.
-
Evolutia siglei Fiat
Asemeni companiei Alfa Romeo, Fiat isi are radacinile tot in Torino, cunoscuta pe atunci sub numele de Fabbrica Italiana Automobili Torino. Unul dintre cei mai mari producatori de automobile din Italia si chiar din Europa, a fost fondat in 1899 de un grup de entuziasti, in frunte cu Giovanni Agnelli. Chiar si in zilele noastre, numele Agnelli a ramas in consiliul de conducere al firmei.
Fiat este acronimul folosit pentru Fabbrica Italiana di Automobili Torino, care a fost înfiintată în anul 1899 de către Giovanni Agnelli. În 1901 acesta a fost înlocuit cu un logo care continea acronimul Fiat, cel mai caracteristic font fiind litera „A”, care seamănă cu o literă „H”, având laturile superioare unite. Acest semn distinctiv a rămas neschimbat de atunci. Înscrisul Fiat se afla tot pe o plăcută albastră, marcată cu ramuri de vită de vie si simbolul unui soare care răsare. Acest logo a fost aplicat si pe primelor automobile Fiat.
In 1904 apare un nou logo, înscris intr-un oval in doua culori, albastru deschis si negru, decorat cu motive Art Nouveau. Designerul acestui logo a fost celebrul aristocrat Carlo Biscaretti di Ruffia, un împătimit al automobilelor, care l-a creat special pentru modelul Tipo Zero, lansat in anul 1912.
In 1921 insigna a fost simplificată, devenind circulară, în centrul ei fiind înscrise literele Fat în rosu, conturul fiind auriu. Bineînteles, litera A a ramas cu designul tipic. Ca noutate apare si motivul coroanei de lauri în culoare argintie, reprezentând suprematia fabricantului italian în competitiile automobilistice. In 1925 se schimba logoul, fundalul fiind de data aceasta de culoare maro, cu litere albe. Tot în acest an apare modelul Tipo 509, pe care apare noul logo, un model foarte usor, cu motor de 990 de cmc. În 1926 sunt vândute mai mult de 45.000 unităti din acest model.
In paralel cu construirea de masini de curse, asa cum se obisnuia pe atunci, Fiat a trecut pe segmentul producerii de masini de serie. Pana in 1967 a fost pe locul intai ca producator de automobile in Europa, fiind apoi detronat de rivalii de la Volkswagen.
Istoria Fiat se leaga in mod direct si de marcile Ferrari si Lancia, acestea intrand de mult timp sub umbrela firmei din Torino. Mai apoi, Fiat isi dezvolta influenta inspre U.R.S.S. si Republica Populara Polona, instaland noi linii de fabricatie sub licenta.
In 1960, directorul de design s-a uitat spre fabrica in timpul unei furtuni puternice, observand numele Fiat sub forma a cinci linii oblice, de aici luand nastere logo-ul ciudat adoptat de italieni.
joi, 26 aprilie 2012, 10:50
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: