestea se numără mânerele uşilor, cadrul butoanelor de acţionare a geamurilor şi marginea suflantelor. De asemena în standard: oglinzi exterioare acţionate electric şi încălzite, toate geamurile acţionate electric, oglinzi iluminate la parasolar, display-ul multifuncţional (MFA) inclusiv sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri (RKA) şi închidere centralizată cu telecomandă.
Calităţi de combi: portbagajul creşte până la capacitatea de 952 litri
Talentele sale variate sunt dovedite de Noul CrossPolo şi în ceea ce priveşte oferta de spaţiu şi exploatarea spaţiului. Bancheta spate din standard poate fi rabatată 60:40, precum s-a mai menţionat. Dacă bancheta este rabatată complet, spaţiul de încărcare se măreşte de la 280 litri la 952 litri. Continuându-se cu podeaua reglabilă pe două înălţimi a portbagajului, formează un spaţiu de încărcare plan pe toată suprafaţa. Patru inele de amarare facilitează fixarea sigură a bagajelor, iar două cârlige prinse în peretele lateral au grijă ca plasele şi genţile să nu cadă.
Varietate de propulsoare: trei motoare pe benzină, trei diesel şi un DSG cu 7 viteze
Cele şase variante de motorizare disponibile pentru CrossPolo au puteri între 51 kW / 70 CP şi 77 kW / 105 CP. La cele pe benzină, varianta de pornire este versiunea de 70 CP cu cilindree de 1,2 litri. Urmează motorul de 1,4 litri cu 63 kW / 85 CP. Motorul de vârf pe benzină este noul 1,2 TSI cu cei 105 CP menţionaţi anterior. Motorul supraalimentat cu injecţie directă accelerează CrossPolo la 100 km/h în 9,9 secunde, asigură o viteză maximă respectabilă de 188 km/h, consumă însă în medie doar 5,5 litri de combustibil (analog 128 g/km CO2). Highlight-ul: aceste valori nu sunt obţinute de acest model Volkswagen doar cu cutia cu 6 viteze disponibilă în standard, ci sunt aceleaşi şi la cutia automată DSG cu 7 viteze. De asemenea, ca versiune DSG opţională se poate livra şi CrossPolo cu 85 CP.
Printre cele mai silenţioase motoare din categoria lor, se numără şi motorizările Common-Rail-Turbodiesel cu injecţie directă (TDI) şi cu filtru de particule în standard. Toate au cilindreea de 1,6 litri, şi sunt disponibile cu puteri de 55 kW / 75 CP, 66 kW / 90 CP şi 77 kW / 105 CP. Toate cele trei variante au nevoie în medie doar de 4,3 litri de diesel la 100 km şi emit numai 113 grame de CO2 per kilometru. Versiunea de 90 CP poate fi de asemenea combinată cu cutia cu dublu ambreiaj, în acest caz consumul mediu fiind de 4,6 l/100 km. Toate motoarele CrossPolo respectă valorile normei de emisii Euro 5.duminica, 2 mai 2010, 08:16
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: