.
  • Noul Opel GTC Astra - design impresionant, maxim de dinamism


    • Uimitor: coupé compact cu linii dinamice şi proporţii dramatice
    • Exclusiv: şasiu cu înaltă tehnologie cu suspensie faţă de înaltă performanţă pentru toate modelele GTC Astra
    • Adecvat pentru utilizare zilnică: model spaţios cu cinci locuri şi o mulţime de inovaţii

    Rüsselsheim. Datorită formelor sale sculptate cu accente precise şi proporţii dramatice, coupé-ul compact reprezintă expresia cea mai concentrată a designului Opel. Toate versiunile GTC Astra dispun de sistemul premium cu suspensie HiPerStrut (de înaltă performanţă) pe puntea faţă care se îmbină în mod ideal cu suspensia spate cu braţ Watt pentru a oferi o stabilitate fără egal şi cel mai înalt nivel de precizie în conducere. Printre inovaţiile noului GTC Astra se numără sistemele de asistenţă a şoferului, bazate pe cea de-a doua generaţie a camerei frontale Opel Eye, cu funcţionalitate extinsă şi noul sistem de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL+ 4), aflat la a patra generaţie.

    Spre deosebire de multe versiuni cu trei uşi ale modelelor hatchback compacte, GTC va fi un model unic în gama Opel, cel mai performant Astra în ceea ce priveşte designul şi dinamica de conducere. Acesta nu are niciun element de design exterior în comun cu celelalte modele din gama Astra, cu excepţia carcaselor oglinzilor exterioare şi a antenei. Şase dintre cele şapte design-uri de jante de 17 până la 20 de inch disponibile sunt, de asemenea, specifice doar modelului GTC.

    De asemenea, parbrizul panoramic este disponibil exclusiv pentru noul GTC Astra.

    Pentru această caracteristică unică, lansată cu succes odată cu modelul anterior GTC Astra, inginerii Opel au depus în total 11 patente în timpul dezvoltării. Parbrizul panoramic mare se extinde uniform de la capotă la acoperiş, până la montantul B. Neincluzând traverse care ar fi afectat vizibilitatea, acesta oferă şoferului şi pasagerilor o experienţă unică la bord şi o percepție complet nouă a spaţiului şi vizibilității, cu un câmp vizual aproape nelimitat, asemănător vederii dintr-o cabină de pilotare.



    Emoţie maximă generată prin doar trei linii bine definite

    „Ne-am dorit ca modelul GTC Astra să reprezinte însăşi esenţa limbajului de design Opel, măiestria sculpturală întâlneşte precizia Germană, şi să cuprindă pasiunea noastră pentru autovehicule”, declară Mark Adams, Vicepreşedinte Design Opel/Vauxhall. „Cu toate acestea am vrut ca emoţia să nu pună în umbră caracterul funcţional: GTC Astra este un dream car inteligent şi accesibil.”

    Din progfil, designerii au amplificat efectul dramatic al profilului prin reducerea numărului de linii: doar trei linii creează tensiune şi sculptează forma modelului GTC Astra. O linie fină, clară, care coboară de la portiera faţă până în partea inferioară a aripii spate şi conferă energie părţii laterale a caroseriei, motivul tăişului specific limbajului de design Opel este utilizat la fel ca în cazul modelului Insignia. O a doua linie integrează mânerul portierei şi se întinde până în partea din spate, accentuând efectul dramatic al modelului GTC prin divizarea suprafeţelor între o tăietură inferioară fină şi o aripă lată. Cea de-a treia linie urmează silueta clară şi sportivă a acoperișului, prezintă un finisaj cromat şi accentuează impactul vizual al geamului, îndreptând privirea către spoilerul integrat în mod elegant.

    Partea din faţă simplă a autovehiculului prezintă pliul central specific mărcii Opel şi iese în evidenţă prin designul puternic și subțire al farurilor, în formă de ochi de vultur, care includ luminile diurne sub formă de aripă. Acestea încadrează ca între paranteze emblema cromată rafinată şi grila trapezoidală separată, cu efect dramatic, amplasată mai jos pentru a crea acea senzaţie specifică autovehiculelor de curse, reflectând astfel alura sportivă a modelului GTC Astra.

