.
  • Chevrolet Spark EV: plăcerea pură de a conduce un autovehicul electric

    La un preţ competitiv mai mic de 25.000 $ şi cu reduceri de impozite 

    • Va avea probabil una dintre cele mai mari autonomii din cadrul segmentului (SUA)
    • Motorul avansat construit în Statele Unite şi unitatea de transmisie asigură cea mai bună accelerare din clasa sa
    • Două ecrane LCD cu rezoluţie înaltă şi diagonală de 7 inch pentru funcţiile cheie ale autovehiculului şi sistemul infotainment
    • Pieţele iniţiale includ California, Oregon, Canada, Coreea de Sud şi alte pieţe globale
    • Primul autovehicul electric cu opţiunea SAE Combo de încărcare rapidă cu curent continuu ce va permite modelului Spark EV încărcarea bateriei până la 80 procente în 20 de minute


    LOS ANGELES – Modelul Chevrolet Spark EV 2014, prezentat astăzi la Salonul Auto Internaţional de la Los Angeles, îmbină performanţa inteligentă şi tehnologiile de conectivitate pentru a crea un autovehicul mini de oraş cu cinci uşi la un preţ accesibil de mai puţin de 25.000 $, cu reduceri de impozite, destinat să vă transforme călătoria într-o experienţă la fel de electrizantă precum destinaţia vizată.  

    Modelul Chevrolet Volt acoperă peste 50% din totalul vânzărilor de autovehicule electrice plug-in din Statele Unite, iar modelul Spark EV se bazează pe motorul electric Chevrolet deja consacrat şi pe programele de dezvoltare a bateriei desfăşurate de companie. La lansarea pe piaţă din vara viitoare, se aşteaptă ca modelul Spark EV să aibă una din cele mai mari autonomii a bateriei din segmentul său şi să fie primul autovehicul electric cu funcţia de încărcare rapidă cu curent continuu SAE Combo ce permite încărcarea bateriei modelului Spark EV la 80% din capacitate în doar 20 de minute. 

    „Atunci când construieşti un autovehicul electric mini cu numeroase tehnologii integrate, care accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 8 secunde, clienţii nu vor simţi lipsa benzinei”, a declarat Mark Reuss, Preşedintele General Motors America de Nord. „Modelul Volt şi acum Spark EV arată nu numai că Chevrolet cunoaşte autovehiculele electrice mai bine decât oricine, ci şi faptul că putem să-i ajutăm pe clienţi să profite la maximum de experienţa condusului unui autovehicul electric.” 

    La interiorul modelului Spark EV, funcţiile esenţiale ale autovehiculului sunt afişate în mod clar şi intuitiv pe unul dintre cele două ecrane LCD color de înaltă rezoluţie cu diagonală de 7 inch ce pot fi reconfigurate, inclusiv un indicator al autonomiei care indică autonomia estimată pe baza stilului de conducere şi a altor condiţii.
    De asemenea, modelul Spark EV îi menţine pe şoferii urbani conectaţi prin intermediul muzicii cu Mylink, radioul exclusivist Chevrolet inclus în dotarea standard şi aduce la bord într-o manieră sigură informaţii şi divertisment bazate pe smartphone, inclusiv aplicaţii pentru sistemul de navigaţie complet BringGo, TuneIn, radioul online internaţional, Pandora şi Stitcher. Siri, aplicaţia Apple de asistare a şoferului, este disponibilă pentru clienţii care deţin modele IPhone compatibile (4S sau mai noi).   

    Pe lângă pieţele anunţate anterior, printre care California şi Coreea de Sud, Spark EV va fi comercializat şi în cadrul reprezentanţelor din Oregon, Canada şi pe alte pieţe globale. Modelul Spark EV este adecvat pentru circulaţia pe mult râvnitele benzi destinate autovehiculelor cu un grad mare de ocupare (HOV) din California.

    Nucleul modelului Spark EV
    Spark EV este propulsat de un motor electric şi o baterie avansate. Sistemul este format dintr-o unitate de transmisie coaxială şi un motor electric proiectate de GM care împreună dezvoltă o putere de 130 cp (110 kW) şi generează un cuplu de 542 Nm pentru accelerare instantanee; iar bateria litiu-ion de peste 20-kWH va asigura una din cele mai mari autonomii din segmentul său.

    Unitatea de transmisie şi motorul vor fi asamblate din piese ce provin din S.U.A. şi din întreaga lume la fabrica GM din White Marsh, Md.: este pentru prima dată când un producător auto construieşte un motor electric şi o unitate de transmisie complete pentru un autovehicul electric modern în Statele Unite ale Americii.

    Bateria cu durată mare de viaţă a modelului Spark EV este proiectată pentru a fi sigură, durabilă şi fiabilă şi are o garanție pe o durată de 8 ani sau pentru un kilometraj de 100.000 de mile (160.934 km). Sistemul constă într-o baterie litiu-ion pătrată de 254 kg cu un volum de 133 litri, ce include 336 de celule prismatice.

    „Bateria modelului Spark EV a fost testată timp de peste 200.000 de ore în laboratoarele noastre internaționale pentru sisteme de baterii”, a declarat Pamela Fletcher, inginer şef al departamentului Autovehicule electrice din cadrul Chevrolet. „Este extrem de durabilă si a fost supusă aceloraşi teste de toleranţă la folosire îndelungată ca şi bateria modelului Volt.”  

    Lider în privința capacității de încărcare a bateriei
    Spark EV este primul autovehicul complet electric din America de Nord care oferă opţiunea de încărcare rapidă cu curent continuu SAE Combo, care poate încărca bateria până la 80 procente din capacitatea acesteia în aproximativ 20 de minute. Priza obişnuită integrată este adecvată pentru toate cele trei platforme de încărcare – încărcare rapidă CC, 240V CA şi 120V CA.

    Folosirea prizei speciale de 240 V va permite reîncărcarea în mai puţin de 7 ore. Posesorii pot coordona încărcarea în funcţie de ora de plecare sau în intervalele tarifare mai avantajoase din afara orelor de consum maxim de electricitate. De asemenea, aceştia pot gestiona şi monitoriza autovehiculul de la distanţă cu ajutorul computerului accesând OnStar.com sau folosind aplicaţia Chevrolet pentru telefoane mobile disponibilă prin OnStar Remote Link. OnStar oferă servicii timp de trei ani pentru modelul Spark EV, incluse în dotarea standard.

    Exterior proiectat pentru a economisi energie; interior plin cu dotări de înaltă tehnologie
    Prin construirea autovehiculului Spark EV, Chevrolet şi-a propus să ajute clienţii să economisească pe cât posibil energia totală pentru a spori autonomia bateriei. O metodă importantă în acest sens este îmbunătăţirea caracteristicilor aerodinamice ale autovehiculului. Analizând fiecare detaliu al modelului Spark pe benzină, designerii şi inginerii în domeniul aerodinamicii au adăugat echivalentul unei autonomii reale de aproximativ 2,5 mile.

    Culorile modelului Spark EV includ Albastru Electric, Negru Granit, Alb Summit, Argintiu Ice şi Titanium. În ceea ce priveşte interiorul, designerii au încercat să creeze un post de conducere confortabil şi spaţios cu caracteristici de reducere a zgomotului şi o combinație de accente strălucitoare de Albastru Electric şi crom.


    Sursa: Chevrolet Romania / Auto Aiss Focsani


    miercuri, 28 noiembrie 2012, 08:45

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.