.
-
Timo Scheider creeaza istoria campionatelor DTM pentru Audi
* Pilotul Audi castiga din nou titlul
* Locul doi in finala de la Hockenheim
* Audi este prima marca ce a castigat de trei ori consecutiv titlul DTM
Vechiul campion DTM este totodata si noul campion: dupa victoria din 2008, Timo Scheider a fost desemnat din nou invingator in campionatul DTM. Terminand pe locul doi, pilotul de teste Audi a castigat titlul in finala de la Hockenheim, pe 25 octombrie, pentru a doua oara consecutiv.
"Sunt extraordinar de fericit ca am reusit din nou – si la fel, in fata unei multimi imense, pe pamantul tarii mele", a declarat Timo Scheider dupa finala circuitului din regiunea Baden, din Germania. "Sunt suta la suta multumit de echipa mea si de automobilul meu Audi A4, care au fost cheia succesului pe parcursul intregului sezon." Iar modul in care a condus in final a pus in umbra faptul ca plutonul DTM de anul acesta a fost mai competitiv ca niciodata. Scheider a condus in mod constant in clasamentul anului trecut, din runda a doua si pana la ultima, a unsprezecea, dar sezonul din 2009 a fost categoric mult mai palpitant: Tom Kristensen, coechipierul sau de la Audi Sport Team Abt Sportsline, se afla in frunte dupa cursa de deschidere a sezonului. In cadrul celei de-a doua curse, Timo Scheider a trecut in fruntea clasamentului, dar a pierdut din nou conducerea in runda a patra, in favoarea pilotului Mercedes, Gary Paffett. Dupa a cincea cursa, britanicul a impartit pozitia conducatoare cu pilotul de teste Audi , Mattias Ekström, cu punctaje egale. De abia in cursa a sasea, de la Nürburgring, Timo Scheider a preluat din nou conducerea la o diferenta mica – cu un punct in plus fata de coechipierul sau, Mattias Ekström.
In special in cursul unei faze in care campionatul era extrem de echilibrat, a fost foarte util unul din punctele forte speciale ale lui Timo Scheider: se implinesc doi ani de cand este foarte incantat sa concureze cu cea mai noua generatie de modele Audi A4 DTM, avand in plus si norocul necesar in curse si rationamentul strategic cerut. A mizat pe acest lucru? In niciun caz. In schimb a actionat prudent si strategic, a luat decizii inteligente si a atras atentia prin actiuni ferme si intelepte – etaland stilul unui mare campion. De exemplu, in seara dinainte de cursa de la Barcelona, a cerut montarea unui ambreiaj nou la automobilul sau, lansandu-se de pe pozitia cinci a grilei pe primul loc, dupa un start inegalabil. A fost a doua victorie a sezonului, dupa Oschersleben, sporind punctajul lui Scheider din clasamente de la sapte la douasprezece puncte.O competitie dura din partea propriilor coechipieri si a pilotilor Mercedes-Benz
Dar, in ciuda acestui avantaj, Scheider nu si-a subestimat niciodata rivalii. "Nu am subestimat niciodata pe nimeni, deoarece avantajul meu se poate reduce foarte rapid", a raspuns candidatul la titlu intrebarilor jurnalistilor. La Dijon-Prenois a ocupat de abia pozitia a 16-a pe grila. Acest lucru nu l-a descurajat si a avansat pe locul sase, ajungand in finala cu un avantaj de sapte puncte fata de Gary Paffett. Dar competitia dura nu s-a datorat numai echipei Mercedes-Benz, ci si propriei sale echipe. Mattias Ekström a avut de asemenea sanse sa castige titlul, pana la Dijon-Prenois. "Mattias este un pilot complet. Oricine doreste sa fie ‘numarul unu’ la Audi. El va da cu siguranta tot ce are pentru a ma invinge", a declarat Scheider, fara a se amagi deloc, inainte de runda din Franta.
Cariera pilotului de 30 de ani, care a crescut la Braubach, la aproximativ 70 de kilometri de Nürburgring, nu a fost intotdeauna la fel de stralucita ca acum: dupa primii pasi facuti in carting la varsta de zece ani si dupa evolutia remarcabila in cursele de formula unu, a inceput sa participe la cursele campionatului DTM in sezonul 2000, avand atunci 21 de ani. Incepand cu anul 2005, se pare ca ghinionul carierei sale DTM s-a sfarsit. Dar in anul 2006 a revenit la automobilele de curse de mare calibru, cu Audi. A fost nevoie de 79 de curse pana a putut sa-si sarbatoreasca prima victorie, anul trecut, la Oschersleben. Se sparsese gheata. Cele cinci victorii si un total de 15 locuri pe podium castigate doar in ultimii doi ani au demonstrat adevarata sa clasa.
Profesionalismul nu doar la postul de conducere, ci si in relatiile cu mass media, infinita rabdare cu fanii si o atitudine fundamental pozitiva sunt trasaturile de personalitate ale lui Timo Scheider. Şi este un exemplu al faptului ca succesul in sport nu implica un stil de viata extravagant. Timo Scheider, impreuna cu logodnica sa, Jasmin, si fiul sau, Loris, duce o viata foarte indepartata de stilul luxos din Monaco, preferat de multi piloti, la Lochau, pe malul austriac al lacului Constance. Este familist si prefera sa-si incarce bateriile inconjurat de familie si de prieteni.
In acelasi timp, intreaga familie are o inclinatie deosebita pentru tot ce tine de motoare: fie ca o insoteste pe Jasmin in cursele supermoto, fie ca merge in primele excursii de carting cu fiul sau Lois, de numai sase ani, Timo Scheider traieste la viteza maxima impreuna cu intreaga sa familie. Atat logodnica sa, cat si parintii, il insotesc frecvent pe pista de curse.Un angajament convingator si durabil pentru cauzele sociale
In ciuda succesului repurtat, Timo Scheider nu a pierdut niciodata contactul cu realitatea traita de multi oameni. Actiunea sa de binefacere "Race-4-Kids", care a fost organizata si anul acesta, a strans o suma de 20.000 de euro, donata asociatiei "Stunde des Herzens" (Ora inimii), pentru ajutorarea copiilor defavorizati. In plus, pilotul anului in cadrul cursei ADAC, in 2008, sprijina fundatia "Aripi pentru viata", care beneficiaza de cercetarile in domeniul maduvei spinarii, precum si o campanie a Ministerului Transportului a landului Baden-Wuerttemberg, impotriva conducerii in stare de ebrietate.
Anul trecut, Timo Scheider si-a sarbatorit victoria din campionatul DTM impreuna cu aproximativ 600 de invitati, la bordul unui iaht, pe lacul Constance. Cel de-al doilea titlu castigat marcheaza niste realizari istorice: pe langa castigarea pentru a treia oara consecutiv a titlului pentru Audi, Scheider – impreuna cu Mattias Ekström – este singurul pilot din plutonul curent care a castigat doua titluri in campionatul DTM. Inaintea lui a existat un singur pilot care a castigat campionatul DTM doi ani consecutivi: Bernd Schneider, in anii 2000 si 2001 – pilotul cu care Scheider, din cauza similaritatii numelor, mai era confundat anul trecut de mass media. Dar acest lucru va fi cu siguranta de domeniul trecutului de acum incolo.
"Primul titlu a creat cea mai mare tensiune", a declarat Scheider, comparand victoriile curente cu cele de anul trecut. "Cel de-al doilea este mult mai placut."
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: