.
  • Opel începe reînnoirea amplă a sistemelor de propulsie

    • Trei familii noi de motoare, 13 motoare noi, cinci sisteme de transmisie noi până în 2016
    • Portofoliul de motoare va fi nou în proporţie de 80% până în anul 2016
    • Noile motoare turbo pe benzină şi diesel de 1,6 litri asigură performanţe de primă clasă
    • Reducerea cilindreei pentru putere mai mare, consum mai mic de carburant şi emisii de CO2 reduse
    • Măsurile extinse de „proiectare a comportamentului acustic” asigură un rafinament de primă clasă
    • Cutii de viteze manuale reproiectate, pentru a asigura o calitate superioară a comutării

    Rüsselsheim. Opel lansează trei familii noi de motoare şi 13 motoare noi în perioada 2012 - 2016, reînnoindu-şi în proporţie de 80% portofoliul de motoare. În aceeaşi perioadă compania va lansa, de asemenea, sisteme de transmisie noi.
    Opel începe acum procesul de reînnoire a portofoliului de sisteme de propulsie, prin introducerea motoarelor pe benzină şi diesel de 1,6 litri, complet noi, alături de a doua generaţie de cutii de viteze cu cinci şi şase trepte. Până la finalul acestui an, li se va alătura o familie de motoare pe benzină pe dimensiuni mici. Toate sunt proiectate pentru a asigura performanţe şi rafinament de primă clasă.
    Fiind axate pe satisfacerea cererii din ce în ce mai mari pentru motoare cu cilindree redusă şi putere mai mare, precum şi reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2, noile sisteme de propulsie pe benzină şi diesel sunt introduse în mod treptat în cadrul gamei de produse Opel.
    Ambele familii noi de motoare 1.6 litri sunt caracterizate prin cele mai bune valori ale puterii şi cele mai mari niveluri de rafinament din clasa din care fac parte, iar cutiile de viteze îmbunătăţite asigură schimbarea lină a treptelor de viteză, calitate care egalează standardele cele mai înalte ale rivalilor mărcii Opel. În viitorul apropiat vor urma o cutie de viteze cu şase trepte şi o transmisie manuală automatizată, complet noi.

    De primă clasă: motorul turbo 1.6 SIDI pe benzină, complet nou
    Având un sistem de injecţie directă SIDI (Spark Ignition Direct Injection), acest motor pe benzină complet nou, cu patru cilindri, este disponibil în două configuraţii. Versiunea Eco Turbo, care dezvoltă o putere de 125 kW/170 cp şi generează un cuplu maxim de 280 Nm, este axată pe economia optimizată de carburant, generarea unui cuplu ridicat la turaţii scăzute şi o elasticitate de excepţie. Versiunea Performance Turbo, dezvoltând o putere de 147 kW/200 cp şi generând un cuplu maxim de 300 Nm, asigură o putere impresionantă, de 125 cp per litru de cilindree, clasându-se pe primul loc în clasa sa printre competitorii Opel.
    În comparaţie cu motorul turbo anterior al Opel, de 1,6 litri, emisiile de CO2 şi consumul de carburant au fost reduse cu 13 procente, în timp ce valorile puterii şi ale cuplului au crescut cu până la 30 de procente. Elasticitatea de excepţie a versiunii Eco Turbo este demonstrată printr-o îmbunătăţire cu 20% a accelerării în treapta a cincea de viteză, de la 80 la 120 km/h, în timp ce versiunea Performance Turbo, care dezvoltă o putere de 200 cp, conferă un caracter şi mai sportiv noului motor.


    Printre cele mai importante caracteristici tehnice se numără:
    • Rafinament de primă clasă: Este singurul motor din clasa sa echipat cu arbori de echilibrare, pentru o funcţionare uniformă. Bloc de cilindri inovator, cu pereţi subţiri şi masă redusă, carter din două piese şi placă de sprijin din aluminiu turnat. O mulţime de măsuri de „proiectare a comportamentului acustic” pentru un nivel redus de zgomote şi vibraţii, inclusiv reglaj fin pentru aplicaţii specifice autovehiculelor.
    • Consum optim de carburant, cu nivel minim de emisii de CO2: unităţi bujii cu scânteie/injector de carburant amplasate central, la partea superioară a camerei de combustie.
    • Răspuns rapid la accelerare: strategie de supraalimentare puternică a turbocompresorului, asigurând un răspuns rapid, comparabil cu cel oferit de un turbocompresor cu design twin-scroll, plus un design îmbunătăţit. Compresor cu dispozitive de reducere a zgomotului de joasă şi înaltă presiune, pentru eliminarea zgomotelor şi vibraţiilor produse de vânt.
    De primă clasă: motor diesel 1.6 CDTI complet nou
    Motorul turbo diesel de 1,6 litri de nouă generaţie Opel, asigură performanţe de primă clasă din punctul de vedere al tuturor parametrilor cheie. Îşi face debutul pe modelul Zafira Tourer şi va fi produs pentru a înlocui unitatea curentă de 1,7 litri şi motoarele diesel de putere mai mică, cu capacitate de 2,0 litri, montate pe numeroase modele Opel, urmând să fie produse versiuni şi mai puternice.
    Dezvoltând o putere de 100 kW/136 cp şi un cuplu generos, de 320 Nm, primul motor Opel fabricat în întregime din aluminiu se mândreşte cu o putere de 85 cp per litru, clasându-se pe primul loc în clasa sa. Consumul său redus de carburant şi emisiile scăzute de CO2 au fost demonstrate deja de modelul Zafira Tourer, ce a obţinut cele mai bune performanţe din clasa din care face parte.
    La fel ca varianta pe benzină, motorul 1.6 CDTI beneficiază de o serie de măsuri de „proiectare a comportamentului acustic” referitoare la design şi reglaje fine pentru a minimiza nivelul de zgomote, vibraţii şi duritate. Acesta a înregistrat cel mai scăzut nivel de zgomot în cadrul testărilor efectuate pe modelul Zafira Tourer, comparativ cu alte autovehicule ce utilizează motoare turbo diesel de 1,6 litri.
    Datorită sistemului de reducere catalitică selectivă (SCR) BlueInjection dezvoltat de Opel sau tehnologiei de absorbţie a oxizilor de azot (LNT), care asigură respectarea standardului de emisii Euro 6, motorul 1.6 CDTI este la fel de ecologic ca un motor pe benzină în funcţiune.


    Printre cele mai importante caracteristici tehnice se numără:
    • Bloc de cilindri, chiulasă şi placă de sprijin integral din aluminiu, având astfel o greutate redusă cu peste 20 de kilograme.
    • Performanţe optimizate, cu un sistem de control al combustiei în buclă închisă şi injecţia în puncte multiple a carburantului, de până la 10 per ciclu, pentru o funcţionare eficientă, ecologică şi liniştită.
    • Răspuns rapid la accelerare datorat geometriei variabile, turbocompresor răcit cu apă ce poate funcţiona la valori de vârf ale presiunii de 1,7 bar.
    • Cel mai scăzut coeficient de frecare internă a motorului, pompa de apă variabilă şi capacitatea variabilă a pompei de ulei contribuie la realizarea economiei de carburant şi reducerea emisiilor de CO2.
    Portofoliu îmbunătăţit de sisteme de transmisie manuale şi automate
    Datorită numărului mare de revizii asupra mecanismelor interne ale transmisiei şi celor de comutare, cea de-a doua generaţie de cutii de viteze cu cinci şi şase trepte de la Opel asigură o calitate superioară a comutării, având în vedere ca punct de referinţă oferta concurenţei. În momentul de faţă sunt produse pentru modelele ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira şi Insignia, în combinaţie cu motoarele ce generează un cuplu mai mare de 130 Nm.
    Pentru autovehiculele de dimensiuni mici şi subcompacte, cu motoare ce generează un cuplu maxim de 235 Nm, Opel va dezvolta o cutie de viteze cu şase trepte, complet nouă. Aceasta este mult mai uşoară decât cutiile de viteze similare şi înglobează multe dintre modificările unităţile de a doua generaţie.
    Pentru modelele ADAM şi Corsa se dezvoltă un sistem nou de transmisie manuală care asigură schimbarea vitezelor în mod secvenţial şi funcţia start/stop, precum şi un sistem de transmisie automată, cu cinci trepte de viteză.
    Pe termen lung, după îmbunătăţirile implementate pe generaţia actuală de sisteme de transmisie automată cu şase trepte de viteză Opel, va urma debutul unei transmisii complet noi, cu opt trepte de viteză. Intervalul mai mare de comutare va asigura reducerea consumului de carburant cu peste trei procente în medie.


    Sursa: Opel Romania / Auito Aiss Focsani 


    miercuri, 24 aprilie 2013, ora 09:54 

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.