.
-
Prezentarea noului Volkswagen Polo
Noul Polo a fost testat in premiera pentru Romania, saptamana trecuta, in Sardinia
Polo impune o noua dimensiune a calitatii la clasa modelelor mici
Cinci motoare noi; pentru prima data TSI si Common-Rail-TDI pentru Polo
Consum de 3,6 litri si 96 g/km CO2 impun noi standarde la modelele cu cinci locuri
ESP si sistemul de asistenta la pornirea in rampa disponibile in serie;
performante in caz de impact imbunatatite semnificativFocsani / Sardinia, 26 mai 2009 - La Salonul Auto de la Geneva, organizat la inceputul lunii martie, a fost lansat modelul Polo cu un design si performante tehnice complet noi. Dupa premiera sa mondiala de la Geneva, cel mai nou model Volkswagen este disponibil si in reteaua comerciala. Prof. dr. Martin Winterkorn: „Noul Polo respecta exigentele ridicate ale prezentului din lumea automobilelor si, din aceasta perspectiva, face un pas inainte. Pentru ca tehnologiile de propulsie foarte eficiente, o siguranta activa si pasiva optima, o calitate unica pana in prezent pentru clasa din care face parte si designul suveran impun noi standarde pentru cea de-a cincea generatie a acestui bestseller cu peste 10,6 milioane de unitati vandute.“ Presedintele consiliului de administratie al Volkswagen AG a continuat: „Polo este fara indoiala modelul potrivit pentru aceste vremuri; afirmatia este confirmata de numarul actual de rezervari pentru acest model. Am creat un Volkswagen care preia conceptul cu un succes unic al modelului Golf intr-un segment propriu – clasa Polo.“„Este evident ca Polo redefineste standardele pentru clasa din care face parte in special la capitolul protectiei resurselor naturale“, a afirmat dr. Ulrich Hackenberg, directorul pentru dezvoltarea tehnica a marcii Volkswagen. Dr. Hackenberg, a completat: „Noul Polo, cu motor TDI de 90 CP si pachetul BlueMotionTechnology, beneficiaza de un consum de numai 3,6 litri. Chiar si noul nostru propulsor TSI de 105 CP consuma numai 5,5 litri. Pentru intreaga gama de propulsoare pe benzina am reusit sa obtinem o reducere a consumului de carburant cuprinsa intre 8 si 20 de procente, iar la capitolul motoarelor diesel, reducerea este intre 5 si 15 procente. O performanta cu adevarat remarcabila.“
In mod suplimentar: nu exista alt model din aceasta clasa atat de bine gandit si cu o calitate atat de ridicata ca noul Polo. Confortul, calitatea si siguranta au facut un pas important. Un exemplu: modelul Polo a fost conceput, printre altele, astfel incat sa obtina cinci stele la noul test EuroNCAP, cu standarde mult mai stricte. La aceasta performanta contribuie rigiditatea imbunatatita a caroseriei. Numai in zona picioarelor, intruziunea, ceea ce inseamna rezistenta la deformare in cazul unui impact frontal, a fost redusa cu 50 de procente! In cazul unui impact lateral, valoarea intruziunii a fost imbunatatita cu 20 de procente. ]Dotari de siguranta disponibile in versiunea de serie
Versiunea Europa a modelului Polo prezentata recent va dispune in mod suplimentar, in echiparea de serie, de programul electronic de control al stabilitatii ESP cu sistemul de asistenta la pornirea in rampa, un sistem foarte eficient de airbag-uri, inclusiv un airbag combinat pentru zona capului si a toracelui (integrat in spatarele scaunelor fata), sistem de tensionare a centurii de siguranta si limitatoare de forta pentru centurile de siguranta plus martor pentru cuplarea centurilor si tetiere care atenueaza efectele traumatismelor produse prin impact la nivelul coloanei vertebrale (pentru locurile din fata), trei tetiere pentru locurile din spate, precum si sisteme de fixare Isofix destinate scaunelor corespunzatoare pentru copii.
In comparatie cu versiunea precedenta, Volkswagen pune la dispozitie structura organizata in functie de linia de echipare: „Trendline“ reprezinta in continuare varianta de baza, „Comfortline“ semnifica, asa cum ne-am obisnuit, nivelul mediu de echipare. Elementul de noutate al gamei – capitol la care Polo urmeaza modelul Golf – este reprezentat de versiunea de top „Highline“. Chiar in versiunea standard de echipare Polo Trendline se regasesc, la capitolul confort, printre altele, servodirectia electrohidraulica, geamurile actionate electric fata, inchiderea centralizata, sistemul de iluminat si chingile de fixare in portbagaj, martorul sonor pentru luminile aprinse, scaunul soferului reglabil pe inaltime, oglinzile de machiaj in parasolare si geamurile termoizolante cu nuanta verde. La interior, culoarea de baza „negru titan“ si tapiteria „Metric“ creeaza o ambianta foarte atractiva.
Caracteristici de inalta tehnologie care pot fi combinate individual
Optional, clientii care opteaza pentru modelul Polo pot comanda noul lor Volkswagen cu dotari precum lumini statice de viraj integrate in proiectoarele de ceata, lumini de zi (incepand cu versiunea „Comfortline”), airbaguri cortina (sistem de airbag-uri la nivelul capului pentru pasagerii de pe locurile din fata si spate), sisteme de radio si radionavigatie sau un handsfree integrat. Ulterior vor fi disponibile si o trapa panoramica si faruri bixenon.
Pierdere de greutate, scadere de consum
In ciuda imbunatatirilor semnificative la toate capitolele a fost posibila reducerea greutatii caroseriei modelului Polo cu 7,5 procente. Prin preluarea noilor propulsoare TDI si TSI, precum si a cutiei de viteze cu 7 trepte cu dublu ambreiaj (DSG) sunt obtinute la numeroase niveluri de putere valori reduse semnificativ in ceea ce priveste consumul de carburant si emisiile - asa cum afirma si dr. Hackenberg . Performante remarcabile la acest capitol sunt oferite de noul motor TSI de 1.2: propulsorul cu injectie directa pe benzina cu patru cilindri, cu turbina de supraalimentare, dezvolta 77 kW / 105 CP, dar consuma numai 5,5 litri de carburant la 100 kilometri (129 g/km CO2); acesta inseamna o scadere cu 20 de procente in comparatie cu modelul precedent!
Cinci motoare noi pentru modelul Polo
In primul an, noul Polo va dispune de sapte motoare – patru propulsoare pe benzina si trei diesel – cu o gama de putere cuprinsa intre 44 kW / 60 CP pana la 77 kW / 105 CP. Cinci dintre aceste motoare sunt complet noi sau sunt disponibile pentru prima data la modelul Polo.
Din categoria noilor motoare fac parte toate cele trei propulsoare TDI (motoare turbodiesel cu injectie directa); gratie sistemului de injectie Common-Rail utilizat pentru prima data la modelul Polo, acestea functioneaza nu doar eficient, dar si confortabil. Potentialul oferit de motoarele TDI este demonstrat in mod reprezentativ de versiunea Polo 1.6 TDI cu 66 kW / 90 CP: impreuna cu un pachet „BlueMotionTechnology“, acesta se remarca printr-un consum mediu de 3,6 litri la 100 kilometri si emisii de 96 g/km CO2, fiind modelul cu cinci locuri cu cel mai mic consum de carburant si cel mai redus nivel de emisii de noxe din lume. Pachetul „BlueMotionTechnology“, respectiv propulsorul TDI de 90 CP este disponibil in versiunile de echipare „Comfortline“ si „Highline“.
Lansare la finalul lunii iunie
Productia vechii versiuni Polo cu patru usi s-a incheiat inca de la finalul lunii martie Incepand cu ultima saptamana din luna iunie va urma lansarea pe piata a acestui bestseller comercializat in milioane de unitati Germania, intr-o versiune remarcabila din punct de vedere optic, precum si tehnic. Dupa numai doua saptamani, asa cum indica planul de baza cu detalii logistice exigente, Volkswagen va comercializa deja acest model in intreaga Europa, pentru ca ulterior Polo sa fie disponibil pe toate continentele.
Polo pe iPod si iPhone
Prin noul Polo, Volkswagen se concentreaza intens asupra generatiei de "gameri mobili": in paralel cu premiera mondiala a modelului la Salonul Auto de la Geneva, la 3 martie 2009, in Apple App Stores a fost lansat un joc electronic sub forma unui concurs automobilistic cu modelul Polo, disponibil pentru iPhone si iPod touch. Dupa numai doua saptamani de la initierea acestui tip inovator de marketing, Volkswagen a ajuns pe primul loc in clasamentul programelor descarcate in 39 de tari si a patruns in topul primelor zece pozitii si in clasamentul de programe descarcate si in SUA. Astfel, alaturi de publicitatea traditionala prin medii tiparite si spoturi media, Volkswagen mizeaza pe interactivitate prin iPhone si iPod touch pentru promovarea noului Polo. Iar aceasta optiune este de succes: peste 1.4 milioane descarcari in Apple App Store pe parcursul unui interval de patru saptamani confirma valul de entuziasm generat de noul joc cu modelul Polo de concurs "Volkswagen Polo Challenge" in intreaga lume.
"Volkswagen Polo Challenge" este un concurs interactiv de masini, intr-un cadru tridimensional de calitate remarcabila, cu un nivel ridicat de detaliere si prezentare a traseelor de curse. In mod suplimentar, fisierul descarcat contine informatii de baza despre noul Polo. Cei care doresc sa testeze noul Polo si in realitate, pot lua legatura cu cel mai apropiat dealer Volkswagen chiar prin intermediul jocului.
Date in rezumat
Linii de echipare
Polo Trendline
Polo Comfortline
Polo Highline
Propulsoare disponibile la lansarea modelului in iunie 2009
1.2 MPI cu 44 kW / 60 CP
1.2 MPI cu 51 kW / 70 CP
1.4 MPI cu 63 kW / 85 CP
1.6 TDI cu 55 kW / 75 CP
1.6 TDI cu 66 kW / 90 CP
1.6 TDI cu 77 kW / 105 CP
Transmisii pentru propulsoare pe benzina si linii de echipare disponibile pentru aceste variante
1.2 MPI cu 44 kW / 60 PS, SG-5* / Trendline
1.2 MPI cu 51 kW / 70 PS, SG-5 / Trendline, Comfortline
1.4 MPI cu 63 kW / 86 PS, SG-5, DSG-7* / Comfortline, Highline
1.2 TSI cu 77 kW / 105 PS, SG-6, DSG-7 /Comfortline, HighlineTransmisii pentru propulsoare pe motorina si linii de echipare disponibile pentru aceste variante
1.6 TDI cu 55 kW / 75 PS, SG-5* / Trendline
1.6 TDI cu 66 kW / 90 PS, SG-5, DSG-7* / Comfortline, Highline
1.6 TDI cu 66 kW / 90 CPat 96 g/km CO2, SG-5 / pachetul BlueMotionTechnology pentru Comfortline, Highline
1.6 TDI cu 77 kW / 105 PS, SG-5 / Comfortline, HighlineModificari esentiale in comparatie cu generatia anterioara
Noi motoare TSI si Common Rail TDI
Toate propulsoarele respecta standardele de emisii Euro-5
Reducere cu pana la 20 de procente a consumului de carburant
Versiunea cu BlueMotionTechnology impune nou standarde cu un consum de carburant de numai 3.6 litri
Cutia DSG inovatoare cu 7 trepte este disponibila pentru prima data la modelul Polo
Primul model din clasa A0 care respecta noile standarde mai stricte pentru EuroNCAP de 5 stele
Greutatea caroseriei redusa cu 7.5 procente; greutatea de ansamblu redusa cu 2.5 procente
ABS in versiunea standard de echipare – in intreaga lume
ESP in versiunea standard de echipare – pe toate pietele importante din Europa
Airbag pentru zona capului si toracelui in versiunea standard de echipare – pe toate pietele importante din Europa
Lumini statice de viraj, integrate in proiectoarele de ceata
Sisteme audio si de navigatie de la modelele din clasele superioare (Golf, Passat)
Un nivel de calitate complet nou pentru clasa A0
Cele mai bune performante de asigurare la clasa A0
Clasificare pentru asigurare (in Germania)
Fiabilitate: clasa 16
Casco partial: clasa 15
Full-casco: clasa 13
Dimensiuni
Lungime: 3,970 mm (+54 in comparatie cu modelul anterior)
Latime: 1,682 mm (+32 in comparatie cu modelul anterior)
Inaltime: 1,453 mm (-14 in comparatie cu modelul anterior)
Ampatament: 2,470 mm (+04 in comparatie cu modelul anterior)
Ecartament: fata 1,463 mm (+29 in comparatie cu modelul anterior) spate 1,456 mm (+30 in comparatie cu modelul anterior)
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: