.
-
Comunicarea continua - cheia in criza pentru succesul companiilor
Asa cum probabil stim cu totii, este esential ca o companie sa fie vizibila pe piata in mod permanent. Orice organizatie trebuie sa comunice practic in mod continuu cu publicul sau. Si aici nu trebuie avuti in vedere doar clientii/consumatorii ci si partenerii, distribuitorii, furnizorii si asa mai departe. Multi, foarte multi oameni vorbesc despre PR si comunicare, dar foarte putini sunt cei care o fac cu adevarat.
Modalitatile in care o organizatie poate comunica sunt diverse si foarte la indemana. Probabil ca in aceasta perioada cand multe dintre bugete sunt reduse datorita perioadei mai dificile traversate se va pune accent mai mare pe comunicate de presa si pe newslettere.
Comunicatele de presa raman un instrument care, daca este utilizat asa cum se cuvine, aduce vizibilitate unei companii si aparitii in media. Desigur ca sunt multe greselile care se pot face si, din pacate, in care unele agentii sau persoane din cadrul departamentelor interne din companii persista. Exista insa si foarte multi profesionisti adevarati si companii care castiga mult utilizand acest instrument.
Acele companii care au comunicat pana acum cunosc deja beneficiile unei prezente constante in atentia clientilor existenti si a potentialilor clienti. Institutiile in cauza ar trebui sa continue sa comunice constant. Daca traverseaza o probleme cu resursele financiare, se poate renegocia contractul cu agentia cu care se lucreaza sau se pot gasi noi agentii cu care sa se colaboreze si care sa ofere cel putin aceeasi calitate a serviciilor.
Companiile care nu au mers pe aceasta strategie - a comunicarii permanente - pot incepe de acum. Pana la urma e suficient si un material pe luna - dar e important ca acesta sa fie relevant pentru publicuri. Este important, de asemenea, ca o companie sa se mentina in atentia celor pe care ii vizeaza, iar modul in care pot realiza acest fapt poate fi sugerat de o agentie si implementarea se poate face tot de catre ea.
Beneficiile comunicarii constante sunt multe si mai ales dovedite - si aici pot sa mentionez ca aceasta concluzie se bazeaza atat pe studii si analize internationale, cat si pe rezultatele concrete obtinute in activitatea mea de om de PR in cadrul departamentului de marketing al distribuitorului Volkswagen din Focsani, Scorpion. Instrumente utile, aflate la indemana oricui, costuri destul de mici raportate la beneficii si succes si vizibilitate obtinute, iata pe scurt si concret caracteristicile comunicarii constante.Revenind la comunicatul de presa, despre care voi vorbi pe larg intr-un articol viitor (cum se scrie un comunicat de presa, cum trebuie sa arate, ce trebuie sa contina si ce nu, reguli specifice, etc.), pot spune ca in peste 40 de luni de activitate de marketing si om de PR am generat sute de astfel de comunicate de presa, acestea erau fie preluate de la importatorul Porsche Romania, fie creatie proprie, toate acestea generand si ele la randul lor mii de articole online si sute de articole gratuite in presa scrisa.Asfel, in 2007 am reusit sa fac sa 'apara' aprox. 200 de articole despre Volkswagen si Audi in presa scrisa locala (in 7 ziare din judetele Vrancea, Braila si Buzau). In cazul meu, am comunicat constant ofertele si promotiile curente ale companiei, actiunile CSR desfasurate de aceasta, parteneriatele de imagine, actiunile partenerilor, lansari de modele, evenimentele pe care le oranizam sau la care participam, etc.
Iata, succint si deloc exhaustiv, ce a iesit:De asemenea, bilantul pe 2007 arata ca am reusit sa public, singur sau prin intermediari, aproape 1.000 de articole online pe aproximativ 20 site-uri partenere. De remarcat pentru o companie din Focsani a fost faptul ca am reusit sa generez articole pe site-uri nationale de calibru cum ar fi www.wall-street.ro, www.smartfinancial.ro, www.autonews.ro, www.prwave.ro, www.lalimita.ro, www.4-cars.ro, www.okey.ro, www.smartauto.ro, si altele cate au mai fost.
Rezultate de asemenea notabile, dar mult imbunatatite am obtinut in 2008.
Mai jos va voi prezenta, cu titlu de exemplu, cateva monitorizari ale activitatii de PR ale companiei la care activez.
Scorpion Focsani – Activitatea de PR 1 august–15 octombrie 2008
Scorpion Focsani – Activitatea de PR noul Golf
Scorpion Focsani – Activitatea de PR nov
Scorpion Focsani - Activitatea de PR 2009Criza economica actuala schimba echilibrul de forte, facand adesea ca PR-ul sa fie mult mai important si mai de efect decat marketingul traditional. De aceea se vorbeste de mult timp in domeniu de catre ascensiunea PR-ului si de decaderea advertisingului clasic; din pacate majoritatea companiilor din Romania au 'gustat' PR-ul doar atunci cand le-a lovit recesiunea, iar acum abia fac primii pasi in acest sens.
E vital sa ai produse, e important sa creezi evenimente dar la fel de important este sa stii sa comunici aceste lucruri publicului tau.
Iata aici o lista cu evenimentele organizate de mine.
Cu multi colegi asemeni mie in reteaua Volkswagen Romania, cu un PR de exceptie coordonat la centru de Daiana Stoicescu, iata cum e posibil ca 'Volkswagen sa ramana fruntaş la comunicare, calitate, satisfactie si recomandari'
* P.S.: din motive tehnice, deoarece activitatea de PR o raportez separat pe marci catre Porsche Romania, in prezentarile PowerPoint de mai sus se face referire doar la marca Volkswagen, nu si Audi; in realitate cifrele referitoare la postari ar fi duble.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: