.
  • Pianul Audi Design: traditie si inovatie

    * Pian inovator, cu sunet perfect Bösendorfer
    * O abordare delicata a Audi Design, din respect pentru istorie

    * Premiera mondiala la centenarul Audi, in data de 16 iulie

    * www.audi-mediaservices.com/epk/grandpiano


    Ingolstadt / Focsani – Un pian de concert are dimensiuni impresionante, este de obicei negru, iar corpul cu partile laterale curbate in mod caracteristic este sustinut de trei picioare. Timp de mai mult de 100 de ani, mecanismul intern complex al acestor instrumente a asigurat sunetul lor magnific si a determinat forma generala a acestora. Indelungata traditie care a culminat cu inventarea pianului de concert a inclus multe versiuni baroce, care nu sunt intocmai adecvate limbajului de design Audi. In ciuda acestui lucru, Studioul de Design Audi din Muenchen a decis sa preia sarcina imbracarii unui pian de concert intr-un "vesmant" Audi.


    Intrebarea era de unde sa se inceapa? Cum ar putea fi interpretat conceptul de design Audi in cazul unui pian de concert, un instrument cu forma si functionalitate bine definite? A fost initiat un proces activ, de-a lungul caruia specialistii au prezentat un numar impresionant de abordari pentru designul pianului. La momentul oportun, constructia primului "pian de concert Audi Design" urma sa revina producatorului de piane Bösendorfer. Incepand cu data de 16 iulie, ziua premierei mondiale, compania vieneza include acest simbol al designului in catalogul sau cu instrumente de calitate superioara, la pretul de aproximativ 100.000 de euro.

    "Va puteti imagina respectul cu care am abordat provocarea reproiectarii unui instrument muzical", a declarat Wolfgang Egger, directorul Audi Group Design. Insa acesta si echipa sa au facut din necesitate o virtute: "Limitarile cu care ne-am confruntat au fost niste mijloace necesare de stimulare a creativitatii noastre. Am fost obligati sa studiem in profunzime instrumentul si sa dezvoltam un concept atotcuprinzator inca de la inceput. Acest proiect a fost o experienta utila pentru tinerii nostri designeri, ale carei beneficii vor fi dezvaluite mai tarziu, cand vor concepe designul unor automobile."

    Echipa de Design a colaborat indeaproape cu specialistii de la Bösendorfer, deoarece in mod evident Audi nu are posibilitatea de a construi piane de concert. Pe de alta parte, Bösendorfer este, inca din 1828, emblema unui nivel extraordinar de calitate si acustica. Prioritatea pentru Audi a fost sa nu exercite niciun fel de influente negative asupra sunetului instrumentului. In cadrul atelierelor de constructie a pianelor din Viena se aplica cele mai ridicate standarde de calitate privind materialele si executia. Aceste produse extraordinar de complexe, care contin elemente mecanice foarte delicate, necesita o executie extrem de precisa, deoarece tolerantele admise ajung uneori pana la a cinci suta parte dintr-un milimetru. Corzile, de la cele cu tonalitate inalta pana la cele cu tonalitate joasa, pot exercita o presiune de pana la 20 de tone asupra cadrului din metal turnat din interiorul cutiei de rezonanta. Frecventele de vibratie si calitatea sunetului trebuie sa fie extrem de corecte; nu exista loc pentru compromisuri.



    In cele din urma, designerii Audi au evitat cu succes problemele. Desi au fost modificate mai multe elemente asociate direct cutiei pianului, acustica nu a fost afectata. Insa pianul de concert Audi Design este cu siguranta "diferit" inca de la prima vedere. "Suprafetele de dimensiuni mari asigura claritatea formelor; nu exista aplicatii decorative, muchiile si liniile sunt proiectate cu precizie, iar imbinarile sunt amplasate in mod logic. Toate acestea sunt aspecte importante ale designului Audi", a declarat designerul Philip Schlesinger, care a implementat proiectul la Concept Design Studio din Muenchen. Una dintre cele mai frapante caracteristici este capacul, care se extinde fara intrerupere pana la baza, o inovatie Audi al carei rezultat a fost o suprafata de mari dimensiuni dintr-o singura bucata.

    Privit de deasupra, capacul pare a fi adancit in cutia pianului. Atunci cand este privit din lateral, curba eleganta a partii care include corzile pentru sunetele inalte nu este intrerupta de o linie de imbinare. Partea inferioara a cutiei este usor inaltata in partea din spate, opusa pianistului. Acesta este un truc optic: "Indreapta in mod subtil atentia privitorului catre pianist", a explicat Schlesinger. Pentru a reduce perceptia de ingreunare a partii care include corzile pentru sunetele inalte, este utilizat un picior subtire, cu aspect de aluminiu. Acelasi stil simplu, evocand universul tehnic, este aplicat si pedalierului.



    Claviatura nu este prevazuta cu elemente in forma de aripa la capete. In acelasi spirit al designului purist, designerii au mascat toate balamalele in capac, deasupra claviaturii. Insusi capacul poate fi deschis prin manerul integrat in mod discret. O alta idee Audi poate fi regasita direct sub claviatura, eliminand riscul aparitiei vanatailor si zgarieturilor pe genunchi: "Latura frontala coborata a carcasei claviaturii si bara utilizata pentru rigidizarea acesteia au fost rotunjite. Noul contur este cu siguranta mai bun din punct de vedere ergonomic, acesta protejand genunchii pianistului", a declarat Schlesinger.


    Atunci cand capacul principal este ridicat si fixat cu suportul din metal cu doua pozitii, interiorul atrage imediat privirea. In timp ce la exterior predomina finisajul clasic de culoare neagra, pentru interior designerii au ales culori tipice marcii Audi. Cadrul turnat are culoarea gri, in locul obisnuitei culori de bronz, iar fasiile de amortizare din pasla sunt de culoarea alb natural in locul culorii vinului rosu. Impactul vizual al logo-ului Audi Design a fost redus considerabil pentru a se incadra in aspectul general al instrumentului, acesta fiind amplasat pe latura din dreapta fata a capacului claviaturii, sub forma unei insertii cu forma precisa din otel inoxidabil slefuit. Ca si la toate celelalte piane construite de producatorul din Viena, numele Bösendorfer este amplasat deasupra claviaturii.


    Decizia de a proiecta un pian de concert Audi este o consecinta logica a numerosilor ani de implicare culturala a marcii celor patru inele. Aceasta implicare include organizarea unor concerte de jazz de calitate la Forumul Audi din Ingolstadt, acolo unde pianul de concert Audi Design va putea fi vazut si auzit in viitor.


    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.