.
-
Primul proprietar român al celui mai puternic Astra din toate timpurile
- Constantin Anton conduce primul Astra OPC livrat în România
- Modelul are motor pe benzină de 2 litri cu sistem de injecţie directă, ce dezvoltă o putere de 206 kW/280 cp
- Cuplu de 400 Nm, accelerare de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, viteză maximă de 250 km/h
- Şasiu exclusivist de înaltă performanţă cu sistem FlexRide şi suspensie HiPerStrut
- Tracţiune maximă datorită diferenţialului autoblocabil multidisc
Bucureşti. Noul Astra OPC echipat cu un motor de 206 kW / 280 cp are a fost predat primului său proprietar în România. Constantin Anton, 36 de ani, din Buzău, a optat pentru cel mai rapid Astra din toate timpurile: „Am fost nevoit sa renunţ la motocicletă şi aştept un nivel comparabil de adrenalină de la motorul supraalimentat de 2 litri cu sistem de injecţie directă. Promisiunea cuplului maxim de 400 Nm şi acceleraţia de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, alături de designul impresionant m-au făcut să optez pentru Opel.” Autovehiculul atinge o viteză maximă de 250 km/h.Motorul cu patru cilindri generează un cuplu maxim cu 25% mai mare decât versiunea anterioară a modelului Astra OPC, dezvoltând, de asemenea, o putere sporită cu 40 cp. Acest lucru înseamnă 140 cp/litru, cea mai mare putere per litru furnizată de un autovehicul Opel de serie echipat cu motor pe benzină, comparativ cu valoarea de 120 cp dezvoltată de modelul Astra OPC anterior.Inginerii Opel au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultimă generaţie complet nou pentru a permite pătrunderea unei cantităţi cât mai mari de aer în turbocompresor. În plus, sistemul de evacuare a fost optimizat, pentru a îmbunătăţi circulaţia gazelor de eşapament şi a spori performanţa motorului. Şi turbocompresorul a fost îmbunătăţit pentru a face faţă unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenţa compresorului fiind astfel sporită în mod corespunzător prin utilizarea unor componente noi.Şasiu de înaltă performanţă cu sistem FlexRide, suspensie HiPerStrut, diferenţial autoblocabilOpel a proiectat un şasiu de înaltă performanţă, cu scopul de a conferi noului Astra OPC o dinamică laterală şi o manevrabilitate excelente, ca o completare a motorului puternic de 206 kW/280 cp, care generează un cuplu de 400 Nm. Şasiul dispune de mai multe elemente importante care îmbunătăţesc dinamica de conducere a autovehiculului: suspensia faţă de înaltă performanţă (HiPerStrut), şasiul mecatronic FlexRide, diferenţialul autoblocabil mecanic multidisc şi frânele Brembo.Şasiul FlexRide îi permite şoferului să obţină reacţii mai rapide din partea amortizoarelor, sistemului de direcţie şi pedalei de acceleraţie. Şoferul poate alege unul din cele trei moduri de conducere diferite, fiecare dintre acestea oferind o experienţă de conducere unică, de înaltă performanţă. Modul Standard oferă performanţe înalte şi un nivel ridicat de confort pe tot parcursul călătoriilor zilnice. Prin simpla atingere a unui buton, modul Sport modifică setările suspensiei pentru a spori rigiditatea, măreşte agilitatea reducând mişcările de ruliu şi permite un răspuns direct al sistemului de direcţie. Pe de altă parte, modul OPC oferă cea mai avansată experienţă de conducere: sistemul de direcţie oferă un răspuns mai direct faţă de modul Sport, ca şi acceleraţia, iar şasiul este setat pentru oferi performanţă maximă.Jantele din aliaj de 19”, incluse în dotarea standard, conferă autovehiculului un plus de dinamism. În plus, inginerii OPC au reglat şasiul cu mare precizie conform standardelor OPC, modificând amortizoarele şi sporind rigiditatea arcurilor şi bucşelor.În plus, modelul Astra OPC a fost echipat cu un diferenţial autoblocabil mecanic multidisc pe puntea faţă, care transmite un cuplu maxim către roţi. Diferenţialul, ce conţine mai multe discuri de ambreiaj, reduce patinarea roţii, de exemplu sub acţiunea forţelor laterale foarte mari generate la acceleraţie sau la schimbările suprafeţei carosabile. De asemenea, este ideal pentru incursiuni pe pista de curse. Coordonarea dintre diferenţial şi cuplul de bază static garantează un răspuns şi o tranziţie armonioase dintre funcţionarea sub sarcină şi rularea din inerţie, elimină influenţele asupra mecanismului de direcţie şi efectul de auto-direcţionare la rularea din inerţie, asigurând rezerve de tracţiune în cazul sarcinilor foarte variate exercitate asupra roţilor.Sistemul de control al stabilităţii ESP din dotarea modelului Astra OPC are trei moduri diferite, care îi permit şoferului să aleagă între un stil de conducere relaxat sau unul dinamic, sportiv. Primul dintre acestea este modul standard, care oferă un nivel maxim de siguranţă în timpul călătoriilor zilnice. Cel de-al doilea, modul competitiv, ridică pragul la care intervin sistemele automate. În fine, cel de-al treilea mod îi permite şoferului să dezactiveze sistemul ESP, din acest motiv fiind cunoscut sub denumirea de „mod ESP dezactivat”.Sistemul de frânare a fost special creat pentru a face faţă cerinţelor de înaltă performanţă ale modelului Astra OPC, chiar şi în condiţii de sarcină maximă. Inginerii OPC au echipat autovehiculul cu un sistem de frânare Brembo de 18” prevăzut cu amplificator al forţei de frânare şi discuri de frână mai mari de 355 x 32 mm, ventilate, răcite suplimentar şi perforate transversal şi etriere cu 4 pistoane pentru roţile din faţă. Modelul Astra OPC utilizează, de asemenea, plăcuţe de frână speciale de înaltă performanţă. Per ansamblu, frânele Brembo se caracterizează printr-o rezistenţa mai bună la temperaturi ridicate în cazul frânărilor repetate şi un răspuns performant în timpul frânărilor lungi ocazionale.Respectând cele mai nobile tradiţii OPC, autovehiculul a fost testat şi reglat fin pe porţiunea Nordschleife a circuitului Nürburgring, Germania. Toate autovehiculele OPC sunt testate pe pista de curse „Green Hell”, considerată şi în prezent a fi cea dificilă şi mai solicitantă din lume. Pista a fost supranumită astfel de pilotul de curse britanic Jackie Stewart. În timpul fazei de dezvoltare, fiecare model OPC este supus unui test de anduranţă pe o distanţă de 10.000 de kilometri, la viteză ridicată, pe segmentul Nordschleife cu o lungime de 20,8 km. Parcurgerea acestei distanţe pe pista de curse este echivalentă cu parcurgerea a 180.000 de kilometri pe drumurile obişnuite. Durabilitatea tuturor componentelor autovehiculului testată în aceste condiţii extreme asigură un grad maxim de satisfacţie a clienţilor.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: