.
  • Reciclatorii by Odyssey - Daca mai exista oameni care se sufoca, îi rugam sa ni se alature.








    Comunicat:

    Nu mai vrem să trăim într-un oraş în care se produc în fiecare lună 273 de tone de praf şi 125 de tone de plumb. Într-un oraş în care dacă stai o oră pe

    un bulevard central te apucă durerea de cap şi dacă stai 4 ore e ca şi cum ai fi fumat un pachet de ţigări. Într-un oraş în care fiecare dintre noi avem

    doar 3 mp de spaţiu verde, faţă de cei 50 mp recomandaţi de O.M.S. şi din care în ultimii 15 ani au dispărut peste 17 milioane mp de spaţii verzi.

    Ne luptăm cu fumătorii din birouri şi din baruri. Îi închidem în cuşti de sticlă sau îi exilăm în locuri din ce în ce mai urâte şi mai întunecate, cât mai

    departe de ochii şi mai ales de plămânii noştri, dar cu cele 1,5 milioane de maşini care poluează Bucureştiul în fiecare zi nu suntem în stare

    să facem nimic.

    Pentru că aşa e la noi. Fiecare aşteaptă ca cineva, altcineva, niciodată el!, să vină şi să îndrepte lucrurile.

    Ei bine, noi nu am mai vrut să aşteptăm. {i ne-am alăturat celorlalte voci şi companii care au început deja lupta pentru un oraş mai curat. Alături de

    ei vom face ce ştim noi mai bine: vom încerca să îi convingem pe oameni că fiecare trebuie să facă ceva pentru a schimba situaţia.

    Pentru aceasta, de la începutul lunii iulie, Odyssey a lansat programul “Reciclatorii”, un program de reciclare şi de educare prin care ne propunem

    cateva lucruri extrem de simple.

    În primul rând, intern, vom continua să reciclăm hârtia. Ne-am convins ca merită. Acum însă o facem organizat - avem coşuri speciale pentru aşa

    ceva şi o persoana care se ocupa ca această hârtie să ajungă la punctele de reciclare. În plus, i-am rugat pe clienţii şi partenerii noştri să ni se

    alature în acest demers. Coşurile speciale pentru hârtie au fost din partea casei.

    Am început din luna august să folosim exclusiv hârtie reciclată. Am constatat cu bucurie că, în ciuda legendelor urbane, aceasta hârtie are aceleaşi

    calitaţi ca cea normala folosita până acum. Culoarea diferă un pic dar este doar un amănunt.

    {i, cel mai important lucru, vom încerca să-i facem pe bucureşteni să înţeleagă că trebuie să se schimbe.

    Că trebuie să inceapă să judece şi, mai ales, să acţioneze diferit. Să recicleze. Să folosească becuri economice. Să renunţe măcar de câteva ori pe

    lună la maşina şi, poate, să mearga mai mult cu metroul sau pe jos. Cum? Aşa cum ştim. Printr-o campanie de comunicare. Chiar şi aici încercăm să

    ne concentrăm pe canale care nu folosesc hârtia tipărită: televiziune şi Internet. Avem si un spot care cu siguranţă v-a atrage atenţia.

    Iar dacă vom reuşi să facem toate aceste lucruri, ne vom declara mulţumiţi. Pentru că, nu ne-am propus să devenim nici cel mai mare punct de

    colectare şi reciclare a hârtiei din Bucureşti si nici Greenpeace (deşi avem tot respectul pentru ei!).

    Vrem doar să facem să se întample un lucru în care credem.



    Obiective si public tinta

    Prin campania Reciclatorii, Odyssey s-a alaturat celorlalte voci si companii care au inceput deja lupta pentru un oras mai curat. Am facut ce stim noi mai bine: am incercat sa ii convingem pe oameni ca fiecare trebuie sa faca ceva pentru a schimba situatia.


    ...sa inceapa sa judece si, mai ales, sa actioneze diferit. Sa recicleze. Sa foloseasca becuri economice. Sa renunte macar de cateva ori pe luna la masina si, poate, sa mearga mai mult cu metroul sau pe jos. Cum? Printr-o campanie de comunicare. Chiar si aici am incercat sa ne concentram pe canale care nu folosesc hartia tiparita: televiziune si Internet.


    Premise
    Campania a pornit de la o realitate:
    Bucurestiul = un oras in care se produc in fiecare luna 273 de tone de praf si 125 de tone de plumb. Un oras in care, daca stai o ora pe un bulevard central, te apuca durerea de cap si, daca stai 4 ore, e ca si cum ai fi fumat un pachet de tigari. Un oras in care fiecare dintre noi are doar 3 mp de spatiu verde, fata de cei 50 mp recomandati de O.M.S. (Organizatia Mondiala a Sanatatii) si din care in ultimii 15 ani au disparut peste 17 milioane mp de spatii verzi.

    Strategie

    „Este o realitate valabilă pentru toate companiile, dar în advertising se consumă foarte multă hârtie. Am zis să meargă măcar unde trebuie dacă nu ne putem dispensa de ea. Şi aşa am pornit, de la o realitate internă, iar faptul că realitatea asta e valabilă în mai multe locuri a dus la extinderea programului”, spune Dan Panaitescu, Creative Coordinator Odyssey.

    Campania Reciclatorii reprezinta o platformă, la care se adaugă mereu lucruri. În funcţie de timpul disponibil, echipa Odyssey face noi campanii de conştientizare pentru clienţi si pentru publicul larg.




    Realizare

    Reciclam hartia in mod organizat: avem cosuri speciale pentru asa ceva si o persoana care se ocupa ca aceasta hartie sa ajunga la punctele de reciclare. Am achiziţionat coşuri speciale pentru fiecare departament, coşuri destinate exclusiv colectării separate a hârtiei. O dată pe săptămână vine dl. Viorel, colecteaza hârtia şi apoi o duce la un centru de colectare.
    Am inceput din luna iulie 2007 sa folosim exclusiv hartie reciclata. Am constatat cu bucurie ca, in ciuda legendelor urbane, aceasta hartie are aceleasi calitati ca cea normala folosita pana acum. Culoarea difera putin, dar este doar un amanunt.

    In plus, i-am rugat pe clientii si partenerii nostri sa ni se alature in acest demers. Cosurile speciale pentru hartie au fost din partea casei.

    Totodata, ne-am personalizat semnatura electronica cu un mesaj care sa atraga atentia asupra reducerii consumului inutil de hartie.

    De Crăciun in 2007, toata agentia a împodobit un brad imaginar, pe un perete al sălii de conferinţe, mesajul fiind acela că sunt multe moduri de a te bucura de Crăciun şi nu este necesar să tai un brad pentru asta. De 8 martie (2008) am desfasurat o alta campanie impotriva felicitărilor pe hârtie, cand echipa Odyssey a pus felicitarile „cu spatele la zid”, transmitand mesajul campaniei pe felicitari deja folosite.

    In decembrie 2008 am decis sa scoatem mesajul campaniei in strada, acolo unde zi de zi simtim ca ne sufocam in trafic, acolo de unde in ultimii ani au disparut milioane de metri patrati de spatii verzi. Plecand de la realitatea constatata stiintific conform careia un copac matur retine 20 de kilograme de praf, am hotarat ca urmatorul episod al platformei Reciclatorii sa se concentreze asupra acestui fapt. Asa ca in unele zone verzi din Bucuresti (parcurile Izvor, Cismigiu, Herastrau), dintre cele care inca mai exista, am pus in copaci saci “de praf”, acestia fiind purtatorii mesajului nostru care este unul simplu si direct: “Fiecare copac retine 20kg praf. Nu mai taiati copacii. Reciclati hartia!”

    Campania este sustinuta de site-ul www.reciclatorii.ro si de mai multe executii: spot care a fost promovat pe TV si internet pe site-uri sociale, blogg-uri si, mai ales, care a circulat viral; printuri publicate in reviste la propria lor alegere.

    Rezultate

    Raspunsul a fost extraordinar si speram ca din ce in ce mai multe companii si persoane sa recicleze, pentru un viitor mai bun.
    Conceput ca viral, spotul a atras atenţia media şi a fost difuzat pe posturile MTV şi Utv.

    Astfel, mesajul campaniei s-a facut auzit prin spot viral, spot TV, pe blogguri, in articole de presa, prin reportaje si materiale in emisiuni TV, in print.
    Pana in acest moment, mesajul campaniei transmis prin intermediul materialelor aparute in presa on-line a ajuns la peste 4,200,000 de persoane.

    Acest proiect este semnat de Alexandru Aron (Creative Coordinator), Anca Baciu (Copywriter), Dan Panaitescu (Creative Coordinator), Ileana Sebe (Strategy Director), Adrian Bratu (BTL Account Manager)

    Sursa: http://www.prwave.ro
    Mai multe detalii gasiti aici








0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.