.
  • O poveste de succes dupa un debut memorabil

    26 aprilie 1969: prima zi din existenta companiei Audi NSU Auto Union, compania care se va transforma ulterior in AUDI AG a reprezentat o ocazie memorabila. Ca urmare a discutiilor uneori aprinse de la adunarea generala extraordinara a NSU Motorenwerke AG care a avut loc cu 40 de ani in urma, actionarii NSU au aprobat in cele din urma fuziunea cu Auto Union GmbH, filiala VW. Presa a numit evenimentul „adunarea generala a anului” – pana la urma, nasterea noii companii nu a fost lipsita de controverse.


    Dupa ce in decembrie 1964 a preluat pachetul majoritar de actiuni al Auto Union GmbH si aflandu-se in cautare de noi capacitati de productie, Volkswagen a continuat ofensiva, preluand treptat pachetul majoritar de actiuni de la NSU Motorenwerke AG, la sfarsitul anilor ‘60. Dupa aceasta achizitie, compania mama a urmarit fuzionarea celor doua filiale ale sale, din Ingolstadt si Neckarsulm.

    Pe 10 martie 1969 a fost semnat un acord de fuziune intre Auto Union GmbH si NSU Motorenwerke AG. Dupa exact 12 ore si 21 de minute de discutii aprinse si dupa impotrivirea initiala a actionarilor NSU, acordul a fost semnat la adunarea extraordinara a actionarilor din 26 aprilie 1969. Acest acord a intrat in vigoare pe 21 august 1969, fuziunea fiind antedatata la 1 ianuarie 1969. Argumentul esential care a stat la baza acordului actionarilor NSU a fost transformarea veniturilor din asa-numitele „licente Wankel” in certificate de participare la capital NSU, care au ramas in posesia actionarilor NSU dupa fuziune. Apoi a urmat transferarea actiunilor VW de la filiala sa Auto Union catre NSU. Noua companie a fost denumita Audi NSU Auto Union AG. Neckarsulm a devenit sediul central al companiei, iar Dr. Gerd Stieler von Heydekampf, director executiv al NSU in perioada respectiva, a fost ales in functia de presedinte al consiliului de administratie.


    Istoria NSU Motorenwerke AG


    Prin NSU Motorenwerke AG, Volkswagen achizitionase o companie cu o traditie bogata si indelungata. Istoria fostului producator de biciclete, care a inceput prin a fabrica masini de tricotat, a inceput in anul 1873. In anul 1900 era printre primele companii producatoare de motociclete din Germania, NSU producand apoi, inca din anul 1906, primul sau automobil, denumit „primul automobil Neckarsulm”. In anul 1955, NSU era cel mai mare producator de vehicule pe doua roti, pe plan mondial. Doi ani mai tarziu, compania a inceput productia unui nou automobil, modelul NSU Prinz, creand astfel unul dintre protagonistii Miracolului economic german.

    NSU si-a creat un nume si prin inventarea motorului cu piston rotativ (cunoscut ca motorul Wankel, denumit dupa inventatorul sau, Felix Wankel). Desi, in cele din urma, aceasta tehnologie nu a cunoscut o aplicare pe scara larga, la momentul respectiv prototipul noului motor a atras un puternic interes pe plan mondial. NSU a vandut licentele Wankel unor diversi producatori de automobile de pe tot globul, inclusiv companiilor Mercedes-Benz, Rolls Royce, Mazda, Citroen si General Motors. Compania cu sediul la Neckarsulm a fost primul producator german care a castigat premiul „Automobilul anului”, cu modelul sau NSU Ro 80, in anul 1967. Aceasta limuzina din clasa de lux, cu aspectul sau aerodinamic futurist, este considerata si in zilele noastre un simbol in materie de design. In anul 1969, NSU a fost pe punctul de a lansa un automobil de clasa medie, modelul K 70, care a fost lansat ulterior ca model VW.


    Istoria Audi NSU Auto Union in cifre


    In momentul fuziunii, NSU producea anual aproximativ 128.000 de automobile, avand vanzari de peste 566 milioane de marci. Noul sau partener din Ingolstadt era in masura sa prezinte cifre si mai impresionante: in anul 1968 Auto Union a inregistrat vanzari de peste 590 de milioane de marci. Totusi, liniile de asamblare ale VW Beetle aveau o contributie majora la aceasta cifra. In cursul aceluiasi an, in uzina Auto Union din Ingolstadt au fost produse peste 92.000 de automobile VW Beetle si aproximativ 70.000 de modele Audi. Ca urmare a fuziunii, noul capital propriu al companiei s-a ridicat la 215 milioane de marci si forta de munca a crescut pana la peste 23.000 de angajati. In anul fuziunii, nou-creatul producator de automobile din sudul Germaniei inregistra deja vanzari record de peste 1,6 miliarde de marci (cu 43 de procente mai mari), producand in jur de 265.000 de automobile (cu 33 de procente mai multe), depasind astfel toate asteptarile. Fuziunea dintre NSU si Auto Union se dovedea de mare succes. Marea varietate de prototipuri avansate din punct de vedere tehnic din cadrul gamei de produse Audi NSU din vremea respectiva a dat nastere, in anul 1971, sloganului publicitar care reprezinta numele Audi si in ziua de azi: Vorsprung durch Technik.


    100 ani Audi


    In 2009, compania Audi, infiintata de August Horch la data de 16 iulie 1909, isi va sarbatori centenarul. Cele patru inele ale emblemei Audi simbolizeaza marcile Audi, DKW, Horch si Wanderer, care au fost unite sub umbrela concernului Auto Union in 1932. Auto Union si NSU, care au fuzionat in 1969, au adus numeroase contributii semnificative la dezvoltarea automobilului. In anul 1985 AUDI AG a luat nastere din compania Audi NSU Auto Union AG. Impreuna cu cele doua companii legendare, Auto Union GmbH si NSU GmbH, Audi Tradition sponsorizeaza si prezinta de multi ani istoria bogata si variata a marcii Audi. Muzeul mobil Audi de la Audi Forum Ingolstadt este deschis zilnic, de luni pana duminica, intre orele 9 – 18. Muzeul August Horch din Zwickau este deschis de marti pana duminica, intre orele 9.30 – 17.



0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.