    Secţiunea aripilor reprezintă partea cea mai dramatică a modelului GTC Astra. Designul puternic conferă autovehiculului proporţii impunătoare şi o atitudine hotărâtă, scoţând în acelaşi timp în evidenţă postura lată, garda la sol coborâtă şi aderenţa impresionantă. Linia care porneşte de la montantul C alunecă înspre partea din spate şi se unduieste spre spoilerul spate, integrat ingenios în linia continuă a acoperisului. Ledurile opţionale ale lămpilor spate evidenţiază motivul aripii.

    Suspensia faţă de înaltă tehnologie sporeşte precizia în viraje

    O mare parte din procesul de dezvoltare s-a concentrat asupra echipării modelului GTC cu suspensia HiPerStrut de la Opel, în premieră pentru un model din gama Astra. Adaptată perfect pentru modelul coupé compact, aceasta oferă un nivel sporit de manevrabilitate şi un răspuns mai rapid al sistemului de direcție, conform preferinţelor şoferilor de autovehicule sport. Bazat pe sistemul utilizat în prezent pentru Insignia OPC, suspensia HiPerStrut utilizează punctele de montare existente ale modelului Astra, însă reduce unghiul de înclinare a pivotului de direcţie cu 44% şi utilizează un ax cu lungime mai redusă (deportul axei pivotului) cu 46% faţă de modele echipate cu suspensie McPherson. Acest fapt ajută la prevenirea generării cuplului virator, o caracteristică specifică multor autovehicule puternice cu tracţiune pe faţă, oferind şoferilor modelului GTC Astra posibilitatea de utiliza mai eficient performanța autovehiculului, fără însă ca sistemul de direcție să fie afectat.

    Prin adăugarea suspensiei de înaltă performanţă HiPerStrut, a fost redus şi gradul de modificare a unghiului de cădere a roţilor din faţă în timpul virajelor, îmbunătăţind astfel aderenţa. De asemenea, nivelul de reacție a sistemului de direcție a fost sporit, datorită reducerii gradului de frecare al acestuia. Schimbările de geometrie apărute ca urmare a echipării cu HiPerStrut permit montarea de jante cu diametru de până la 20 de inch.

    Spre deosebire de modelul Astra cu cinci uşi, garda la sol a modelului GTC a fost coborâtă cu 10 - 15 mm, în timp ce ampatamentul a fost mărit cu 10 mm, de la 2685 mm la 2695 mm. Ecartamentul a fost mărit, de asemenea, ajungând la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) în faţă şi la 1.588 mm (+ 30 mm) în spate.

    Sistemul de suspensie spate format din arborele compus și braţul Watt sporeşte stabilitatea laterală

    Suspensia spate cu arbore compus şi braţ Watt a fost, de asemenea, modificată pentru GTC Astra în privinţa rigidității la rotație şi a înălţimii centrului de rotație. Sistemul are multe avantaje față de designul modern cu braţe multiple, inclusiv dimensiuni și forme îmbunătăţite, rigiditate sporită la unghiul de cădere a roţilor şi frecare redusă a sistemului de suspensie. Braţul Watt garantează, de asemenea, stabilitate laterală permanentă.

    Braţul Watt este montat pe o traversă de dimensiuni mici, amplasată sub autovehicul, în spatele secțiunii centrale a punții spate. Acesta cuprinde un braţ central pivotant scurt cu articulație sferică la fiecare capăt, pe care sunt fixate braţele laterale de la roţi.

    Configurația asigură o stabilitate excelentă pe drum drept, însă în viraje aceasta minimizează deviaţia laterală într-un mod asemănător unui sistem cu braţe multiple. Cuplajul absoarbe aproximativ 80% din sarcinile laterale. În plus, braţul Watt permite utilizarea unor bucşe mai flexibile, fără a mai fi nevoie de compensarea unghiului de convergenţă a roţilor din spate, oferind astfel un răspuns îmbunătăţit şi un nivel sporit de confort pe puntea spate.

    Modelul GTC Astra a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al şasiului FlexRide, inteligent şi complet adaptiv. Acesta sporeşte stabilitatea în timpul conducerii, îmbunătăţind comportamentul în viraje şi reacția sistemului de direcţie, adaptându-se automat la condiţiile de drum, viteza în viraje, mişcările autovehiculului şi stilul individual de conducere. Ţinuta de drum şi echilibrul îmbunătăţit al autovehiculului sporesc siguranţa în timpul conducerii în situaţii de urgenţă. În plus, șasiul FlexRide poate fi setat în trei moduri diferite, permiţând astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla apăsarea a unui buton: puteţi alege între modul Standard pentru un stil de conducere echilibrat, modul „Tour” pentru o călătorie confortabilă sau modul „Sport” pentru un plus de dinamism.

    Răspunsul direct al sistemului de direcţie oferă încredere sporită

    Precizie, reacție şi încredere. Acestea erau cele trei obiective ale programului pentru sistemul de direcţie proiectat special pentru GTC. Provocarea a fost menţinerea manevrabilităţii sistemului la viteze scăzute, însă şi antrenarea unui nivel mai mare de implicare şi a unui efort ușor mai mare la viteze mai mari. GTC Astra utilizează un sistem de direcţie cu pinion şi cremalieră cu asistenţă sensibilă la viteză. Însă pentru ca sistemul de direcţie să ofere şoferilor un răspuns sporit, motorul electric este montat direct pe cremalieră şi nu la baza coloanei de direcţie.

    Cele mai importante beneficii ale utilizării servodirecţiei (EPS) sunt bine cunoscute. La viteze scăzute, nivelul de asistenţă este sporit pentru a minimiza efortul de virare. La viteze mai mari, asistenţa este redusă automat pentru a oferi un grad sporit de răspuns pentru şofer. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorită faptului că nu necesită o pompă hidraulică ce consumă energie şi răspunde direct la cantitatea de energie necesară la orice viteză.

    Autovehicul sport compact cu consum redus

    GTC Astra disponibil în patru variante de motorizare: trei motoare pe benzină şi unul turbo-diesel, cu puteri între 88 kW/120 cp şi 132 kW/180 cp. Încă de la începutul anului 2012, oferta de motorizări va fi extinsă prin lansarea noului motor 1.7 CDTI (81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp) cu sistem Start/Stop standard. Două versiuni ale motorului 1.7 CDTI ecoFLEX (81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp) cu consum şi mai redus și alte tehnologii de reducere a consumului şi emisii de doar 109 g de CO2/km vor fi lansate în cursul anului viitor. Varianta OPC de înaltă performanţă va fi disponibilă, de asemenea, în 2012.

    Motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail îmbunătăţit cu putere mărită la 121 kW/165 cp dispune de filtru de particule diesel şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză. Noua tehnologie Start/Stop de la Opel care reduce consumul de carburant în traficul urban cu opriri şi porniri multiple face parte din dotarea standard. Motorul 2.0 CDTI îmbină performanţa excelentă cu eficienţa înaltă. Acesta generează un cuplu de până la 380 Nm datorită funcţiei de supraalimentare şi permite modelului GTC Astra să atingă 100 km/h în 8,9 secunde. Viteza maximă este de 210 km/h. Consumul de carburant în regim combinat nu depăşeşte 4,8 litri de carburant diesel per 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 127 g/km. Datorită rezervorului de 56 de litri, GTC Astra 2.0 CDTI are o autonomie de peste 1.100 km.

    Sistemul Start/Stop este, de asemenea, inclus în dotarea standard a celor două modele cu motoare pe benzină de 1,4 litri. Motoarele pe benzină cu supraalimentare care dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp, respectiv 103 kW/140 cp generează un cuplu de 200 Nm şi consumă 5,9 litri de carburant per 100 km (139 g de CO2/km). Cel mai performant model din gama motoarelor pe benzină este 1.6 turbo de 132 kW/180 cp ce permite o viteză maximă de 220 km/h.

    Transmisia manuală cu şase trepte de viteză este inclusă în dotarea standard a tuturor motoarelor. La începutul anului 2012, transmisia automată cu şase trepte de viteză va fi disponibilă pentru motorul pe benzină 1.4 turbo şi motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail.

    Noua cameră video Opel Eye întăreşte poziţia de lider a mărcii Opel

    Noul GTC Astra este în top pe segmentul de piaţă al modelelor coupé compacte și în ceea ce priveşte sistemele de asistenţă pentru şofer. Cea de doua generaţie de camere Opel Eye este prevăzută cu funcţii extinse pentru versiunile Enjoy şi Sport şi joacă un rol important. Funcţia de recunoaştere a semnelor rutiere îmbunătăţită poate identifica acum mai multe semne de circulaţie utilizate în UE şi poate recunoaşte acum şi indicatoarele dreptunghiulare: de exemplu pentru autostradă, zone de restricţionare a traficului şi indicatoare de limită de viteză. Pe lângă binecunoscutul sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW), camera video este compatibilă acum și cu noua funcţie de indicare a distanţei de urmărire (FDI), care informează şoferul prin semnale vizuale despre distanţa faţă de autovehiculul din faţă.

    A patra generaţie a sistemului avansat de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4+) este inclusă pentru prima dată în dotarea modelului GTC Astra. Pe lângă cele nouă funcţii ale sistemului AFL+, printre care funcţia de asistenţă pentru faza lungă, care activează şi dezactivează faza lungă în funcţie de prezenţa altor autovehicule, acesta poate fi îmbunătăţit cu un sistem inteligent de reglare a iluminării (ILR), care utilizează camera video frontală Opel Eye pentru a măsura distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi a regla în consecinţă fasciculul farurilor în modul fază scurtă. Acest lucru asigură o iluminare optimă a carosabilului, fără a-i orbi pe ceilalţi participanţi la trafic. Datorită acestor 10 funcţii, GTC Astra este echipat cu cel mai bun pachet de iluminare din segmentul său.

    Un atlet cu eficacitate practică

    În comparaţie cu modelele concurente, GTC Astra nu neglijează aspectul funcţional, în ciuda designului său specific de autovehicul coupé. Pe lângă faptul că poate transporta până la cinci persoane, portbagajul acestuia are un volum de depozitare între 370 şi 1.235 l – cu peste 200 l mai mare decât cel al modelelor concurente. Spaţiul de depozitare din habitaclu a fost mărit cu 50% faţă de generaţia anterioară a modelului GTC, fapt care se datorează şi frânei electrice de parcare, care eliberează suficient spaţiu în consola centrală pentru o depozitare accesibilă a obiectelor.

    Designul interior de înaltă calitate al modelului GTC Astra îmbină formele sculpturale şi liniile dinamice, iar caracterul său sportiv distinct este scos în evidenţă de noile materiale, culori şi ornamente decorative, atât în varianta Enjoy, cât şi Sport. Volanul sport standard, cu priză îmbunătăţită, subliniază, de asemenea, caracterul captivant al modelului GTC.

    Pentru a se potrivi tuturor şoferilor, scaunele din faţă ale modelului GTC Astra oferă cele mai multe posibilităţi de reglare din acest segment. Cu un nivel ridicat de ergonomie, scaunele din faţă cu reglare pe opt direcţii, suport lombar reglabil în 4 direcţii şi spaţiu extins pentru zona superioară a picioarelor, aprobate de experţii independenţi în sănătatea spatelui din cadrul asociaţiei AGR (Aktion Gesunder Rücken – Acţiune pentru un spate sănătos) reprezintă o dotare opţională accesibilă.

    Sursa: Opel Romania / Auto Aiss Focsani



    miercuri, 30 noiembrie 2011, 12:35

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.