.
-
Goodwood - Audi la festivalul vitezei
In 2009 Audi a implinit 100 de ani de existenta si a sarbatorit cum se cuvine, prin participarea la Festivalul Vitezei - Goodwood 2009, cel mai mare eveniment care celebreaza sportul, viteza si tehnologia. Fiecare an in plus merita o petrecere, iar cea care a marcat 100 de ani de Audi a fost una cu adevarat speciala.Audi a ales Festivalul de la Goodwood - cea mai mare sărbatoare a culturii automobilistice şi, totodată, cel mai mare eveniment de motorsport din lume - pentru a comunica un secol de existenţă. Astfel, toţi fanii industriei in general şi ai mărcii, în special, au fost invitati în perioada 3-5 iulie, la West Sussex.
Acest eveniment caracterizat de atmosfera prietenoasă este echivalentul moto al Ascot-ului sau turneului Wimbledon, deşi nu se adresează numai iubitorilor de maşini. Pe lângă cursa automobilelor istorice sau moderne, evenimentul mai atrage prin expoziţiile cu ultimele tehnologii, peisajul care-ţi ia respiraţia şi organizarea impecabilă. Familiile pot ieşi la picnic şi se pot bucura de muzica live din parc, în timp ce copiii se pot înscrie în Campionatul de Viteză pentru juniori, care le pune la dispoziţie concursuri de skate-boarding, biciclete, design auto şi căutare de comori. Iar pentru taţii lor, Campionii de raliuri Walter Rohrl, Stig Blomqvist şi Hannu Mikkola din DTM, STC şi eroii de la Le Mans - Frank Biela, Alan McNish, Dindo Capello şi Marco Werner, distracţia constă în cu totul şi cu totul altceva. Mai mult, invitaţii speciali au fost nimeni alţii decât Jacky Ickx, şi toboşarul lui Pink Floyd, Nick Mason.
Nu este pentru prima oară când Audi alege ca centru al evenimentelor sale Festivalul Vitezei de la Goodwood, aşa cum a explicat şi Lord March. „Audi este de foarte mulţi ani un mare fan al acestui festival. In 1999 au fost sărbătoriţi 90 de ani împreună, aşa că suntem foarte încântaţi că Audi a decis să îşi celebreze şi centenarul tot aici. Cei de la Audi oferă atât de mult acestui eveniment, în special datorită moştenirii fenomenale, de necontestat, din lumea grand prixurilor, a raliurlior, a maşinilor sport, dar şi a modelelor pentru şosea. Tocmai din acest motiv, festivalul devine o sărbătoare în adevăratul sens al cuvântului.''
Tradiţia Audi
Vara asta a fost extrem de ocupată pentru Audi Tradition, divizia responsabilă pentru restaurarea, întreţinerea şi prezentarea modelelor din istoria Audi. „Audi Tradition va aduce aproape orice maşină care a jucat un rol important în motorsport în ultimii 100 de ani", confirmă David Ingram, PR Manager Audi UK. Printre vedetele de la Goodwood s-a numărat şl arătosul Auto Union Type C Streamliner - o replică unică în lume după maşina cu care Bernd Rosemeyer a atins aproape 400 de kilometri pe oră, într-o cursă din Germania anilor 1937. Dar să revenim puţin în zilele noastre şi să anunţăm performanţa de anul acesta, în cursa de 24 de ore de pe circuitul Le Mans: R8 şi R10 TDI, preparate special pentru curse au împărţit egal cele opt victorii la cea mai dură cursă din lume. Poate la fel de impresionant a fost şi Walter Rohrl, dublul campion mondial de raliuri, care a încheiat cursa la bordul celui mai puternic model - Audi quattro S1. In 1987, acelaşi Rohrl a obţinut pe un S1 faimoasa victorie de la Pikes Peak, din Colorado, SUA.
Campioni încă o dată
De la o astfel de întâlnire nu putea lipsi Jacky Ickx, pe care îl ştim de la Formula 1 şi care a condus un Auto Union Silver Arrow, la Goodwood. Câştigător la Le Mans de şase ori, Jacky a aşteptat cu nerăbdare testul cu modelul Auto Union Type D cu dublu compresor, care datează din anul 1939. Ickx a comentat: „Este un privilegiu să pot conduce o astfel de maşină, mai ales la acest eveniment unic". Prezentarea modelelor Audi Tradition Silver Arrow a fost completată de Auto Union Type C Streamliner. Copia autentică a modelului care a bătut recordul mondial din 1937 a intrat in spectacol de pe linia de start, marcând astfel cea de-a 75 a aniversare a lui Silver Arrow.
O altă figură marcantă din istorii motorsportului a pilotat pentru Audi.
Este vorba despre Walter Rohrl, văzut de majoritatea oamenilor ca cel mai bun pilot de raliu din lume. In urmă cu 62 de ani, el a câştigat Campionatul Mondial în 1980 şi 1982, dar unul dintre cele mai memorabile momente ale carierei sale ilustre a avut loc în 1987, atunci când a urcat cu al său Audi Sport quattro S1 pe Pikes Peak din Statele Unite ale Americii în timp record. Walter Rohrl a concurat de această dată cu aceeaşi maşini la Goodwood. El a remarcat: „Sunt foarte încântat că pot să pun mâna pe acelaşi Audi cu care am fost şi la Pikes Peak. Este o experienţă fabuloasa să reuşesc să fac asta şi la Goodwood." Walter Rohrl a mai condus şi alt model din vremea sa - Audi 90 quattro IMSA GTO, maşină cu care bavarezul a participat la curse de circuit în SUA anilor 1989. El a fost acompaniat de de doi colegi piloţi din generaţia sa, care şi-au câştigat la rândul lor un loc în istoria raliurilor: Hanuu Mikkola şi Stig Blomqvist, campioni mondiali în 1983 şi 1984 la volanul unui Audi. Finlandezul Mikkola a pilotat la Festivalul Vitezei Goodwood maşina cu care Audi a câştigat titlul mondial, Audi quattro A2, iar Blomqvist a condus „monstrul" - Audi Sport quattro S1.
Tabloul a fost completat de multiplii campioni de la Le Mans - Frank Biela, Alan McNish, Dindo Capello şi Marc0 Werner, acompaniaţi de dublul campion raliu din Germania, Harald Demuth. Toţi au pilotat maşini introduse de Audi la Le Mans de-a lungul vremii: R8R, R8, R10 şi R15. Au urmat apoi Audi A4 DTM din 2007, Audi A4 STC din 1996, Audi V8 quattro DTM, Audi 200 quattro TransAm din 1988 şi Audi R8 LMS. Alaiul a fost închis de singura motocicletă pe care Audi Tradition a prezentat-o la Goodwood. Asta în onoarea lui Ewald Kluge, care ar fi împlinit 100 de ani anul acesta, primul pilot german care a câştigat Tourist Trophy în anul 1938. Modelul cu care acesta a terminat pentru echipa Auto Union cursa de pe Isle of Man 1 un DKW 250 SS - a fost prezent la start.
Vizitatorii pasionaţi de modele 4X4 n-au venit degeaba: de la paradă nu au lipsit modelele Q7, Q5, A6 allroad sau noul Audi A4 allroad. In centrul parcului, participanţii la ediţia de anul acesta s-au putut plimba prin Pavilionul Audi, conceput după modelul noului terminal Audi. Acolo au fost expuse conceptul A1 quattro, împreună cu alte două modele noi-nouţe: impresionantul TT RS în cinci cilindri şi mult-aşteptatul R8 5.2 FSI V1O, care atinge o viteză de 315 kilometri pe oră. Şi elegantul S5 Cabriolet şi-a făcut tot acum debutul în UK, alături de puternicul Audi RS6 break .
Cei care au venit să şi socializeze nu au putut trece pe lângă ceea ce organizatorii au numit „Experienţa Audi", unde diferite celebrităţi, din domenii variate de activitate au fost invitate la o discuţie informală. în plus, tehnologia de ultimă oră le-a dat ocazia clienţilor Audi şi vizitatorilor de la Goodwood să trăiască experienţa Audi din toate cele trei dimensiuni temporale: trecut, prezent şi viitor.
Este fabricat din oţel, are mai mult de 35 de metri înălţime şi, deşi designul pare simplu, este de fapt foarte complex, pentru că structura trebuie să fie rigidă şi perfect echilibrată pentru a nu fi nevoie de sute de coloane pentru suport.
„Ca regula piramidei", adaugă Judah, „sculptura centrală are propria-i identitate, care surprinde, încântă şi rezonează cu oamenii." Cu alte cuvinte, este piesa care completează Festivalul Vitezei de la Goodwood.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: