-
Audi R8 5.2 FSI quattro: performanta uluitoare
* Noul motor de 5,2 litri, cu zece cilindri, dezvolta o putere de 525 cp
* Ajunge la 100 km/h in 3,9 secunde, atingand o viteza maxima de 316 km/h
* Automobil sport de inalta performanta cu un design frapantIngolstadt / Focsani – Audi lanseaza urmatoarea varianta a celui mai performant model al sau. Cu modelul R8, marca s-a stabilit de la bun inceput in fruntea automobilelor sport – iar acum lanseaza modelul R8 V10. Motorul sau de 5,2 litri, cu zece cilindri, dezvolta o putere de 386 kW (525 cp) si un cuplu de 530 Nm, oferind o performanta extraordinara. Multumita tehnologiilor superioare Audi, cum ar fi tractiunea integrala quattro, caroseria usoara din aluminiu, farurile inovatoare cu LED-uri si designul frapant, modelul R8 V10 ocupa pole-position-ul in fata concurentei.
Modelul R8 V10 este rezultatul cunostintelor cumulative, provenite din lantul de victorii obtinute pe circuitul Le Mans. Motorul sau combina tehnologia curselor de masini, sistemul de lubrifiere cu carter uscat, cu injectia directa de benzina FSI. Designul cu zece cilindri este sinteza perfecta a performantei impresionante, a puterii de tractiune considerabile si a masei reduse. Incepand din 2009, acest motor isi va demonstra potentialul si pe pistele de curse internationale - incorporat in noul automobil de curse R8 pe care Audi il dezvolta pentru echipele clientilor, in conformitate cu regulile GT3.
Motorul V10 al automobilului sport de serie va avea o constructie aproape identica cu cea a motorului din versiunea pentru curse. La 6.500 rpm, capacitatea sa cilindrica de 5.204 cc dezvolta un cuplu de 530 Nm, iar la 8.000 rpm atinge o putere de 386 kW (525 cp).
Puterea specifica este de 100,9 cp la un litru de capacitate cilindrica – si fiecare cp trebuie sa propulseze numai 3,9 kilograme de masa, deoarece in versiunea cu transmisie manuala cu sase trepte Audi R8 V10 cantareste numai 1.620 kg. Motorul cantareste 258 kg – cu numai 31 kg mai mult decat versiunea V8.
Modelul Audi R8 5.2 TSI quattro zboara de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde. In versiunea cu transmisie secventiala R tronic, acesta atinge 200 km/h in 8,1 secunde. Nici atunci puterea sa de propulsie nu scade semnificativ: este suficienta pentru a atinge o viteza de 316 km/h. Puterea imensa, spontaneitatea si forta acceleratiei, precum si sunetul motorului – toate aceste impresii se reunesc intr-o experienta uluitoare traita la bordul unui automobil sport. Versiunea V10 sustine un concert cu tonuri de bas si puternice note inalte, care ajunge la un fortissimo grandios in timp ce motorul se tureaza. Acceleratia sonora nu isi atinge limita decat la 8.700 rpm.
Motorul de 5,2 litri utilizeaza injectia directa conform principiului FSI dezvoltat de Audi. Sistemul common rail injecteaza carburantul in camerele de combustie la o presiune ce ajunge pana la 120 bar. Injectia directa reduce sensibilitatea la detonari si asigura un anumit grad de racire prin evaporarea carburantului, care la randul sau suporta un raport ridicat de compresie de 12,5:1. Acest lucru contribuie la performanta superioara si creste economia de carburant. Modelul R8 V10 cu transmisie R tronic consuma in medie 13,7 litri de carburant la 100 km.
Pentru un dinamism maxim: motorul cu centru de greutate redus
Finisajele tehnice ale motorului cu zece cilindri si cursa lunga includ sistemul de lubrifiere cu carter uscat, care permite montarea motorului in partea inferioara a sasiului. Unghiul cilindric de 90 de grade permite de asemenea un centru de gravitate redus. Carterul motorului este o piesa turnata din aliaj de aluminiu de rezistenta inalta produs in urma unui proces complex. Bielele sunt fabricate din otel forjat, iar pistoanele din aluminiu. Fiecare dintre cei patru arbori cu came cu transmisie prin lant este reglabil pana la 42 de grade. Acest lucru asigura o latitudine ampla in controlarea distributiei cu supape. In combinatie cu conductele drepte ale conductei de admisie, optimizate din punctul de vedere al debitului, se obtine imbunatatirea sarcinii intregii game de viteze.
Modelul R8 5.2 quattro este prevazut cu o transmisie cu sase trepte. Transmisia manuala cu comutare precisa si lina intra in dotarea standard. Transmisia secventiala R tronic este disponibila optional. Schimbatorul de viteze de inalta tehnologie transmite un sentiment autentic, de participant la curse – datorita butoanelor basculante de pe volan si duratei scurte de comutare a treptelor, care de obicei este mai mica de o zecime de secunda. Cand soferul activeaza programul Launch Control prin apasarea unui buton, modelul R8 V10 demareaza impetuos, asistat de un sistem de controlare electronica a deraparii rotilor – disponibil cu ambele transmisii, R tronic si manuala.
Un factor care contribuie la avansul pe care Audi R8 V10 il are in fata concurentei in materie de tractiune si siguranta conducerii este tractiunea integrala quattro – aceasta este o tehnologie superioara, proiectata special pentru un automobil sport de inalta performanta. Patru roti motrice asigura o aderenta mai buna decat doua. Acestea ii permit soferului sa apese mai repede pedala de acceleratie la iesirea
dintr-o curba. De acest lucru nu beneficiaza numai tractiunea, ci si dinamica transversala si stabilitatea.Intre 44 si 56 de procente – distributia ideala a sarcinilor pe punti
Sasiul modelului Audi R8 ofera atat o performanta dinamica, cat si un nivel remarcabil de confort la parcurgerea unor distante lungi. Acest automobil sport de inalta performanta de la Audi raspunde cu o usurinta impresionanta oricarei comenzi de directie, atinge o acceleratie laterala de pana la 1,2 g si face fata oricarei situatii cu o siguranta extraordinara in timpul conducerii. Amplasarea mediana a motorului asigura o distributie ideala a sarcinilor pe punti, situata intre 44 si 56 la suta.
Suspensiile rotilor pe bratele duble din aluminiu din fata si din spate – o tehnologie clasica a masinilor de curse – sunt optimizate pentru caracteristici neutre de autovirare. Chiar mai mult decat la versiunea R8 cu opt cilindri, aceasta configuratie este proiectata pentru o performanta maxima. Jantele de 19 inch echipate cu afisaj de monitorizare a presiunii in pneuri sunt o dotare standard. Designul in Y cu 10 spite este exclusiv pentru modelul R8 V10. Dimensiunile pneurilor sunt 235/35 in fata si 295/30 in spate.
Automobilul are ca dotare standard o tehnologie de amortizare de ultima generatie: sistemul Audi Magnetic Ride adapteaza caracteristicile suspensiei in interval de cateva milisecunde, in functie de suprafata de rulare si de stilul de conducere. Mici particule magnetice se afla in suspensie, in uleiul amortizoarelor care, la aplicarea unei tensiuni, se rearanjeaza pentru a incetini debitul uleiului prin supape.
In cazul modelului R8 V10, decelerarea este asigurata printr-un sistem de franare extrem de puternic – cele opt pistoane de frana din fata si patru din spate prind discurile de frana, care sunt ventilate si perforate pentru a asigura un transfer liber de caldura. Discurile de frana de pe puntea fata au diametrul de 380 mm, iar cele din spate au 356 mm.
Optional, modelul R8 5.2 FSI quattro este disponibil cu un sistem de franare ceramic ale carui discuri sunt alcatuite dintr-un material compozit care contine fibre de carbon de mare rezistenta si carbura de siliciu rezistenta la abraziune. Acestea sunt extrem de usoare: masa combinata a acestora este cu noua kilograme mai redusa decat cea a discurilor echivalente din otel. Franele ceramice pot face fata cu usurinta conditiilor mai aspre de curse, nu ruginesc si au o durata tipica de functionare de 300.000 km. Etrierele acestora sunt vopsite in culoarea gri carbune si prezinta inscriptia „Audi ceramic”.
Specific pentru Audi: linii ascutite si un acoperis curbat si elegant
Forma plina si spatioasa a modelului R8 5.2 FSI quattro pare a imbratisa drumul. Proportiile puternice si pasajele proeminente ale rotilor subliniaza potentialul acestuia. Stilizarea de inalta precizie a liniilor si curbarea eleganta a acoperisului sunt caracteristici specifice Audi. Un contur continuu conecteaza optic partea frontala, pasajele rotilor, partile laterale si partea din spate. Situata mult in fata, cabina soferului exprima vizual amplasarea mediana a motorului. Prizele de aer verticale (palete laterale) din partile laterale indica de asemenea amplasamentul motorului. Busonul masiv din aluminiu al rezervorului de carburant este montat la acelasi nivel cu paleta laterala din dreapta.
Designul modelului Audi R8 i-a impresionat deja pe experti, asa cum dovedeste dubla victorie obtinuta la „Premiile pentru masina anului 2008”. In cazul modelului cu zece cilindri, stilizarea a fost din nou imbunatatita.
Prizele de aer frontale, care furnizeaza aer in radiatoare, si buza spoilerului fata sunt vopsite in culoarea negru lucios. Numarul de traverse in cruce a fost redus de la patru la doua. Paletele grilei cu un singur cadru au un finisaj cromat frapant.
O trasatura specifica a modelului R8 V10 o reprezinta farurile cu LED-uri, care reprezinta o dotare standard. Audi este primul producator auto care utilizeaza LED-uri pentru faza lunga, faza scurta, iluminarea diurna si semnalizatoare. Fiecare far are integrate 54 de surse de lumina de inalta tehnologie. Avand o temperatura a culorii de 6.000 de grade Kelvin, lumina cu LED-uri seamana foarte mult cu lumina diurna, care este mai putin obositoare pentru ochi pe timp de noapte. Alte avantaje ale LED-urilor includ iluminarea stralucitoare, consumul redus de energie si o durata de functionare realmente nelimitata.
Exista de asemenea unele detalii speciale care disting caroseria modelului R8 V10. Paletele laterale sunt mai accentuate decat cele ale versiunii cu opt cilindri. Lonjeroanele sunt frapante, chiar mai late, iar grilele de evacuare de langa geamurile din spate au un aspect mat de aluminiu. Prin luneta de mari dimensiuni, motorul de zece cilindri este vizibil in toata splendoarea sa tehnica.
Cand se afla in miscare, acest automobil sport Audi performant genereaza o aderenta care il mentine in contact ferm cu drumul – gratie spoilerului spate care se declanseaza automat la viteze de 100 km/h si partii inferioare a caroseriei care este inchisa complet si se termina cu un difuzor curbat in sus. Culoarea dominanta in partea din spate este negrul lucios, inclusiv in ceea ce priveste setarile lampilor de stop cu LED-uri. Prizele de aer din partea posterioara au numai doua traverse in cruce, iar sistemul de evacuare se termina cu doua tevi de esapament ovale, de mari dimensiuni.
Audi da tonul – in ceea ce priveste masa si rigiditatea caroseriei
Caroseria unui automobil sport trebuie sa fie extrem de usoara si de rigida. Audi indeplineste aceste cerinte datorita tehnologiei Audi Space Frame (ASF) si constructiei sale de inalta tehnologie din aluminiu. Scheletul caroseriei modelului R8 V10, care include un cadru motor fabricat din magneziu suprausor, cantareste numai 210 kilograme, iar calitatea designului sau usor – raportul dintre masa si rigiditatea la torsiune – este cea mai buna din segmentul automobilelor de curse. Caroseria este alcatuita din profiluri extrudate, tabla de aluminiu si piese turnate extrem de complexe, toate fiind mentinute laolalta de 99 de metri de cusaturi de sudare, 782 de nituri si 308 suruburi speciale.
Interiorul modelului R8 V10 confera o ambianta unica de curse de lux. Elementul dominant este asa-numitul monoposto – un arc larg care include volanul si cabina soferului. Asa cum se intampla intotdeauna in cazul automobilelor Audi, executia este de cea mai inalta calitate. Suprafetele plansei de bord si ale portierelor sunt captusite cu materiale fine si impodobite cu cusaturi decorative imbinate cu precizie. Sunt disponibile mai multe solutii de personalizare: Audi ofera tapiterii din piele intr-o gama larga de culori, pachete cu finisaj negru lacuit sau un set pentru bagaje facut la comanda. quattro Gmbh, care a proiectat si produce modelul R8 V10, ofera de asemenea solutii pentru cerinte neconventionale.
Utilitatea zilnica a modelului Audi R8 V10 se bazeaza in parte pe interiorul sau spatios, care este posibil datorita ampatamentului lung de 2,65 m. Soferii si pasagerii de diverse staturi vor gasi intotdeauna o pozitie perfecta de sedere. Si vizibilitatea este surprinzator de mare. Montantii cu alura supla optimizeaza campul vizual oblic. Un alt avantaj pentru utilizarea comoda de zi cu zi este reprezentat de spatiul pentru bagaje: sub capota din fata incap 100 de litri, iar alti 90 de litri pot fi depozitati in spatele scaunelor. Exista de asemenea spatiu suficient pentru a transporta doi saci de golf.
Audi R8 5.2 FSI quattro combina performanta colosala cu dotarile standard extrem de generoase. Elementele principale includ husele incalzite pentru scaune, fabricate din piele Fine Nappa, sistemul de informare a soferului, sistemul de navigatie si sistemul audio Bang & Olufsen, precum si sistemul de climatizare de lux si sistemul de alarma. Instrumentele si maneta schimbatorului sunt decorate cu inele de culoare rosie. Suporturile pentru picioare si comutatoarele basculante ale transmisie R tronic au un finisaj din aluminiu.
Lista de optiuni include alte dotari extrem de atractive – cum ar fi sistemul Audi de asistenta la parcare cu camera video integrata pentru marsarier si alte numeroase optiuni de personalizare exclusive ale marcii Audi. Diversele pachete din piele asigura un finisaj de lux, in timp ce scaunele ergonomice disponibile in programul exclusiv Audi ii confera modelului R8 V10 o atmosfera de curse puternic conturata.
Audi R8 5.2 FSI quattro va fi lansat in Germania in cel de-al doilea trimestru al anului 2009, la pretul de baza de 142.400 EUR.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Poze: www.netcarshow.com
0 comentarii: