.
-
Noul Golf. Design – revizuit si accentuat. Protectie la cel mai inalt nivel.
Puterea si distinctia designului noului Golf inchide cercul deschis de prima generatie de Golf (1974 - 1983), extrem de influenta si continuat de cea de-a IV-a generatie (1997 - 2003). Unicitatea designului de ansamblu, linia farurilor si a stopurilor, precum si profilul lateral, nu fac decat sa se identifice cu designul general al modelelor Volkswagen.In acest proces, Walter de Silva, Flavio Manzoni (directorul de grup al departamentului de design) si Klaus Bischoff, (director design pentru marca Volkswagen), nu au renuntat sub nicio forma la detaliile emblematice ale generatiilor anterioare. Dimpotriva: “Am reusit sa asamblam o selectie de elemente cheie, ce ar putea fi descrise ca fiind un “ADN istoric”. Noile detalii de design ale Volkswagen – printre care si cele aduse modelului Golf – vor utiliza acest ADN pentru a-i crea privitorului impresia de imagine familiara, dar in acelasi timp inovatoare”, afirma Walter de Silva.
Oricine priveste noul Golf recunoaste imediat semnificatia acestuia. Cea de-a sasea generatie nu prezinta modificari radicale fata de modelele anterioare; in schimb, ramane “marele Golf” indiferent de perspectiva. Un autovehicul original. Unic. Stabil, fara varsta si clasa, o atractie universala, un autoturism pe care te poti baza. “Limbajul formal al designului marcii Volkswagen, asa cum a fost materializat la modelul Golf”, spune Klaus Bischoff, “creeaza un nou sentiment in domeniul designului. Este usor de inteles si totusi foarte greu de recreat.” Pana in prezent, logica acestui design nu a putut fi copiata de niciun concurent al clasei Golf, dezvoltarea permanenta si succesul acestui autovehicul sunt elemente unice pentru un interval de peste trei decenii.
Aspectul rafinat al modelului Golf are la baza ADN-ul Volkswagen, modificat de catre de Silva, Manzoni si Bischoff. Un aspect cheie il reprezinta nivelul extrem de ridicat al valorii; aceasta imagine se reflecta prin excelenta in noul Golf: “Am reunit componentele de baza ale modelului Golf intr-un ansamblu nou si precis”, explica Walter de Silva. Si subliniaza: “Modelul Golf reprezinta imaginea globala a productiei de autovehicule. Conceptul si stilul noului model trebuie sa fie la randul lor, bine definite si unice.” Este cu adevarat o emblema a viitorului.
Cea de-a sasea generatie de Golf prezinta si un aspect mai sportiv si mai individualizat decat oricare dintre generatiile anterioare. De Silva: “Este mult mai accentuat, mai tridimensional decat predecesoarele sale; cu linii si contururi bine definite si suprafete perfect proportionate.” Iar Klaus Bischoff, designer sef al marcii Volkswagen, adauga: “Fiecare detaliu este menit sa sporeasca valoarea.”
Comparatia facuta in special intre generatiile V si VI, demonstreaza in mod evident cat de mult s-a schimbat noul Golf. Echipa condusa de Walter de Silva, Manzoni si Bischoff a extras ADN-ul esential al modelului Golf si l-a transpus in viitor. Rafinamentul detaliilor se regaseste si in claritatea aspectului frontal al primei generatii si in montantul posterior perfectat la cea de-a patra generatie.
Toate suprafetele caroseriei sunt mult mai detensionate, mai atletice. In partea frontala, noul autovehicul preia grilele de radiator dispuse orizontal intre faruri, caracteristice primei generatii de Golf; vopsite in negru lucios. Liniile barei de protectie sunt in acelasi ton cu cele ale grilei de radiator. Sub radiator este disponibila o priza de aer. Tot pe fundal negru sunt montate si carcasele cromate ale farurilor, formand astfel un ansamblu rafinat.
Partea posterioara a autovehiculului se caracterizeaza prin aceleasi linii orizontale predominante. Stopurile – in format foarte mare – sunt inconfundabile mai ales pe timp de noapte. Din punct de vedere statistic, liniile bine definite ale lampilor de semnalizare si ale celor de marsarier se regasesc si la Touareg. Noul Golf – in interactiunea tuturor caracteristicilor sale de design – confera aspectul unui autovehicul semnificativ mai mare, mai aerodinamic si mai inalt.
Noul Golf are o lungime de 4.199 milimetri, cu cinci milimetri mai putin decat predecesorul sau. A castigat si 20 milimetri in latime, ceea ce inseamna 1.779 milimetri. Inaltimea autovehiculului a ramas constanta, 1.479 milimetri. Dar cea de-a sasea generatie are un aspect considerabil mai mare. Acest lucru poate fi atribuit designului in sine si proportiilor sale echilibrate. In partea din fata, consola caroseriei a fost redusa de la 880 la 868 milimetri; simultan, consola din spate a caroseriei a fost alungita cu sapte milimetri (753 milimetri). Ampatamentul a ramas neschimbat, 2.578 milimetri. Aceste modificari creeaza in mod clar o impresie generala mai dinamica.
Ca si generatiile anterioare, noul Golf va fi disponibil in variantele cu doua si patru usi. Dimensiunile exterioare ale celor doua versiuni de caroserii sunt practic identice.
Noul Golf. Protectie la cel mai inalt nivel.Certificare de cinci stele la Top EuroNCAP pentru sistemele de protectie. Testele de impact EuroNCAP au supus noul Golf printr-o serie de probe riguroase. Rezultatul: cinci stele, cel mai bun rezultat, comparativ cu concurenta directa.
Siguranta noului Golf a fost demostrata in cele mai recente teste EuroNCAP: un fenomenal rezultat de 36 puncte din 37 posibile si cinci stele pentru protectia ocupantilor. Patru stele pentru protectia copiilor cu 41 de puncte. Trei stele pentru protectia pietonilor si este astfel, masina cu una din cele mai bune niveluri de protectie pietonale disponibile.
Modelul Golf este comercializat in varianta standard cu un pachet impecabil de caracteristici de siguranta. Din punct de vedere al sigurantei pasive, sunt incluse caroseria perfectionata (cu noile ranforsari din zona usilor si protectia sporita a pietonilor), sapte airbaguri, inclusiv airbag pentru genunchi la sofer si un sistem patentat de protejare a capului pentru sofer si pasagerul din fata (WOKS).
In cazul in care autovehiculul este echipat cu airbaguri laterale spate (optional), modelul Golf este primul autovehicul Volkswagen care dispune de detectie automata de cuplare a centurii din spate. In plus, este disponibil un nou senzor pentru detectia impactului.
Cea de-a sasea generatie de Golf este echipata cu un nou senzor pentru detectia intensitatii impactului si deschiderea airbagurilor. Acest lucru presupune ca elementele electronice localizate in centrul celulei pasagerilor sa evalueze semnalele de franare de joasa frecventa “simtite”. In plus, exista accelerometre special acordate astfel incat sa masoare frecventa din gama medie sau “perceptibila auditiv”. Aceste semnale sunt generate in momentul in care structura portanta frontala este deformata brusc. Semnalele se propaga cu o viteza foarte mare prin structura vehiculului si furnizeaza cu rapiditate informatii precise despre gravitatea impactului. Prin corelarea inteligenta a componentelor de semnal “simtite” si “auzite”, cu ajutorul senzorilor din airbaguri, se obtine o caracterizare mai rapida si mai sigura a impactului. Acest lucru permite o mai buna adaptare a airbagurilor si a dispozitivelor de tensionare a centurilor de siguranta in caz de impact, optimizand protectia pasagerilor. Noul sistem de senzori al modelului Golf a fost distins in Germania cu premiul bavarez pentru inovatii.
Echipamentul standard al noului Golf include doua airbaguri frontale, doua airbaguri laterale si doua airbaguri cortina. Pentru prima oara, modelul Golf este echipat si cu un airbag pentru genunchi destinat soferului. Amplasarea speciala a airbagului pentru genunchi – sub zona de impact a genunchiului, pe panoul de bord – asigura lipsa contactului intre airbagul montat pe usa si gamba piciorului. In cazul unui impact, airbagul se deschide in fata genunchilor soferului, in mai putin de 20 milisecunde si absoarbe – coroborat cu centura de siguranta si airbagul frontal – o parte semnificativa din energia de la nivelul zonei pelviene.
Soferul simte mai devreme, la nivelul coapselor si pelvisului, cum vehiculul pierde din viteza, iar airbagul de la volan amortizeaza intr-un unghi optim impactul cu pieptul si capul soferului, amortizand miscarea trunchiului. In general, airbagul pentru genunchi protejeaza picioarele soferului de un impact dur cu axul volanului si panoul de bord. In cazul unei coliziuni laterale, gleznele sunt mai bine protejate.
Aceasta inovatie se numeste “Sistem de tetiere active la impactul din spate”, sau pe scurt, WOKS. Ultima generatie de tetiere WOKS este implementata in acest moment la modelul Golf ca dotare standard.
Pentru a reduce riscul de accident, o protectie optima se realizeaza prin reducerea vitezei de miscare a trunchiului cu ajutorul spatarelor, o inertie controlata a capului cu ajutorul tetierelor si miscari echilibrate ale capului si trunchiului. Un rol decisiv in acest sistem il are marginea proeminenta a tetierelor si al spatarelor, precum si duritatea buretelui folosit. Forma conturata a tetierelor este patentata de marca Volkswagen. Studiile realizate pe aceasta tema arata ca sistemul WOKS a demonstrat un nivel al potentialului de protectie substantial mai bun decat valorile biomecanice obtinute de multe alte sisteme active.
Un alt aspect important al modelului Golf il reprezinta noul sistem de detectie pentru cuplarea centurilor de siguranta din spate. Acesta a fost inclus automat in momentul in care Volkswagen a introdus ca echipamente optionale airbagurile laterale si dispozitivele de tensionare pentru centurile de siguranta ale scaunelor laterale spate. Datorita acestui sistem de avertizare, la pornirea autovehiculului sau in timpul mersului, soferul poate afla daca ocupantii locurilor din spate au centurile de siguranta cuplate. Sistemul de cuplare a centurilor functioneaza astfel: dupa pornirea motorului, soferul este informat timp de treizeci de secunde prin intermediul afisajului multifunctional daca ocupantii locurilor din spate au centurile cuplate.
Daca una dintre centuri este cuplata, pe ecran este afisat un simbol pentru scaunul respectiv (pasager cu centura de siguranta pusa). Ecranul afiseaza un simbol (scaun gol) si pentru centurile de siguranta necuplate. Daca in timpul deplasarii, la o viteza de peste 25 km/h, una dintre centurile de siguranta din spate nu este cuplata, indicatorul centurii de siguranta clipeste timp de treizeci de secunde (simbolul “scaun gol” alterneaza cu simbolul “centura de siguranta cuplata”) si este emis un semnal sonor.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: