.
  • Cei trei piloni de viitor ai programului Audi Motorsport


    * Un nou automobil sport pentru categoria LMP1 a cursei de 24 de ore de la Le Mans

    * Modelul Audi A4 a fost reproiectat pentru campionatul DTM
    * Lansarea programului sport pentru clienti odata cu modelul Audi R8 LMS


    Ingolstadt / Focsani – Pe viitor, programul pentru sportul cu motor al companiei AUDI AG va avea trei piloni de baza: in sezonul 2009, marca celor patru inele va reveni in competitia de 24 de ore de la Le Mans si in Campionatul German DTM. In plus, odata cu noul model R8 LMS, divizia Audi Sport prezinta pentru intaia data un automobil de curse proiectat special pentru utilizare de catre clientii sai.

    „Suntem constienti de importanta sportului cu motor pentru succesul marcii noastre”, subliniaza Michael Dick, care in calitate de Presedinte al Consiliului de dezvoltare tehnologica este responsabil cu programul motorsport al companiei AUDI AG. „De aceea, este de la sine inteles ca Audi trebuie sa fie prezenta pe pista si in vremuri dificile din punct de vedere economic. Pentru noi, este cu atat mai important sa ne incadram intr-o categorie motorsport care prezinta un raport pozitiv intre costuri si beneficii.”

    Astfel, Audi continua sa sprijine dezvoltarea unor prototipuri sport si campionatul DTM. De asemenea, odata cu modelul R8 LMS, Audi ofera clientilor sai si o masina de curse care reuneste tehnologia de inalta clasa cu trasaturile tipice ale marcii, dar care este in acelasi timp si usor de condus.


    Un nou automobil diesel sport pentru Le Mans

    Audi si-a facut un scop din a demonstra principiul „Vorsprung durch Technik” in mod special la cursa de 24 de ore de la Le Mans. In urma celei de-a opta victorii, inregistrata in luna iunie a anului trecut, Audi se afla cu o singura cursa castigata in urma marcii Ferrari pe lista castigatorilor din toate timpurile al clasicului campionat de anduranta francez.

    Obiectivul Audi este ca in luna iunie 2009, cu ajutorul noii masini de curse dezvoltate pentru categoria LMP1, sa obtina cea de-a noua victorie la aceasta competitie automobilistica, probabil cea mai dura din lume, in care atentia este indreptata spre dezvoltarea unor sisteme de propulsie alternative si economice. Chiar de la prima vedere este evident ca noul Audi R15 TDI e semnificativ diferit de predecesorul sau, modelul R10 TDI, beneficiind si de numeroase inovatii tehnologice prin care Audi intentioneaza sa isi mentina suprematia la Le Mans.

    Noul prototip pentru Le Mans este dotat cu un motor TDI mai compact, mai usor si chiar mai eficient decat anteriorul. In acelasi timp, pentru optimizarea sasiului si a caracteristicilor aerodinamice, inginerii proiectanti ai diviziei Audi Sport au abordat directii similare celor care au dus la realizarea versiunii curente Audi A4 DTM.

    „Ne-a fost extrem de clar ca trebuie sa proiectam un automobil nou daca vrem sa continuam seria succeselor de la Le Mans”, explica Dr. Wolfgang Ullrich, seful diviziei Audi Motorsport. „Rezultatul acestor eforturi este Audi R15 TDI. Saltul tehnologic de la modelul R10 la R15 este semnificativ mai mare decat cel de la R8 la R10”.

    De la modelul precedent a fost preluat numai conceptul de baza: noul R15 TDI este propulsat tot de un motor TDI si imbraca forma unui roadster decapotabil.

    Primele testari private ale noului automobil de curse pentru Le Mans sunt programate spre sfarsitul anului. Modelul R15 TDI nu va fi prezentat publicului decat cu putin timp inaintea debutului sau la cursa de 12 ore de la Sebring (SUA), pe data de 21 martie 2009.

    Audi Sport Team Joest va lansa trei noi prototipuri R15 TDI in cursa de 24 de ore de la Le Mans.


    Reproiectarea automobilului victorios la Campionatul German de Turisme din 2008

    Audi concureaza la DTM in calitate de campion en-titre, cu o versiune optimizata a automobilului castigator din 2008 si cu un tel ambitios: sa devina primul producator auto din istoria „noului” DTM care castiga trei titluri succesiv.

    Versiunea pentru DTM a noului Audi A4, care a ridicat stacheta in 2008 prin cele opt starturi din pole position si cele sase victorii obtinute, a fost imbunatatit in toate privintele si a primit numele provizoriu de „R14 plus”.

    Patru dintre noile modele A4 si pana la cinci automobile versiunea 2008 vor fi conduse in competitie de echipele mult-incercate Abt Sportsline, Phoenix si Rosberg. Audi se bazeaza pe nume cunoscute si in privinta detasamentului de piloti: fiecare va fi recrutat din lotul pilotilor care au fost vazuti in actiune la volanul modelelor DTM si R10 TDI in sezonul 2008.


    Versiunea de categorie GT3 a modelului Audi R8

    Odata cu versiunea pentru competitii a modelului R8, categoria GT3, Audi a proiectat pentru prima data o masina de curse destinata in mod special clientilor. Audi R8 LMS este propulsat de un motor V10 de peste 500 CP si va fi disponibil din toamna anului 2009 cu pretul recomandat de 262.000 de euro, plus TVA.

    Noul Audi R8 LMS va fi vazut in actiune pe pista in sezonul 2009: un numar de pana la opt automobile dintre cele destinate clientilor Audi vor concura pe diverse circuite europene, precum si in cursa de 24 de ore de la Nürburgring, pentru care Audi Sport pregateste o versiune de anduranta a acestui model. Echipa uzinei nu intentioneaza sa participe la curse cu noul automobil GT3.

    In programul de dezvoltare Audi R8 LMS sunt implicati si pilotii experimentati Christian Abt, Frank Biela si Frank Stippler.

    Audi mai adauga un pilon programului motorsport existent, prin introducerea programului pentru clienti, care pe termen mediu se estimeaza ca se va putea autofinanta. Noul centru sportiv dedicat clientilor, ridicat in Ingolstadt, a fost conceput ca o sursa de profit.


    Sportul cu motor reprezinta o valoare uriasa pentru marca Audi

    „Anul 2008 a fost martorul celui mai extins si mai de succes program motorsport din istoria companiei AUDI AG”, explica presedintele Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. „Dorim ca in 2009 sa continuam pe acelasi drum. In contextul crizei economice si financiare internationale, este clar ca si sportul cu motor trebuie sa aiba un rol in reducerea permanenta a costurilor. Faptul ca am gasit modalitatea de a continua cele doua proiecte de amploare ale marcii, noua masina de curse pentru Le Mans si cea pentru DTM si sa adaugam inca o sageata in tolba prin programul de automobile sport GT3 pentru clienti, este cu atat mai placut. Toate acestea demonstreaza cat de valoros este sportul cu motor pentru Audi.”


    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.