.
  • Volkswagen se impune in conditii dificile de piata

    Pozitie puternica asigurata de modele noi, cresterea cotei de piata si baze financiare solide
    Cota de piata la nivel mondial creste la 11,0 procente
    Volumul livrarilor pe pietele importante s-a majorat in raport cu ultimul trimestru din anul precedent
    Sectorul de activitate al concernului Volkswagen prezinta un flux mult mai mare de lichiditati
    Lichiditatea neta a sectorului de activitate al concernului Volkswagen s-a majorat la peste 10 miliarde euro

    Wolfsburg / Focsani, 1 mai 2009 – Si in primul trimestru al anului comercial in curs, in mijlocul unei recesiuni puternice, concernul Volkswagen si-a dovedit capacitatea la nivelul pietei. „In baza ofensivei noastre de lansare de modele si a prezentei puternice pe pietele importante de desfacere, in primul trimestru au reusit sa ne extindem in continuare cota de piata“, a afirmat presedintele consiliului de administratie al Volkswagen Aktiengesellschaft, prof. dr. Martin Winterkorn, miercuri, cu ocazia prezentarii raportului trimestrial. „Fara indoiala ca aceasta criza a produs efecte si asupra noastra. Dar concernul nostru, cu cele noua marci care il alcatuiesc, precum si prin bazele financiare solide, da dovada de robustete. Astfel, concernul si-a imbunatatit pozitia de piata pe parcursul primului trimestru, iar acesta este obiectivul care se mentine pe parcursul intregului an“, a adaugat el. Cu aceasta ocazie s-a reusit si o reducere semnificativa a stocurilor. „Aceasta situatie a contribuit semnificativ la imbunatatirea fluxului nostru de numerar si a volumului de lichiditati“, a completat directorul financiar, Hans Dieter Pötsch. „In aceasta situatie economica dificila la nivel mondial, disciplina noastra durabila in materia costurilor, precum si activitatea concentrata de investitii sunt mai importante ca oricand. Capacitatea noastra de actiune din punct de vedere financiar beneficiaza in continuare de o prioritate ridicata“, sustine Pötsch.
    In primele trei luni ale anului, concernul Volkswagen a livrat la nivel mondial 1,40 (1,57) milioane autovehicule. Pe o piata de ansamblu aflata in scadere cu peste 20 de procente, reducerea a fost de numai 10,7 procente, ceea ce a asigurat imbunatatirea cotei de piata detinute la nivel mondial, care atinge in prezent o valoare de 11,0 (9,7) procente.
    Volumul de productie a scazut, conform planificarii, cu 1,25 (1,65) milioane autovehicule, cu 24,1 procente sub valoarea din anul precedent. Astfel, Volkswagen a asigurat o reducere semnificativa a stocurilor. In raport cu volumul, cifra de afaceri a inregistrat in primul trimestru o scadere cu 11,2 procente, atingand o valoare de 24,0 (27,0) miliarde euro. Rezultatul operational a fost de 312 (1.311) milioane euro. Vanzarea activitatii de productie de autovehicule comerciale din Brazilia a contribuit la rezultatul obtinut cu aproximativ 600 milioane euro. Dupa impozitare, a fost obtinut un rezultat de 243 (929) milioane euro.


    Volkswagen isi mentine proiectele importante

    In ciuda problemelor dramatice pe pietele relevante de automobile, concernul Volkswagen isi mentine proiectele importante. Astfel, pe parcursul intervalului de raportare, a fost investita suma de 1,2 (1,0) miliarde euro pentru realizarea de noi centre de productie si modele care vor fi lansate pe piata in acest an, precum si anul viitor. „Gama noastra unica si foarte eficienta de modele este cheia succesului de care ne bucuram. In acest domeniu nu vor exista renuntari pentru ca avem in pregatire numeroase modele promitatoare. Si dispunem de baza financiara pentru a organiza viitorul pe cont propriu", a afirmat Winterkorn.



    Volumul lichiditatilor s-a majorat cu peste 10 miliarde euro

    Fluxul net de numerar corespunzator sectorului de automobile, cu o valoare de 2,6 (0,9) miliarde euro, a depasit cu mult nivelul din anul precedent. Si volumul lichiditatilor nete in sectorul de activitate al concernului Automobile a inregistrat o majorare. La data de 31 martie 2009, acesta s-a cifrat la 10,7 miliarde euro, ceea ce reprezinta o majorare cu 33,6 de procente in comparatie cu finalul anului comercial precedent (8,0 miliarde euro).


    Marci si domenii de activitate

    Noile modele lansate de concern, de exemplu Passat CC, Audi Q5 sau Seat Exeo, au atins vanzari imbucuratoare. Cu toate acestea, activitatea marcilor si domeniilor individuale de activitate a fost afectata semnificativ de criza financiara si economica de la nivel mondial. Ca urmare a unei scaderi a volumului de vanzari cu 15 procente, in perioada ianuarie – martie, marca Volkswagen Automobile a obtinut un rezultat operational de -279 (461) milioane euro.
    In ceea ce priveste marca premium Audi, vanzarile au scazut cu 17 procente, rezultatul operational fiind de 363 (514) milioane euro. Valorile pentru marca Lamborghini, incluse in indicatorii Audi, au inregistrat o evolutie imbucuratoare.
    Pentru marca Škoda, o reducere a vanzarilor cu 39 procente, asociata cu evolutia nefavorabila de durata a cursului de schimb, a condus la un rezultat operational de 28 (182) milioane euro.
    Ca urmare a noii deteriorari a situatiei pe piata spaniola a autoturismelor, SEAT a inregistrat o scadere a vanzarilor de 43 procente, in conditiile unui rezultat operational de -145 (12) milioane euro.
    In ceea ce priveste marca Bentley s-a constatat scaderea semnificativa a vanzarilor in domeniul modelelor de lux, astfel incat rezultatul operational a scazut la -52 (39) milioane euro.
    Volkswagen Autovehicule Comerciale a profitat de vanzarea sectorului de autovehicule comerciale din Brazilia si a obtinut un rezultat operational de 528 (103) milioane euro.


    Scania a contribuit la rezultatul trimestrial cu 46 milioane euro.

    O contributie importanta la profitul concernului Volkswagens a fost asigurat de sectorul de servicii financiare Volkswagen. Rezultatul operational a atins 156 (276) milioane euro.
    Scopul ramane in continuare extinderea pozitiei in raport cu concurenta
    In opinia consiliului de administratie, perspectivele pentru lunile ramase din acest an sunt marcate in continuare de incertitudini, iar conditiile cadru de natura economica la nivel mondial vor fi marcate de dificultati. Se estimeaza ca rata de crestere economica pentru anul 2009 va fi negativa. Aceasta situatie afecteaza grav pietele de automobile de la nivel mondial. In comparatie cu anul precedent, evolutia acestora va fi evident negativa.
    Concernul Volkswagen va fi afectat la randul sau de tendinta de scadere, dar, asa cum s-a constatat in primele trei luni, va obtine rezultate mai bune in raport cu piata de ansamblu si va castiga cote suplimentare de piata pe parcursul crizei. „In calitate de concern alcatuit din mai multe marci, nu beneficiem doar de dimensiunea necesara, ci si de potentialul economic si ecologic unic in raport cu alti producatori de autoturisme", a afirmat Winterkorn. Veniturile din vanzari ale concernului Volkswagens vor fi mai reduse in comparatie cu cele din anul precedent, ca urmare a scaderii numarului de unitati vandute. Un efect negativ suplimentar asupra rezultatului va reveni majorarii cheltuielilor de refinantare si agravarii situatiei in tarile in care ne desfasuram activitatea. In acest context, nu va exista posibilitatea de a atinge rezultatul ridicat din anii precedenti. Estimam ca anul 2009 va fi incheiat de concernul Volkswagen cu profit.


    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.