.
  • Audi AG a inregistrat, in anul financiar 2008, cele mai mari vanzari de automobile si cele mai mari venituri, dublate de un profit record


    • Anul financiar 2008 in cifre: nu
    mar total de unitati livrate 1.003.469, venituri in valoare de 34.196 de milioane de euro, profit inainte de impozitare de 3.177 de milioane de euro
    • Directorul Audi, Rupert Stadler: „Cel mai ridicat profit din istoria firmei, pe fundalul unei situatii tensionate pe piata”
    • Perspectiva: in 2009, AUDI AG va mentine investitiile la nivelul inregistrat in ultimii ani si va continua sa impinga limitele initiativei de largire a gamei, scotand pe piata sase noi modele
    • Audi si-a sporit cota de piata pe pietele de desfacere importante in lunile ianuarie si februarie 2009


    In ciuda efectelor deja resimtite ale crizei financiare, Grupul Audi a incheiat anul financiar 2008 cu valori care au doborat recordurile in ceea ce priveste productia si livrarile de automobile, veniturile si profitul: „Prin cel de-al 13-lea record consecutiv privind livrarile, anul 2008 a fost cel mai profitabil exercitiu financiar din istoria firmei noastre. Ne-am imbunatatit constant productivitatea in ultimii ani, iar principalele cifre financiare pe anul 2008 reflecta acest lucru. Aceste efecte pozitive ne usureaza efortul depus pentru a combate perioada de criza in mod corespunzator”, a afirmat Rupert Stadler, presedintele Consiliului de administratie al AUDI AG, in cadrul conferintei de presa anuale desfasurate astazi la Ingolstadt. „Pana in prezent, am reusit si in 2009 sa ne sporim cota de piata pe segmentul premium cu o gama atractiva de modele”, a adaugat Stadler.

    Prin cresterea cu 4,1% a livrarilor de automobile marca Audi, atingand cifra totala record de 1.003.469 de unitati, veniturile pe anul financiar 2008 au atins o noua performanta istorica de 34.196 (33.617)* de milioane de euro, reprezentand o crestere de 1,7%. Profitul operational a crescut cu 2,5% atingand valoarea de 2.772 (2.705) de milioane de euro. Lichiditatile nete au urcat cu 18,2% pana la aproximativ 9,3 (7,9) miliarde de euro.

    Profitul inainte de impozitare a atins si el valoarea record de 3.177 (2.915) de milioane de euro, reprezentand o crestere de 9,0%. Profitul dupa impozitare a fost de 2.207 (1.692) milioane de euro, insemnand o crestere de 30,4%.

    Cu o rentabilitate de 19,8% (18,6%), Grupul Audi a fost de asemenea in masura sa imbunatateasca un alt raport important. Cresterea disproportionat de mare a incasarilor comparativ cu veniturile este reflectata in cresterea ratei rentabilitatii vanzarilor inainte de impozitare, de la 8,7% la 9,3%. „Aceasta valoare denota faptul ca Grupul Audi este acum unul dintre cei mai profitabili jucatori din industria auto la nivel mondial, un avantaj substantial in acest an in care repercusiunile crizei financiare si-au facut deja simtita prezenta intr-o mare masura”, a explicat Axel Strotbek, membru in Consiliul de administrare a finantelor si organizarii AUDI AG.

    „Aceste cifre-cheie remarcabile, cele mai bune din istoria firmei, ofera companiei Audi o baza solida pentru ca in urmatorii cativa ani sa finanteze din resurse proprii investitiile de capital in gama sa ambitioasa de modele”, a subliniat Strotbek.

    Acest succes a fost posibil datorita celei mai noi si mai atractive game de modele din segmentul premium de pe piata. Noul Audi A4, care a fost lansat si in versiunea de caroserie Avant in aprilie 2008, a fost extrem de apreciat. Alte produse actualizate precum modelele Audi A3 si A6, ca si noul Audi Q5, si-au adus si ele contributia la cresterea profitului. „In 2009, vom continua sa investim mult in produse noi, tehnologii rezistente in timp si piete emergente”, a afirmat Strotbek. „Vom combate impactul negativ al reducerii vanzarilor cauzate de criza economica internationala
    printr-o disciplina consecventa privind cheltuielile si investitiile si prin optimizarea continua a proceselor”, a explicat Strotbek.

    Livrari record pe 59 de piete

    In 2008, Audi le-a livrat clientilor 1.003.469 (964.151) de automobile, vanzarile crescand astfel cu 4,1% fata de anul anterior. Cifrele remarcabile privind livrarile de automobile au atras, de asemenea, cote de piata record in Europa Occidentala si Germania.

    Intr-o situatie generala caracterizata de scaderea vanzarilor pe piata auto, Audi a pus la dispozitia clientilor din Germania 258.111 automobile (254.014, o crestere de 1,6%). Cu o cota record de 8,1% pe cea mai importanta dintre piete, cea din Germania, firma a obtinut cel mai ridicat nivel din istoria sa ca producator de automobile de lux.

    Si in afara Germaniei, AUDI AG si-a consolidat pozitia ca marca premium: in Europa Occidentala, marca celor patru inele a stabilit un nou record privind livrarile de automobile, cu o cifra de 666.984 de unitati (650.407, o crestere de 2,5%). Numarul de automobile comercializate in Marea Britanie, cea mai mare piata din regiune dupa Germania, a crescut la 101.522 de unitati (100.712, o crestere de 0,8%). Audi a obtinut o crestere substantiala si in Franta, tara vecina unde marca a fost in masura sa livreze clientilor 51.200 de unitati (47.540, o crestere de 7,7%). Piata in crestere din Europa Rasariteana a avut o evolutie foarte buna. Livrarile de automobile din aceasta regiune au crescut cu 18,4% pana la 42.693 (36.073) de unitati.

    In 2008, cea mai mare piata de export singulara a fost din nou China (inclusiv Hong Kong), cu un numar de 119.598 de unitati livrate (101.996, o crestere de 17%). Acest lucru a insemnat ca marca celor patru inele si-a aparat cu usurinta pozitia de lider de piata pe segmentul premium in 2008. In plus, succesul sau este reflectat constant in cotele de satisfactie. In cadrul studiului privind satisfactia clientilor derulat de firma J.D. Power, in ultimii cinci ani producatorul de automobile s-a bucurat de un loc intre primele trei marci preferate de China.
    Evolutia pe piata din India, unde Audi a inceput derularea operatiunilor de asamblare CKD la finele anului 2007, a fost de asemenea pozitiva. Livrarile catre clienti s-au triplat, ajungand la 1.050 (349) de unitati.

    Pe de alta parte, in Statele Unite numarul de automobile comercializate a scazut, ajungand la cifra de 87.760 (93.506, o scadere de 6,1%) de unitati, pe o piata confruntata cu o diminuare vertiginoasa. La polul opus, cota de piata premium a marcii a crescut pana la 7,1% (6,2%).

    Filiala Lamborghini si-a sporit livrarile de supermodele pana la cifra de 2.430 (2.406, o crestere de 1,0%) de unitati in anul financiar precedent.

    Niveluri record privind productia de automobile

    Grupul Audi a construit 1.029.041 de unitati (inclusiv Lamborghini), ceea ce a reprezentat un nou record de productie pentru Audi (980.880 de unitati, o crestere de 4,9%). Fabricile din Ingolstadt si Neckarsulm au produs aproximativ 83% din volumul total de automobile. Productia de motoare a Grupului Audi a inregistrat o usoara scadere pana la1.901.760 de unitati (1.915.633, o scadere de 0,7%).

    Consolidarea cresterii si mentinerea fortei de munca de baza

    Audi investeste anual aproximativ 2 miliarde de euro, in principal in produse noi, si isi continua initiativa de creare a noi modele conform planului. In urmatorii sapte ani, producatorul de automobile isi va spori gama de modele de la 28, cate numara in prezent, la 40. Firma nu vede niciun motiv pentru care si-ar revizui obiectivele de crestere. „Suntem fideli scopurilor noastre curente. Audi are potentialul de a-si asigura o crestere si mai mare prin lansarea unor serii noi de modele si eficientizarea eforturilor depuse pe pietele actuale. Noul model A1, care urmeaza sa fie diversificat intr-o familie separata, ne va ajuta sa punem in practica aceste obiective”, a afirmat Stadler.

    AUDI AG le acorda si in acest an tuturor angajatilor o cota din profitul firmei. Cota care urmeaza sa fie platita in 2009 va fi in jurul valorii de 5.300 de euro per angajat.

    „Angajatii daruiti si supercalificati reprezinta baza succesului firmei Audi in viitor. De aceea, spre deosebire de concurenta, nu vom sista recrutarile in 2009. Vom cauta sa angajam 300 de experti noi, in principal ingineri, si suntem convinsi ca aceasta abordare contra-ciclica va da roade mai tarziu”, a explicat Stadler. Pe langa pastrarea numarului de locuri pentru stagiari la nivelul ridicat de aproximativ 700 din ultimii ani, Audi va recruta suplimentar 40 de stagiari in 2009.

    Numarul de angajati din cadrul Grupului Audi a crescut pana la o medie anuala de 57.533 (53.347). Dintre acestia, 46.089 (44.698) au fost angajati de AUDI AG, respectiv 32.603 (31.369) de persoane la Ingolstadt si 13.486 (13.329) la Neckarsulm. Prin cei 2.181 de stagiari in 20 de meserii diferite, AUDI AG a mentinut numarul cursantilor de la fabricile germane la nivelul ridicat din 2008.

    Perspectiva pentru 2009: produse noi pentru o cota de piata mai ridicata


    Si firma Audi resimte consecintele crizei economice din acest an. „Reactionam in mod flexibil si proportional la modificarea volumului de comenzi si ajustam din mers productia pentru a mentine scazut nivelul stocurilor”, a explicat Stadler. De asemenea, acesta a subliniat faptul ca Audi va evalua cu atentie toate investitiile si costurile care nu privesc productia si va stabili prioritatile.

    „Lansarea celor 17 modele in 2008 a fost posibila datorita daruirii incredibile a angajatilor nostri”, a evidentiat Dr. Werner Widuckel, membru in Consiliul de administrare a resurselor umane din cadrul AUDI AG. Firma foloseste intregul arsenal de masuri privind resursele umane pentru a proteja locurile de munca si a oferi perspective optimiste de angajare in viitor. Programele de rotatie a personalului si productiei intre fabrici sunt folosite de multa vreme cu succes ca mijloc de uniformizare a capacitatii celor doua unitati de productie. „Este adevarat ca piata este afectata de criza, insa Audi nu este. Facem angajari pe posturi temporare pentru a proteja posturile angajatilor nostri de baza. Si respectam contractul „Viitorul firmei Audi” care exclude orice posibilitate de concediere inainte de anul 2011”, a adaugat Widuckel.

    Potrivit cifrelor provizorii, Audi si-a sporit cota de piata in Europa Occidentala pana la 4,9% (4,0%) in intervalul ianuarie-februarie. Cota de piata din Italia a crescut pana la 3,6% (2,5%), cea din Spania pana la 4,8% (3,0%), iar cea din Franta pana la 2,4% (2,1%). Chiar si pe piata grav afectata din Statele Unite, marca celor patru inele a reusit sa-si amplifice cota pe segmentul premium pana la 7,1% (6,3%). In intervalul ianuarie-februarie 2009, marca Audi a comercializat 119.600 de automobile la nivel mondial, cu 20,3% mai putine decat in acelasi interval din 2008.

    Eficienta si nivelul scazut al emisiilor sunt si raman o prioritate pentru Audi. „Nu ne vom abate deloc de la strategia privind eficienta. Una dintre urmatoarele noastre actiuni cheie va fi, de exemplu, implementarea treptata a sistemelor start/stop. Am demarat acest proces cu modelul A5 Cabriolet lansat recent, care va fi disponibil la reprezentantele de vanzari peste cateva saptamani”, a promis Stadler. Si in ceea ce priveste motoarele, transmisiile, aerodinamica si componentele electronice, Audi va efectua optimizari suplimentare si isi va consolida pozitia de pionier in domeniul constructiei usoare.

    Tehnologia diesel va ramane, de asemenea, o piatra de hotar esentiala in cadrul strategiei Audi privind eficienta. „Anul acesta vom lansa cel mai curat motor diesel din lume (l-am denumit «TDI clean diesel») din dotarea modelului Audi Q7 3.0 TDI”, a declarat Stadler. Acest sistem va reduce emisiile de oxid de azot cu pana la 90%. Ca urmare, modelul Audi Q7 3.0 TDI respecta deja limitarile impuse de standardul Euro 6 care va intra in vigoare in 2014. „Acest motor este dovada impresionanta a potentialului ridicat pe care il ofera in continuare motorul diesel”, a declarat Stadler.

    Anul 2010 va fi martorul lansarii unui automobil premium compact sub forma modelului Audi A1, cu care Audi isi va face debutul intr-un segment nou. „Reactiile la studiile privind modelul A1 efectuate la Tokyo in 2007 si la Paris in 2008 au fost foarte incurajatoare. Acest model ne va permite sa abordam un grup tinta nou si atractiv. Prin ADN-ul tipic marcii Audi, A1 va completa segmentul inferior al gamei noastre de modele si va amplifica atractivitatea marcii Audi in special in randul clientilor tineri”, a explicat directorul Audi, Rupert Stadler.



    AUDI AG a vandut in 2008 un total de 1.003.400 de automobile, devenind astfel cel de-al treisprezecelea an-record consecutiv. Audi produce automobile in Ingolstadt si Neckarsulm (Germania), Györ (Ungaria), Changchun (China) si Bruxelles (Belgia). La finele anului 2007, in orasul Aurangabad din India a inceput productia modelului Audi A6, iar in octombrie 2008, a modelului Audi A4. Compania este activa in peste 100 de piete in intreaga lume. Filialele detinute in totalitate de AUDI AG includ Automobili Lamborghini Holding S.p.A din Sant’Agata Bolognese, Italia si quattro GmbH din Neckarsulm. Audi are in prezent 57.000 de angajati la nivel mondial, incluzandu-i pe cei 45.000 din Germania. Marca celor patru inele investeste anual peste 2 miliarde de euro pentru a sustine progresul tehnologic exprimat si de sloganul sau, „Vorsprung durch Technik” (Progres prin Tehnologie). Pana in anul 2015, Audi planuieste sa-si mareasca semnificativ numarul de modele din portofoliu la 40. In 2009, marca Audi sarbatoreste implinirea a 100 de ani de existenta. Compania a fost fondata de August Horch in Zwickau la data de 16 iulie 1909, acesta numind-o dupa traducerea in limba latina a numelui sau (Horch = Audi), iar in limba romana: „asculta!”.



    Sursa: http://www.4-cars.ro

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.