-
Noul Audi Q7 V12 TDI quattro: SUV-ul suprem de inalta performanta
Audi aduce tehnologia TDI la un nivel superior prin lansarea noului model Audi Q7 V12 TDI quattro, cel mai puternic automobil diesel din clasa sa. Motorul V12 dezvolta o putere de 368 kW (500 cp) si un cuplu de 1.000 Nm, avand o cilindree de sase litri, care ii confera SUV-ului masiv performante demne de un automobil sport. Noul Audi Q7 V12 TDI quattro reprezinta o combinatie intre o putere sporita si un consum eficient de carburant, o caracteristica a marcii Audi. Cu sasiul sau sportiv, caroseria modificata si dotarile exclusiviste, modelul Audi Q7 V12 TDI quattro este un SUV desavarsit, de inalta performanta. quattro GmbH, filiala detinuta in totalitate de Audi, este responsabila de proiectarea si construirea acestui automobil. Productia de serie a modelului Audi Q7 V12 TDI a inceput anul acesta.Audi, inventatorul tehnologiei TDI, scrie un capitol nou in istoria motoarelor diesel odata cu modelul Audi Q7 V12 TDI quattro. Primul motor diesel V12 din lume montat la un automobil produs in serie propulseaza acest SUV de mari dimensiuni si inalta performanta. La nevoie, motorul de sase litri catapulteaza modelul Audi Q7 de la 0 la 100 km/h in 5,5 secunde, precum un automobil sport de prima clasa. Viteza maxima este stabilita electronic la 250 km/h.
Motorul diesel cu 12 cilindri este la fel de impresionant in ceea ce priveste consumul de carburant. Consumul mediu de carburant este de numai 11,9 l/100 km, o valoare surprinzator de buna avand in vedere puterea motorului. Acest motor TDI de sase litri consuma mult mai putin carburant decat orice motor cu benzina din clasa SUV de inalta performanta; datorita combustiei eficiente si sistemului complex de control al emisiei de gaze poluante, noul Audi Q7 V12 TDI quattro respecta deja standardele viitoare privind emisia de gaze.
Motor complet rafinat, de inalta tehnologie
Prin puterea sa inepuizabila si functionarea extrem de rafinata, motorul V12 TDI ii captiveaza pe conducatorii auto - sunetul discret pe care il produce capata o nota puternica si volum la deschiderea clapetei de acceleratie. Unitatea de sase litri face parte din familia moderna a motoarelor V ale Audi, toate avand o distanta intre cilindri de 90 de milimetri. Totusi, in locul unghiului obisnuit de 90 de grade, unghiul dintre cilindrii sai este de 60 de grade. Aceasta solutie de constructie este ideala pentru modelul V12, deoarece suprima orice forte si momente de inertie nedorite.
Alt factor care contribuie la rularea lina a automobilului este rigiditate mare a carterului. Fabricat din grafit vermicular turnat, acesta este cu aproximativ 15% mai usor decat fonta clasica. Unitatea de sase litri este extrem de compacta, cu o lungime de numai 684 mm. Arborele cotit este fixat cu ajutorul suportului rigid al lagarului principal. Cilindreea motorului V12 TDI de 5.934 cc este conferita de un alezaj de 83,0 mm si o cursa de 91,4 mm, exact ca la motorul 3.0 TDI.
Chiulasa din aluminiu a cilindrilor este alcatuita din trei elemente: sectiunea inferioara in care sunt integrate canalele de admisie si evacuare, sectiunea superioara care ghideaza fluxul de ulei si un cadru ranforsat in forma de scara care contine cei doi arbori cu came, actionati de doua lanturi simplex in partea din spate a motorului. Supapele sunt actionate de tacheti cu frecare redusa. Clapetele canalelor de admisie, actionate automat, produc turbionarea aerului. Acest lucru imbunatateste combustia, reducand astfel emisiile de gaze poluante si sporind performanta.
Presiune inalta: 2.000 de bari in interiorul sistemului de injectie common rail.Sistemul de injectie common rail, dotat cu pompe de inalta presiune actionate de lanturi, poate produce o presiune de pana la 2.000 de bari. Nivelul inalt al presiunii permite formarea intensiva a amestecului de carburant in camera de combustie, favorizand astfel o combustie lina si silentioasa. Actionand extrem de rapid si precis, injectoarele piezo cu duze cu opt orificii pot efectua pana la cinci injectii per ciclu de combustie.
