.
  • Noile motoare Opel Insignia diesel şi pe benzină, cele mai bune din clasa lor din punct de vedere al economiei de carburant

    • Noul motor turbo diesel: modelul CDTI de 120 şi 140 cp, cu un consum de doar 3,7 l/100 km şi emisii de CO2 de 99 g/km
    • Noul model ecologic: 1.4 Turbo respectă prevederile standardului de emisii Euro 6 şi consumă doar 5,2 l de benzină la 100 km
    • Noile unităţi turbo pe benzină cu sistem de injecţie directă: extrem de eficiente, puternice şi cu funcţionare uniformă
    • Noi caracteristici aerodinamice: versiunile Insignia cu 5 uşi şi Sports Tourer au cele mai bune valori ale coeficientului aerodinamic din lume


    Rüsselsheim.  Noul Opel Insignia îşi face debutul public la cea de-a 65-a ediţie a Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt (IAA), care va avea loc în perioada 12 – 22 septembrie. Modelul vârf de lance al Opel impresionează prin introducerea sub capotă a tehnologiei de ultimă generaţie, pe lângă stilul său atrăgător şi adoptarea unei generaţii complet noi de sisteme infotainment. Motoarele puternice, extrem de eficiente, cu injecţie directă, cum ar fi cele două unităţi de propulsie turbo noi, pe benzină şi o nouă unitate turbo diesel cu emisii de CO2 de 99 g/km, contribuie la extinderea portofoliului vast de sisteme de propulsie. Pentru modelele cu patru şi cinci uşi cu transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi sistem Start/Stop, ambele variante de putere (88 kW/120 cp şi 103 kW/140 cp) consumă doar 3,7 litri de carburant per 100 km în regim mixt (în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007), iar modelul Sports Tourer are un consum de 3,9 l/100 km. Prin urmare, modelul Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai eficient motor diesel din clasa sa din punctul de vedere al consumului de carburant, fapt care îl plasează în clasa germană de eficienţă A+. De asemenea, o multitudine de îmbunătăţiri ale şasiului asigură o dinamică de conducere mai mare şi un confort sporit la rulare. În acelaşi timp, inginerii au proiectat o caroserie şi mai aerodinamică pentru noul Insignia. Cu un coeficient aerodinamic sub 0,25, modelul Insignia este cel mai aerodinamic hatchback din lume.

    „Noul Opel Insignia oferă exact ceea ce aşteaptă clienţii de la un model prestigios din clasa autovehiculelor de dimensiuni medii. Motoarele avansate, ce generează un cuplu ridicat, îmbină puterea cu un nivel exemplar al consumului de carburant şi, împreună cu şasiul nostru premium, asigură o varietate de senzaţii la conducere, de la o funcţionare uniformă şi lină la un stil sportiv, cu senzaţii tari”, a declarat Michael F. Ableson, Vicepreşedinte Inginerie GM Europe şi membru al consiliului de administraţie Adam Opel AG.

    Produs de vârf: unitatea turbo diesel cu emisii de 99 grame în două variante de putere
    Portofoliul vast de motoare al noului Insignia asigură performanţe şi confort fără compromisuri. Acesta include unităţi cu propulsie pe trei tipuri de carburant: benzină, motorină şi GPL (gaz petrolier lichefiat), oferind acum o gamă largă de valori ale puterii dezvoltate, de la 81 kW/110 cp la 184 kW/250 cp.

    Noul model Insignia 2.0 CDTI este campionul economiei de carburant şi al caracterului ecologic. Noul motor turbo diesel de 2,0 litri, cu putere de 88 kW/120 cp sau 103 kW/140 cp, are emisii de CO2 de doar 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007, fapt care îl plasează în clasa de eficienţă A+. Modelele cu patru şi cu cinci uşi, cu transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi sistem Start/Stop consumă doar 3,7 litri de carburant per 100 km în regim mixt (Sports Tourer: 3,9 l/100 km): cele mai bune valori din cadrul acestei clase de autovehicule. Beneficiarii principali sunt mediul înconjurător şi portofelele proprietarilor. Comparativ cu predecesorul său, noua versiune de 103 kW/140 cp asigură o putere mai mare cu zece cai putere şi consumă cu 14% mai puţin carburant, având emisii de CO2 mai mici cu 13%. Chiar şi în configuraţia mai puternică, de 120 kW/163 cp, motorul turbo diesel de 2,0 litri are un consum de carburant de numai 4,3 litri per 100 km şi emisii de CO2 de doar 114 g/km (Sports Tourer: 4,5/100 km şi 119 g de CO2/km), ceea ce îl plasează, de asemenea, în cea mai bună clasă de eficienţă energetică A+.

    Motoarele 2.0 CDTI generează, de asemenea, un cuplu de excepţie. Versiunea de 88 kW/120 cp are valori ale cuplului de până la 320 Nm, iar cea de 103 kW/140 cp asigură un cuplu maxim de 370 Nm. Versiunea de 120 kW/163 cp, disponibilă cu tracţiune pe puntea faţă sau tracţiune integrală, generează un cuplu de 380 Nm, mai mare cu 10 Nm. Valorile cuplului maxim sunt atinse datorită unei funcţii automate de amplificare, care este activată la sarcina totală a motorului. 
    Cea mai performantă unitate diesel a modelului Insignia este modelul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp. Acest motor diesel de înaltă performanţă dezvoltă un cuplu impresionant de 400 Nm şi se distinge prin reacţii foarte prompte, precum şi o forţă de tracţiune de excepţie, la o gamă largă de turaţii, datorită celor două turbocompresoare secvenţiale în două trepte. Comprimarea aerului de admisie efectuată de cele două turbocompresoare asigură un răspuns rapid la accelerare şi dezvoltă puterea necesară în mod uniform. Sistemul de două intercoolere asigură răcirea optimizată a aerului comprimat din cele două turbocompresoare. Modelul BiTurbo sedan cu transmisie cu şase trepte de viteză accelerează de la zero la 100 km/h în doar 8,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h (Sports Tourer: 8,9 secunde şi 225 km/h), cu un consum de numai 4,7 litri per 100 km. Emisiile sale de CO2 de 125 g/km îl plasează, de asemenea, în clasa exemplară de eficienţă A (Sports Tourer: consum de 4,9 l/100 km şi emisii de CO2 de 129 g/km). Pe lângă tracţiunea pe puntea faţă şi transmisia manuală, modelul Insignia BiTurbo este disponibil şi cu tracţiune integrală adaptivă şi o transmisie automată cu şase trepte de viteză.

    Puternic, rafinat şi economic: motorul SIDI turbo pe benzină de generaţie nouă
    În gama motoarelor pe benzină, în prim plan este lansarea a două motoare noi cu injecţie directă: o unitate SIDI (Spark Ignition Direct Injection) turbo de 2,0 litri, cu putere de 184 kW/250 cp şi cuplu maxim de 400 Nm şi motorul 1.6 SIDI turbo complet nou, cu putere de 125 kW/170 cp şi cuplu de 260 Nm (până la 280 Nm cu amplificare), disponibil de la turaţii de 1.650 rpm.

    Trăsăturile distinctive sunt dezvoltarea unei puteri de excepţie, rularea extrem de rafinată şi economia mare de carburant. Motorul 1.6 SIDI turbo al modelelor cu patru şi cinci uşi consumă numai 5,9 litri de carburant per 100 km şi are emisii de CO2 de doar 139 g/km (în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007), iar cu modelul Sports Tourer consumă 6,2 l/100 km şi are emisii de CO2 de 146 g/km. Aceasta constituie o îmbunătăţire cu aproape 16% comparativ cu modelele propulsate de motorul 1.6 turbo precedent. Motorul funcţionează pe benzină Regular şi Super.

    Pentru a oferi un consum de carburant foarte redus, performanţe şi rafinament de excepţie, care să asigure un confort de conducere excelent, obiectivele cheie în procesul de dezvoltare a noului motor 1.6 SIDI au fost reducerea nivelurilor de zgomot şi vibraţii şi eliminarea sunetelor neobişnuite. Optimizarea sistemelor de admisie şi de evacuare a inclus decuplarea capacului arborilor cu came de la chiulasă prin intermediul unor mecanisme specifice de fixare şi un sistem de etanşare. În acest fel, inginerii au putut reduce în mod substanţial nivelul de zgomot generat de motoarele cu injecţie directă de benzină şi ardere intermitentă. Ca urmare a acestor măsuri de proiectare privind nivelul de zgomot, şoferii şi pasagerii modelului Insignia vor beneficia de o rulare silenţioasă şi uniformă şi de un sunet plăcut, chiar şi la viteze, turaţii şi sarcini ridicate. Arborii de echilibrare integraţi în cavităţi de-a lungul blocului de cilindri contribuie, de asemenea, la aceste îmbunătăţiri. Motorul turbo de 1,6 litri cu injecţie directă este singura unitate pe benzină din clasa sa de cilindree echipată cu doi arbori de echilibrare de acest tip.

    Ambele motoare, 1.6 şi 2.0 SIDI turbo pot fi comandate cu transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi sistem Start/Stop sau cu o transmisie automată nouă cu şase trepte de viteză şi nivel redus de frecare. Pe lângă versiunea cu tracţiune pe puntea faţă, unitatea SIDI Turbo de 2,0 litri este disponibilă şi pentru versiunea cu tracţiune integrală.

    La lansarea sa pe piaţă, varianta de bază a modelului pe benzină, motorul 1.4 turbo cu transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi sistem Start/Stop, are un consum foarte redus de carburant şi este extrem de ecologică (în conformitate cu Euro 6). Unitatea dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp şi generează un cuplu de 200 Nm (220 Nm cu amplificare), având nevoie de doar 5,2 litri de carburant per 100 km şi emisii de CO2 de 123 g/km (Sports Tourer: 5,6 l/100 km şi 131 g de CO2/km, în conformitate cu Regulamentul [CE] nr. 715/2007).

    O altă opţiune, extrem de economică, este unitatea de propulsie Insignia 1.4 LPG (gaz petrolier lichefiat) de 103 kW/140 cp, ce generează un cuplu maxim de 200 Nm. La fel ca unitatea pe benzină, aceasta respectă cerinţele exigente ale viitorului standard de emisii Euro 6. Având un consum de 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) în regim mixt şi un nivel redus al emisiilor de CO2, de 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), modelul Insignia pe GPL se află pe primul loc în clasa A de eficienţă energetică. Un alt avantaj, pe lângă emisiile reduse şi costul mic al carburantului, este autonomia sa extinsă: în cazul funcţionării mixte, pe GPL/benzină, puteţi parcurge până la 1.700 de kilometri, fără să trebuiască să opriţi pentru realimentare.

    Aerodinamic: modelul Insignia este lider în domeniul aerodinamicii
    Consumul de carburant extrem de redus este, de asemenea, rezultatul designului optimizat din punct de vedere aerodinamic al caroseriei noului Insignia, ce integrează multe măsuri de reducere a coeficientului aerodinamic. Acestea includ acoperiri extinse ale părţii inferioare a caroseriei, buzele mai late ale spoilerului faţă, carcase ale lămpilor spate care sporesc separarea curenţilor de aer şi un spoiler integrat în capacul portbagajului.

    Modelele Insignia 2.0 CDTI cu sistem Start/Stop şi putere de 88 kW/120 cp sau 103 kW/140 cp sunt echipate şi cu un element aerodinamic suplimentar ultra-modern: un obturator activ de aer în partea frontală. Fluxul de aer care trece prin grila frontală, pentru a răci motorul, contribuie cu până la 8% la forţa totală de rezistenţă la înaintare a autovehiculului. Pentru a reduce acest efect, un obturator din partea de jos a grilei frontale se închide automat, pentru a preveni pătrunderea aerului şi crearea de turbulenţe. Un avantaj suplimentar la pornirea la rece este încălzirea mai rapidă a motorului, care asigură şi reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2. Ori de câte ori motorul are nevoie de aer pentru răcire, obturatorul se deschide automat. Luând în considerare toate îmbunătăţirile, inginerii de la Opel au reuşit să asigure noului Insignia un nivel al performanţelor aerodinamice care impune noi standarde. Având valori extraordinar de mici ale coeficientului aerodinamic, sub 0,25 pentru Insignia hatchback şi 0,28 pentru Sports Tourer, ambele modele sunt cele mai aerodinamice autovehicule de serie din lume pentru variantele lor de caroserie.

    La alegerea şoferului: configuraţie confortabilă sau sportivă a şasiului
    Deşi pune foarte mult accentul pe eficienţă în ceea ce priveşte consumul de carburant, noul Insignia nu face compromisuri în materie de confort. În plus, vârful de lance al mărcii Opel se afirmă şi din punctul de vedere al şasiului. Deşi modelul Insignia a primit deja multe premii pentru confortul la rulare, manevrabilitate şi ţinută la drum, noua ediţie îl depăşeşte. Inginerii Opel au efectuat numeroase îmbunătăţiri ale şasiului, inclusiv ale amortizoarelor, barelor antiruliu şi sistemului de direcţie, rezultatul fiind scăderea nivelului de zgomot şi vibraţii şi un confort şi mai mare. Modelul Insignia este echipat acum cu amortizoare noi şi aşa-numitele arcuri cu revenire, iar braţele oscilante complet noi ale suspensiei şi carcasele suportului au fost integrate în arhitectura punţii, pentru a spori confortul în timpul conducerii. În plus, au fost modificate şi diametrele barelor antiruliu faţă şi spate.

    Şasiul premium de excepţie FlexRide de la Opel, cu funcţia sa de recunoaştere adaptivă în timp real a stilului de conducere este utilizat de asemenea la noul Insignia. Acest şasiu inovator influenţează întreaga dinamică de conducere şi include o funcţie de reglare electronică a amortizării, precum şi servodirecţie reglabilă în funcţie de viteză. Şoferul poate alege unul din cele trei moduri de conducere: Standard pentru confort în timpul conducerii, Tour pentru o rulare şi mai lină şi mai confortabilă şi Sport pentru o experienţă de conducere mai directă şi sportivă.


    Sursa: Opel Romania 


    joi, 22 august 2013, ora 09:21

0 comentarii:

Leave a Reply

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.