.
  • Va mai amintiti? Volkswagen Touareg a tractat un Boeing 747



    23 noiembrie 2006: Record doborât - Touareg a tractat Boeing 747. Un Volkswagen Touareg V10 TDI a dus la plimbare un avion de 155 tone



    "Pariem că un Touareg V10 TDI poate tracta un Boeing 747?" "Un avion de 155 tone? Niciodată!" Sigur poate!" Acest schimb de replici între doi angajaţi Volkswagen a fost transpusă în realitate: la numai câteva luni distanţă, într-o zi de joi - 23 noiembrie 2006, un echipaj Volkswagen a folosit sistemul de prindere al modelului Touareg V10 TDI pentru a ancora o aeronavă Boeing 747. Rezultatul omologat: automobilul din segmentul SUV a tras avionul fără probleme. Oricum, nu există confirmarea că operatorii aeroportului vor lansa o comandă pentru mai multe Volkswagen Touareg, chiar dacă se doreşte înlocuirea actualelor vehicule de tractare, fiecare cu masa de 70 tone.



    Evenimentul "Touareg tractează Boeing 747" a avut loc pe Aerodromul Dunsfold, aflat la 65 kilometri de Londra. Încă de la început, întrebarea - luată în considerare foarte serios - era cât de puternic poate fi un automobil modern, din elita segmentului SUV, cât de rezistent îi este motorul, tracţiunea integrală şi şasiul.



    Touareg este un autovehicul ideal pentru tractare: sarcina maximă este de 3.500 kilograme pentru remorcă şi 1.640 kg pentru axa spate. Dar când locul unei bărci de 3,5 tone este luat de un avion ce cântăreşte 155 tone - aripile acoperă 511 m2, 4 motoare, 450 locuri şi un fuselaj de mărimea unui bloc de apartamente -, atunci lucrurile încep să fie un pic diferite. De aceea, pregătirile au trebuit să fie făcute până la cele mai mici detalii.

    Pentru ca modelul Touareg V10 TDI să fie capabil de a tracta uriaşa aeronavă, primul prag de trecut a fost creşterea greutăţii automobilul Volkswagen. Deşi sună paradoxal, este absolut necesar pentru ca puterea motorului să fie transferată în forţă de propulsie. Pentru aceasta, bile şi plăci de oţel au fost distribuite în SUV. O masă suplimentară de 4.345 kilograme! Greutatea totală a modelului Touareg: 7.030 kilograme. Distribuţia masei: 2.755 kg pe axa faţă, 4.275 kg pe cea spate.


    Restul modificărilor au fost minime. Pentru transmisia pe partea frontală, versiunea mai scurtă de la Touareg V8 a fost integrată în locul celei de la varianta V10 TDI. Presiunea din pneurile Michelin aflate în dotarea standard a fost crescută la 4,5 bar. În final, viteza maximă a fost limitată - nu de teama că neobişnuitul echipament va decola, ci pentru a proteja cauciucurile. Orice altceva, de la motor la amortizoare şi la tracţiunea integrală, a corespuns exact cu configuraţia versiunii de serie.

    Un dispozitiv suplimentar a fost utilizat pentru a ataşa avionul Boeing 747 de sistemul standard de tractare de care dispune Volkswagen Touareg. Experimentul putea începe. Pe baza cuplului maxim al modelului V10 TDI (750 Nm) şi a rapoartelor transmisiei, inginerii au calculat că modelul Touareg este capabil să pună în mişcare o masă de aproximativ 200 tone. Dar cine ar fi dat crezare acestor calcule, atunci când o maşină înaltă de 1,7 metri şi lungă de 4,75 metri a fost ataşată de un avion înalt de 19,4 metri şi lung de 70 metri? Cu siguranţă, nimeni. Mai ales când vremea tipic britanică - cu ploaie abundentă şi vânt în rafale - s-a abătut asupra automobilului şi a aeronavei.

    Dar modelul Touareg şi-a dus misiunea la capăt. Inginerul Uwe Krieghoff a fost la volan. A pornit motorul, apoi a utilizat controlul tracţiunii prin alegerea setării LOW din consola centrală, ceea ce a redus viteza în regim off-road. Astfel, forţa de tracţiune a fost distribuită în mod egal între cele două axe. Krieghoff a selectat manual treapta a doua a cutiei automate, a accelerat uşor şi a urnit din loc cele 18 roţi ale urişului avion Boeing 747 ce cântărea 155 tone. Puterea maximă a fost necesară în aceste câteva secunde. O dată ce s-a pus în mişcare, întregul sistem a rulat fără probleme. Singurul impediment a fost viteza motorului. Krieghoff a continuat să acţioneze acceleraţia până aproape de jumătate. Fără a avea proble de tracţiune, maşina şi aeronava s-au pus în mişcare. După parcurgerea a 150 metri, Krieghoff a încetinit pentru a opri întregul ansamblu.


    Verificarea ulterioară tractării nu a depistat nici un fel de stricăciunii asupra puternicului Volkswagen Touareg. Totul a fost în regulă. Modelul SUV dispune de ESP în dotare standard, la care se adaugă şi stabilizator al tracţiunii. Opţiunea este extrem de importantă pentru a preveni remorcile să fandeze periculos atunci când încărcătura nu este cea corectă sau când se rulează la viteză mare. Sistemul nu a intrat în funcţiune în timpul testului cu Boeing 747 - viteza a fost de numai opt km/h.





    Vezi si articolul Audi Q7 V12 TDI a tractat un avion

1 comentarii:

  1. Anonim says:

    Buna ziua ,

    Am ajuns pe site-ul dumneavoastra cautand diverse bloguri pe google si m-am gandit sa va scriu sa va rog ceva daca este posibil.
    Sunt la inceput cu un site http://www.francez.ro . Am incercat sa fac un site util pentru toata lumea , cu dictionare si
    tot felul de chestii legate de limba franceza si Franta.
    Cum abia am inceput , mi-e greu si ma chinui sa-l promovez .Intrebarea mea este daca ma puteti ajuta ,
    adaugandu-mi site-ul la blogroll sau oriunde pe site-ul dumneavoastra . M-ar ajuta enorm un link la dumneavoastra .
    Daca va place site-ul meu si considerati ca merita va raman recunoscator.

    Va multumesc,
    Cu stima,
    Tudor
    Tradu texte in orice limba - Dictionar Francez
    admin@yahoostatus.ro

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.