-
Audi 225 Front Roadster la Techno Classica
Audi Tradition sarbatoreste "Un secol de existenta Audi" in cadrul celui mai mare salon de automobile clasice din lume
Vor fi prezentate sapte modele istorice Audi, produse in ultimele noua deceniiIngolstadt/Focsani - Audi va etala o gama remarcabila de automobile in cadrul celui mai mare salon de masini clasice din lume, Techno Classica, ce va avea loc in orasul german Essen. Pentru a comemora aniversarea centenarului marcii, Audi Tradition etaleaza doar modele Audi cu istorie, incepand cu data de 5 aprilie 2009. Atractia principala este modelul Audi 225 Front Roadster din 1935, a carui reconstructie tocmai a fost finalizata. Modelul este imprumutat pentru aceasta ocazie de la expozitia speciala "Horch – an Audi!", deschisa recent la muzeul mobil din Ingolstadt.La standul Audi sunt etalate sapte automobile, ce acopera nu mai putin de noua decenii din istoria companiei. Incepand cu modelul Audi Type C, "Campionul Alpilor" din 1919 si terminand cu modelul Audi R10 TDI, castigator al cursei de 24 de ore de la Le Mans in anul 2008, fiecare automobil, fie ca este model de serie, masina de curse sau prototip, contribuie cu o poveste proprie si captivanta la aniversarea centenarului Audi.Ca si inainte, Audi Tradition isi etaleaza "modelul anului" la o scara de 1:43. Este vorba de automobilul Audi Sport quattro S1 Pikes Peak de culoare portocalie, din care a fost produsa o editie limitata de numai 333 de unitati. Iar sambata 4 aprilie, intre orele 11:00 si 12:00, autorii cartilor "Edition Audi Tradition" publicate de Delius Klasing vor fi prezenti la stand pentru a da autografe.
Asteptarea vizitatorilor salonului de la Essen va fi rasplatita prin expunerea urmatoarelor automobile Audi: cel mai vechi este modelul Type C, denumit "Campionul Alpilor", cu care fondatorul companiei August Horch a castigat Raliul Alpilor Austrieci in 1912, 1913 si 1914, marcand primele reusite ale marcii Audi in domeniul motorsportului. Modelul Type C era o masina de curse decapotabila cu motor de 35 cp, ce atingea o viteza maxima de 80 km/h. Un exponat poate si mai frapant al standului Audi este un alt model de exceptie din istoria marcii: Audi 225 Front Roadster din 1935. Reconstruit pe un cadru de sasiu original, aceasta noua adaugire la colectia istorica Audi Tradition este si unul din cele mai spectaculoase automobile ale marcii. Acesta a fost expus prima data intr-un finisaj alb stralucitor in cadrul Salonului Auto International de la Berlin din anul 1935.Au fost fabricate doar doua prototipuri; desi automobilul a facut senzatie si a fost foarte admirat, productia in serie ar fi fost prea costisitoare. Ambele prototipuri au disparut si, prin urmare, s-a decis sa se construiasca o replica a modelului Audi 225 Front Roadster, cu ajutorul fotografiilor.
Audi 72 a jucat un rol important in istoria marcii. Fiind prezentat la data de 13 august 1965 ca primul automobil Auto Union postbelic cu motor in patru timpi, acesta a deschis o noua era pentru producatorul auto din Ingolstadt si a dus la abandonarea motorului in doi timpi. Intre anii 1965 si 1968, modelul s-a vandut in 85.000 de unitati, revigorand distinctia numelui Audi. Un alt pas al revenirii in clasa automobilelor premium a fost facut in 1982, atunci cand a treia generatie de modele Audi 100 (C3) a stabilit noi standarde in ceea ce priveste eficienta aerodinamica si in multe alte domenii. Modelul C3 a dat nastere unor noi principii de design si a avut un coeficient de rezistenta extrem de redus: cD = 0,30, un nou record mondial pentru o limuzina produsa in serie.AUDI AG trebuia sa isi pastreze reputatia din domeniul crearii prototipurilor. In 1991, modelul Audi quattro Spyder a facut senzatie la Salonul Auto International din Frankfurt. Era cel mai spectaculos prototip de automobil sport conceput vreodata de Audi. Propulsat de un motor in patru timpi de 174 cp si avand o caroserie din aluminiu, modelul putea atinge viteza maxima de 250 km/h, insa a fost destinat sa ramana doar un prototip, desi reprezentantele Audi au primit sute de cereri de la potentialii clienti. Productia in masa a automobilului s-a dovedit a fi imposibil de realizat fara a depasi pretul tinta de 100.000 de marci germane.
Audi Tradition ilustreaza intr-un mod cu adevarat impresionant pozitia companiei in domeniul motorsportului la salonul Techno Classica 2009 prin etalarea modelelor Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" si Audi R10 TDI. Pentru pasionatii curselor automobilistice, Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" a atins de mult timp rangul de legenda. Denumit si "Monstrul", modelul S1 a inregistrat trei succese consecutive in cadrul cursei alpine desfasurate pe versantii muntelui Pikes Peak cu inaltimea de 4.301 m din Colorado, SUA. Putini vor uita vreodata cum Walter Röhrl s-a napustit spre varf in mai putin de unsprezece minute, fiind primul pilot care sa obtina acest timp senzational. Acesta a fost ultimul din seria de succese inregistrate de modelul Audi Sport quattro S1, deoarece Audi se retrasese din competitiile de raliuri cu doi ani inainte.
Modelul Audi R10 TDI este primul automobil sport care a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans avand motorina in rezervor, dupa care a reusit aceeasi performanta de trei ori consecutiv. Suspansul finisului din 2008 nu va fi uitat niciodata: modelul Audi R10 TDI, care inregistrase prima victorie in cadrul aceluiasi eveniment in anul 2006, a combatut provocarea reprezentata de masina mai rapida si mai noua a marcii Peugeot. Fanii motorsportului vor putea sa vada versiunea din 2006 a modelului Audi R10 TDI la salonul Techno Classica din Essen.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Imagini: AudiWorld
0 comentarii: