.
  • Conducere eficienta datorita tehnologiilor noi de la Audi



    • Sistemul start-stop este disponibil din al doilea trimestru al anului 2009
    • Modelele Audi recupereaza energia electrica
    • Platforma de eficienta modulara dispune acum de tehnologii inovatoare suplimentare



    Ingolstadt / Focsani – Audi depune in mod constant eforturi pentru a optimiza economia de carburant si nivelul emisiilor de CO2. Incepand din al doilea trimestru al anului 2009, platforma de eficienta modulara va beneficia de alte noi tehnologii: computerul de bord cu programul de eficienta si sistemul start-stop vor ridica eficienta si confortul oferite de modelele Audi la un alt nivel. Pana in anul 2012 consumul de carburant al gamei de modele Audi se va reduce cu 20 de procente.
    Platforma de eficienta modulara Audi combina consumul redus cu o manevrabilitate deosebita si un spirit sportiv exceptional. Acum Audi aduce la linia de start alte doua tehnologii pentru imbunatatirea eficientei: sistemul start-stop si computerul de bord cu program de eficienta. Acestea suplimenteaza sistemul de recuperare a energiei, care deja face parte din dotarea standard a multor modele Audi si care transmite energia inapoi catre sistemul electric al automobilului in timpul perioadelor de decelerare.
    Sistemul start-stop isi afirma intreg potentialul de eficienta in traficul urban, reducand in mod semnificativ consumul si usurand, in acelasi timp, sarcina soferului: sistemul opreste motorul cand masina este stationara, maneta schimbatorului de viteze este in pozitie neutra, iar soferul a eliberat pedala de ambreiaj. Motorul va porni din nou cand este actionat ambreiajul. Sistemul start-stop este extrem de silentios, comod de utilizat si rapid: in timp ce soferul schimba vitezele, motorul revine la turatia de ralanti.


    Audi combina sistemul start-stop cu tehnologia eficientizarii bateriei si managementul sofisticat al energiei pentru continuarea functionarii chiar si la temperaturi reduse. Sistemul este dezactivat in timpul fazei de incalzire a motorului, astfel incat uleiul de motor se incalzeste si sistemele de tratare a gazelor de esapament ating mai repede temperatura de functionare. Soferul are, de asemenea, posibilitatea de a opri sistemul start-stop apasand pe un buton.
    In timpul ciclului standard de conducere, sistemul start-stop reduce consumul de carburant cu aproximativ 0,2 litri la fiecare 100 km si ca urmare diminueaza emisiile de CO2 cu aproape 5 g/km. Noul sistem este utilizat pentru prima data la modelul Audi A3 1.4 TFSI cu transmisie manuala si la modelele Audi A4 si A5 cu motoare de doi litri si cutie de viteze manuala. Numeroase alte modele le vor urma exemplul in cursul acestui an.
    Al doilea nou venit pe platforma de eficienta modulara este computerul de bord cu program de eficienta, o suplimentare a Sistemului de Informare a Soferului de la Audi. Toate datele legate de consum apar pe display-ul central, insotite de recomandari pentru o conducere eficienta, pentru ca in definitiv, pana la 30 la suta din consumul de carburant depinde de stilul individual de conducere. Programul de eficienta analizeaza continuu consumul de energie al automobilului si ofera soferului recomandari actualizate pentru economisirea carburantului, in functie de situatia din trafic si de stilul de conducere.
    Indicatorul pentru cutia de viteze nou dezvoltat semnalizeaza soferului cand sa schimbe treapta de viteza, pentru o economie de carburant optima: un display color de mari dimensiuni indica daca este cuplata treapta corecta sau daca schimbarea treptei este practica din punct de vedere al eficientei.
    Si functiile de confort precum aerul conditionat si incalzirea scaunelor contribuie la marirea consumului de carburant. Un display conceput special ca parte din programul de eficienta identifica sistemele care necesita energie suplimentara si arata cota care le revine din consumul de carburant.
    Sistemul de recuperare a energiei utilizeaza deja etapele de decelerare pentru a converti energia cinetica in energie electrica. Cand automobilul accelereaza din nou, bateria directioneaza energia stocata temporar inapoi catre automobil, pentru a usura sarcina alternatorului, economisind astfel carburant. Sistemul de recuperare a energiei a fost deja inclus in dotarea standard la modelele Audi A3 1.4 TFSI cu transmisie manuala, Audi A4, A5 Coupé si A5 Cabriolet cu motor de doi litri si transmisie manuala, la A6 si Audi Q5 si Q7.
    De la tehnologiile inovatoare pentru trenul de rulare si pana la sistemul de aer conditionat extrem de eficient, obiectivul platformei de eficienta modulara este acela de a optimiza intregul sistem de gestionare a energiei. Tehnologiile eficiente de la Audi sunt orientate in mod sistematic catre nevoile soferului.
    Platforma de eficienta modulara se concentreaza pe dezvoltarea continua a tehnologiilor pentru trenurile de rulare si pentru transmisie si pe recuperarea si stocarea energiei mecanice, termice si electrice. Audi foloseste si o serie de masuri pentru minimizarea rezistentei la inaintare si optimizarea aerodinamicii.
    Aceste avantaje sunt accesibile pentru sofer prin intermediul catorva sisteme inovatoare de asistenta, dotarile standard ale numeroase modele Audi actuale incluzand deja multe tehnologii eficiente precum sistemul Audi valvelift, transmisia de inalta eficienta si pneurile cu rezistenta la uzura optimizata.
    Pana in anul 2012 Audi intentioneaza sa scada consumul de carburant al gamei de modele cu 20 de procente in comparatie cu nivelul din 2007. Pana atunci, marca isi va optimiza profilul sportiv si progresist, pentru ca la Audi eficienta si sportivitatea sunt legate inextricabil.
    Ghidul Audi 'Start/Stop'



    Pentru vizualizare 'Full Screen' folositi butonul din dreapta-sus.
    Pentru a printa documentul folositi butonul 'More-->Print'

    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.