Cele doua turbocompresoare sunt pozitionate in exteriorul motorului cu cilindri in V, fiecare dintre ele avand un bloc de cilindri. Datorita geometriei reglabile a paletelor culisante de ghidare, acestea raspund rapid chiar si la turatii reduse ale motorului, atingand niveluri ridicate de eficienta cu o presiune de supraalimentare maxima relativa de 1,6 bari. Doua radiatoare de mari dimensiuni reduc temperatura aerului comprimat, pregatind terenul pentru valoarea impresionanta de 500 cp a puterii dezvoltate.
Performanta de exceptie in combinatie cu o eficienta iesita din comun.
Unitatea TDI de sase litri reprezinta inca o dovada impresionanta a pozitiei de lider in domeniul tehnologic exprimate de sloganul Audi, "Vorsprung durch Technik" (Progres prin tehnologie). Marca celor patru inele a aplicat principiul TDI la productia de serie incepand cu anul 1989, dezvoltandu-l pana in prezent si reusind sa se situeze in fruntea acestui domeniu. Cel mai puternic motor diesel din clasa sa dezvolta un cuplu specific extrem de ridicat, de 169 Nm pentru fiecare litru al capacitatii sale cilindrice; un cuplu de 1.000 Nm este disponibil pentru o gama de turatii cuprinsa intre 1.750 si 3.250 rpm. Puterea specifica dezvoltata este de 62,0 kW (84,3 cp) - echivalenta cu cea a unui automobil sport.
Noul motor V12 TDI al modelului Audi Q7 este foarte asemanator cu cel care a propulsat de doua ori automobilul de curse Audi R10 TDI spre victoria suprema in cursa de 24 de ore de la Le Mans - un V12 de 5,5 litri care dezvolta o putere de aproximativ 480 kW (peste 650 cp).
Cuplul puternic al motorului modelului Audi Q7 V12 TDI quattro este generat de o transmisie tiptronic cu sase trepte de viteza care efectueaza o cuplare rapida si lina. Acest sistem de transmisie a fost conceput special pentru cuplul imens dezvoltat de motorul diesel de sase litri. Soferul poate selecta treapta de viteza a transmisiei automate fie cu ajutorul manetei selectorului, fie manual cu ajutorul padelelor cromate, care reprezinta o dotare standard, amplasate pe volanul cu trei spite.
Sistemul de tractiune quattro distribuie puterea catre puntea fata si puntea spate intr-un raport de 40:60 - conferindu-i automobilului un stil sportiv de conducere, cu concentrare asupra partii posterioare, fapt ce garanteaza un maximum de agilitate si placere in timpul conducerii. La nevoie, diferentialul dintre punti transfera cea mai mare parte a puterii catre puntea cu tractiune mai buna. Toate componentele de baza ale sistemului de transmisie quattro au fost ranforsate cu mare atentie.
Tehnologie inalta de la Audi: sasiul din aluminiu
Sasiul noului Audi Q7 V12 TDI quattro reprezinta o minune a tehnicii de varf in domeniul constructiilor de automobile. Suspensii elaborate cu dublu brat triunghiular ghideaza rotile din fata si din spate; componentele puntilor sunt in cea mai mare parte din aluminiu. Datorita preciziei extrem de mari si raspunsului direct ale directiei servotronic, conducatorul auto ramane in contact strans cu drumul. Din acest punct de vedere, modelul SUV performant impune standarde noi privind atat caracteristicile de manevrabilitate, cat si siguranta si confortul in timpul conducerii. Avand o garda maxima la sol de 205 milimetri, noul Audi Q7 V12 TDI quattro dovedeste ca este capabil sa faca fata cu usurinta si cerintelor unui teren accidentat.
Suspensiile adaptive cu aer beneficiaza de un reglaj nou, sportiv. In combinatie cu amortizoarele controlate electronic, cu functie de stabilizare dinamica la rulare, sistemul de suspensie cu aer are trei niveluri de reglare, de la extrem de confortabil la foarte dinamic. Prin intermediul acestui sistem, soferul poate regla garda la sol in cinci etape si poate cobori partea din spate a automobilului cu 71 de milimetri pentru o incarcare usoara.
Discuri de frana ceramice cu fibra de carbon, in dotarea standard
SUV-ul suprem de inalta performanta de la Audi pleaca la drum echipat cu jante sport de 20" cu 10 spite. Sunt disponibile si jante cu 20 de spite sau de 21" cu trei variante de design. In spatele rotilor mari se afla un sistem de franare puternic cu discuri de frana de 20". Construite din material ceramic armat cu fibra de carbon, discurile au un sistem intern de ventilatie si impresioneaza prin greutatea redusa, performanta foarte mare si gradul foarte mic de uzura. Discurile frontale sunt blocate prin etriere cu opt pistoane, in vreme ce discurile spate functioneaza cu cate patru pistoane fiecare. Etrierele sunt de culoare gri titan, iar cele frontale poarta emblema "Audi ceramic".
Designul exterior al noului model Audi Q7 V12 TDI quattro ii confera un aspect inconfundabil. Sistemul de iluminare diurna, cu douasprezece LED-uri cu lumina alba pentru fiecare far, anunta de la distanta prezenta automobilului. Acestea sunt situate pe marginea superioara a fantelor pentru admisia aerului, in locul semnalizatoarelor de directie care au fost mutate pe farurile bi-xenon. Profilul automobilului a fost rafinat suplimentar prin utilizarea unei grile cromate single-frame a radiatorului si a unei bare anti-incastrare din otel inoxidabil. Bara de protectie cu design nou grupeaza fantele laterale de admisie a aerului in unitati mari.
Cand automobilul este privit lateral, jantele de 20" si carcasele din aluminiu mat ale oglinzilor exterioare atrag privirile. Pasajele rotilor a fost largite cu 26 de milimetri pentru rotile din fata si cu 30 de milimetri pentru cele din spate; pe marginea inferioara, portierele au ornamente noi si frapante. Geamurile au rame acoperite cu benzi din aluminiu mat, iar barele de acoperis au un aspect similar. Lampile spate sunt montate pe un fundal de culoare inchisa, iar bara de protectie reproiectata incorporeaza doua tevi de esapament mari de forma ovala. Bara anti-incastrare spate este confectionata tot din otel inoxidabil. Finisajul metalizat sau sidefat reprezinta o dotare standard.
Interiorul sofisticat al noului Audi Q7 V12 TDI
In interiorul celui mai puternic Audi Q7, pasagerii vor descoperi ornamente lucioase pentru pragurile portierelor, cu insertii din aluminiu si covorase din plus. Capacele din carbon si maneta selectorului de viteze in nuanta aluminiu ii confera consolei centrale un aer hi-tech, iar ornamente exclusiviste din lemn sunt disponibile ca dotare optionala. Butoanele sistemului de operare MMI, sistem care s-a dovedit a fi un concept superior in cadrul multor teste independente, au o stralucire argintie, fantele de aerisire sunt din aluminiu, iar pedalele si suportul pentru picior sunt din otel inoxidabil. Vitezometrul este prevazut cu gradatii pana la 310 km/h.
Scaunele sport cu reglare electrica sunt imbracate in piele Verano, iar cotiera centrala de lux si cele din portiere sunt tapitate de asemenea, cu piele. Scaunele din fata si din spate sunt prevazute cu sistem de incalzire; pentru iluminarea delicata a interiorului, este disponibil un pachet special.
Dotarile de lux standard includ de asemenea, pachetul cu elemente din piele, volanul sport multifunctional imbracat in piele, captuseala de culoare neagra a plafonului, oglinzile exterioare pliante, sistemul de navigatie cu DVD, sistemul audio Bose Surround cu schimbator de CD-uri, sistemul Bluetooth pentru telefonul mobil, sistemul de alarma si sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri. Hayonul se deschide si se inchide electronic. Suprapunandu-se partial peste montantii D, acesta ii confera partii din spate a caroseriei un aspect puternic.
Ca optiuni, sunt disponibile patru sisteme de asistare de inalta tehnologie pentru noul Audi Q7 V12 TDI quattro: tempomatul adaptiv, sistemul Audi de asistarea la schimbarea benzii si cel pentru mentinerea benzii de deplasare il ajuta pe conducatorul auto sa mentina distanta optima fata de automobilul care ruleaza in fata, sa mentina sau sa schimbe banda, iar sistemul Audi avansat de asistare la parcare este dotat cu o camera de luat vederi pentru o imagine clara a zonei din spatele automobilului.
Interfata Audi pentru muzica, ca dotare optionala, cuprinde o interfata iPod accesibila. Disponibil la cerere, sistemul audio avansat B&O asigura o experienta acustica inegalabila. Un interior si mai confortabil poate fi obtinut prin intermediul pachetului avansat cu elemente din piele care cuprinde, printre altele, imbracarea exclusivista in piele a panoului de instrumente si consolei centrale.
Sistemul Open Sky cu trapa de mari dimensiuni este disponibil ca o incununare a habitaclului spatios - optional cu patru, cinci, sase sau sapte scaune reglabile -, la fel ca sistemul de sine pentru portbagajul cu o capacitate de pana la 2.035 de litri. Cel mai puternic automobil diesel din clasa sa este modelul exclusivist de varf al seriei Q7.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
0 comentarii: