.
  • Caracter sportiv fără compromisuri: noul Opel Astra OPC EXTREME

    • Studiu pentru producţie în serie mică: premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva
    • De pe circuitul de curse pe drumurile publice: cel mai rapid Astra îşi face apariţia
    • Putere turbo şi componente din fibră de carbon: peste 300 cp, cu 100 de kilograme mai uşor decât modelul OPC
    • Aspect uimitor: elementele lucioase de înaltă tehnologie evidenţiază designul sculptural Opel



    Rüsselsheim. Opel Astra OPC EXTREME, care va avea premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva, este un autovehicul performant veritabil, dezvoltat pe pista de curse. Dezvoltat pe Nürburgring Nordschleife, cel mai dificil circuit de curse din lume, este propulsat de un motor turbo de 2,0 litri cu o putere de peste 300 cp şi este echipat cu toate componentele cheie de înaltă performanţă ale omologului său de curse, Opel Astra OPC Cup. Astra OPC EXTREME a fost dezvoltat direct pe baza versiunii Cup şi introduce în circulaţie tehnologia pură de curse. Dacă reacţia publicului este la fel de pozitivă precum se estimează, Opel planifică o producţie în serie mică pentru modelul super sportiv EXTREME, omologat pentru circulaţie pe drumurile publice.

    Sub capota din fibră de carbon a modelului EXTREME va fi dezvoltată o putere de peste 300 cp. Motorul său turbo pe benzină de 2,0 litri cu injecţie directă şi sincronizare variabilă a arborelui cu came reprezintă, fără îndoială, cea mai puternică unitate cu patru cilindri fabricată vreodată de Opel. Motorul complet din aluminiu este combinat cu o transmisie manuală ingenioasă cu şase trepte de viteză care transmite puterea printr-un diferenţial autoblocabil. Acest sistem de propulsie cu performanţe dovedite pe circuitul de curse nu va întâmpina nicio problemă cu modelul OPC EXTREME, deoarece autovehiculul super sportiv este cu 100 de kilograme mai uşor decât un autovehicul convenţional Astra OPC, datorită componentelor sale din fibră de carbon de înaltă calitate.

    Folosite la scară mare în cadrul curselor de Formula 1 pentru a reduce greutatea, materialele compozite din carbon sunt incluse şi în modelul EXTREME. Acest material foarte uşor, de înaltă rezistenţă este folosit pentru aripile spate optimizate din punct de vedere aerodinamic, pentru difuzor, spoilerul faţă, capotă, suportul în diagonală al suspensiei, capacul motorului, toate cele patru roţi, sistemul de ventilaţie de la nivelul pasajelor roţilor spate şi pentru acoperiş. Jantele din fibră de carbon sunt cu 20 de kilograme mai uşoare decât variantele din aluminiu. Acest lucru reprezintă o reducere a greutăţii într-un domeniu important, deoarece masa nesuspendată este redusă substanţial - spre bucuria inginerilor şi distracţia şoferilor. Acoperişul din fibră de carbon este aproape la fel de uşor ca un fulg. Acesta cântăreşte doar 2,6 kilograme, faţă de un acoperiş din oţel de 9,3 kilograme şi coboară semnificativ centrul de greutate al autovehiculului Astra EXTREME. Aripile sunt fabricate din aluminiu şi cântăresc doar 800 de grame/bucată faţă de 2,2 kilograme cât cântăresc variantele din oţel.

    Reducerea greutăţii în zone cheie sporeşte în mod semnificativ agilitatea, manevrabilitatea generală şi, desigur, raportul putere-greutate al autovehiculului. În consecinţă, modelul EXTREME omologat pentru circulaţie alunecă în curbele rapide la fel de repede şi de uşor precum autovehiculul de curse înrudit din cadrul Campionatului de Anduranţă Nürburgring (VLN). De asemenea, Opel i-a oferit modelului EXTREME o forţă de frânare uimitoare pe măsură, cu sistemul de frânare Brembo cu şase pistoane – inclusiv discuri de 370 mm în faţă. Jantele de 19 inch de înaltă performanţă cu pneuri 245/35 dezvoltate special pentru EXTREME joacă, de asemenea, un rol cheie şi oferă aproape acelaşi nivel de aderenţă precum cele de pe modelele de curse. În plus, şasiul (arc/amortizor) este reglabil, la fel ca în cazul unui autovehicul de curse veritabil.

    Atingerea unei performanţe care nu lasă loc de compromisuri este vizată şi de designul habitaclului EXTREME: scaunele din spate au fost scoase şi a fost introdusă o bară antiruliu de siguranţă. Şoferul şi pasagerul sunt poziţionaţi perfect în scaunele tip bucket Recaro special concepute, completate cu centuri de siguranţă cu prindere în şase puncte de la Schroth. În cazul Astra OPC EXTREME, „echipajul” nu stă în autovehicul, ci este integrat complet ca parte din autovehicul. Şoferul se bucură de plăcerea tactilă oferită de volanul superb ranforsat cu fibră de carbon, acoperit cu velur, cu cusături decorative fine de culoare galbenă. Culoarea de bază Opel Motorsport decorează modelul Astra OPC EXTREME şi în alte părţi, de exemplu în cadrul logo-ului conceput exclusiv şi în elementele lăcuite de pe pragurile laterale şi buza spoilerului faţă.

    Apropo de elemente lăcuite, forma caroseriei GTC Astra – modelul de bază pentru OPC EXTREME – întruchipează în mod ideal filozofia de design sculptural a mărcii Opel. Formele sale fluide, sculptate şi accentele precise se îmbină cu proporţiile dramatice. Vopseaua în straturi multiple a modelului Astra OPC EXTREME este combinată cu detalii de decalcomanie de înaltă calitate pentru a oferi un efect tridimensional, accentuând şi mai mult marginile clare ale autovehiculului, liniile îndrăzneţe şi proporţiile atletice.

    „Prin noul Astra OPC EXTREME demonstrăm plăcerea pură de a conduce! Acest studiu este cu adevărat spectaculos şi cei pasionaţi de condus vor aprecia aspectul său, care atrage privirile fără a fi ostentativ. Interiorul său este superb şi specific Opel – captivant, precis şi de calitate germană. Modelul EXTREME este noul vârf de gamă din familia noastră Astra, având toate atributele unui autovehicul super sportiv,” a declarat dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel.


    Sursa: Opel Romania 


    joi, 27 februarie 2014, ora 09:21

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.