.
  • Incredibila poveste GT Malzoni - Pierdut si gasit



    Totul suna ca o lungă pălăvrăgeală. Deşi era la el acasă, Rodrigo Theise nu înţelegea nici măcar un cuvânt. Spre norocul său, era acolo împreună cu un prieten care cunoştea dialectul local. Rodrigo a petrecut deja două zile şi două nopţi prin regiunea Santa Cruz do Sul, dar obiectul dorinţei sale nu era de găsit în această întindere de dealuri, câmpii şi păduri. Unde naiba era? Pontul pe care l-a primit era prea vag. Rodrigo a ajuns în punctul în care voia să abandoneze căutarea. O ultimă oprire la o benzinărie şi o ultimă întrebare. în timp ce punea o Cola rece pe cântar, vânzătorul a spus: „Ştiu ceva".



    Totul părea dintr-un film cu agenţi secreţi. „Mergi pe drumul ăsta fix şase kilometri", îi spunea vânzătorul lui Rodrigo. „La şapte seara, un VW Beetle va trece pe acolo." Rodrigo a plecat. Intr-adevăr, la puţin după ora şapte, un Beetle a apărut de nicăieri. La volan se afla un fermier.

    Incă o dată, Rodrigo a scos din buzunar pozele cu un mic coupe sport albastru. „L-ai văzut?" întreabă el cu ajutorul prietenului translator. Fermierul a încuviinţat. Rodrigo a urmărit Beetle-ul până la un râu, pe urmă au coborât. „Vino după mine", a spus fermierul în timp ce mergea de-a lungul râului. Au ajuns la un moment dat la rămăşiţele unei caroserii care părea a fi din fibră de sticlă.

    El a condus maşina asta în 1970, iar apoi a avut un accident de maşină foarte serios. Caroseria era încă acolo, dar toate piesele dispăruseră. Rodrigo a fost la fel de fericit ca un căutător de aur care tocmai a găsit un bulgăre pe jos. Aici, în pustiul Sinimbu din sudul Braziliei, a fost lovit de noroc. In faţa lui se aflau fragmente dintr-un DKW GT Malzoni. In sfârşit a avut şi el succes.


    Totul a pornit din Germania. In căutarea unui GT Malzoni, ediţia limitată a acestui coupe brazilian DKW 1000, Ralf Hornung şi Peter Kober l-au contactat pe Rodrigo direct din Ingolstadt. Hornung scotoceşte tot globul pentru a completa colecţia Audi de vehicole istorice. Peter Kober, purtător de cuvânt pentru Audi Tradition, a ajuns la Rodrigo cu ajutorul contactelor sale din Brazilia. Pe scena relativ mică a maşinilor clasice din Brazilia, acest Rodrigo în vârstă de 33 de ani este privit ca un expert în restaurarea vechilor modele DKW.


    Pasiunea lui Rodrigo pentru DKW nu este chiar atât de exotică precum pare. Compania VEMAG, deţinută in parte de Auto Union din Germania, a construit sub licenţă în jur de 115 mii de modele DKW. Cu toate că localnicii vorbesc despre acestea ca nişte simple „carro". VEMAG a inventat un nume mult mai poetic pentru DKW 1000: Belcar, adică maşină frumoasă. Acest termen era cel mai potrivit. Practică, robustă şi ieftină, maşina exista şi in varianta cu patru uşi, construită pentru a funcţiona ca taxi. Belcar a devenit rapid populară, dominând străzile din Sao Paolo şi Brazilia.



    VEMAG avea chiar şi propriul departament de curse. Competiţia era foarte iubită de public. Foarte mulţi oameni mergeau la circuitul de la Interlagos pentru a se bucura de viteză şi spectacol. Maşinile au cucerit drumurile din Brazilia atunci când tuningul a devenit un hobby deosebit. Motorul simplu al lui DKW făcea din ea o maşină rapidă şi ieftină, la care puteai adăuga cai putere. Şasiul te ajuta foarte mult. Motorul de serie producea 44 de cai putere, dar Jorge Lettry, şeful departamentului sport de ta VEMAG, a reuşit să modifice unitatea de trei cilindri pentru a produce o cifră incredibilă de 116 CP. Singura problemă consta in faptul că toate caroseriile de Belcar erau înalte si grele, adică un mare dezavantaj pentru circuit. Ele trebuiau să concureze cu modele mai greu de manevrat, dar mai uşoare, cum ar fi Willys Interlagos - varinta braziliană a lui Alpine 108.



    La un grătar, Lettry a găsit o soluţie elegantă pentru această problemă. Gazda. Genaro „Rino" Malzoni, era un bancher şi latifundiar care locuia la marginea orasului Sao Paolo şi care făcuse avere dm zahăr si plantaţnle de cafea. Avea o pasiune pentru femei si masini. Tocmai de aceea, în 1962 a decis să-şi construiască o masina pentru a se plimba pe bulevardele din Sao Paolo. Modelul s-a bazat pe Belcar, dar a fost desenat chiar de el. Rezulatul, rafinat in trei stagii de evoluţie, a fost imediat apreciat de Jorge Lettry. In faţa lui stătea un coupe bine proportionat, cu detalii minunate, cum ar fi faruri acoperite si o bancheta din spate foarte confortabilă. Lettry a observat imedat oportunităţile. Cu ajutorul motoarelor sate cu putere mărită, această maşină cu două locuri putea deveni regină pe circuitul de la Interlagos

    Producţia de serie a lui GT Malzoni a început în 1964. Caroseriile erau făcute din fibră de sticlă laminată şi plastic ranforsat. VEMAG la-a montat pe un şasiu scurtat şi a completat coupeul cu motoare în doi timpi. Totuşi, în versiunea de curse avea montate motoarele lui Lettry. suspensiile erau modificate, iar axul spate era mai îngust pentru a preveni subvirarea. Rezultatul: cu o greutate de aproape 600 de kilograme, GT Malzoni era mult mai rapid decât până acum în viraje şi atingea o viteză fenomenală de 190 de kilometri pe oră pe liniile drepte de la Interlagos.



    GT Malzoni a atins invincibilitatea pe 19 noimebrie 1966. Locul: Interlagos. Ocazia: „Mil Milhas", o cursă de anduranţă de 1000 de mile. DKW se lupta cu rivali mult mai rapizi şi mai puternici. După cum spunea şi ]an Balder, unul dintre piloţi, să ajungi la final era o mare realizare. Acesta făcea schimb la volan cu nimeni altul decât Emerson Fittipaldi - viitorul campion de Formula 1. Prietenii au evoluat excelent în această cursă şi în final au preluat conducerea. Toată lumea era absolut extaziată.

    Asta până în momentul în care motorul a început să facă probleme cu câteva tururi înainte de final. Cilindrul din mijloc a cedat, dar şeful mecanicilor, Miguel Crispim, l-a reparat atât de repede încât Balder era tot La conducere în momentul în care a intrat înapoi în cursă. Totuşi, aceeaşi problemă a reapărut, iar Balder a trebuit să termine cursa doar în doi cilindri, ajungând astfel pe locul trei. Echipa a sărbătorit locul obţinut, dar au fost şi dezamăgiţi în acelaşi timp.

    De atunci, GT Malzoni a fost privită ca o comoară naţională în Brazilia. Colecţionarii o căutau disperaţi, dar şansele de a găsi una erau mici, din moment ce proiectul lui Mazoni era un eşec comercial. Maşina era prea scumpă şi a fost cumpărată doar de 35 de persoane înainte ca era în doi timpi să se încheie în America de Sud în 1967. Astăzi, se spune că există în jur de 12 exemplare de GT Mazoni, inclusiv modelul alb al lui Balder şi Fittipaldi din 1966. Toate se află în Brazilia. Deocamdată.



    Dar asta se va schimba în curând, in 2009, un GT Malzoni va face lunga călătorie din America de Sud la Ingolstadt. Restaurată profesionist de Rodrigo Theise, va avea caroseria găsită de el pe acel mal. Modelul personal al lui Rodrigo va folosi drept exemplu pentru complexa muncă de restaurare. La o recentă întâlnire DKW, Rodrigo a fost abordat de către o persoană care i-a oferit 150.000 de reali brazilieni. Asta înseamnă aproximativ 50 de mii de euro. Rodrigo nu a fost nici măcar o secundă tentat să accepte.

    Mai mult decât atât, el a realizat că munca lui nu numai că va fi prezentă în Muzeul Audi, dar va fi prezentată şi la un celebru eveniment european. Fermierul din Sinimbu nu a înţeles nici acum de ce omul acela ciudat s-a întors la el şi i-a plătit, aparent fără niciun motiv, o vopsitorie completă la Beetle-ul său.







    Citeste si:

    Horsch - Ultimul exemplar

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.