.
  • Gama de modele compacte Opel: de 75 de ani, o poveste de succes

    • În 1936, Kadett este primul model din clasa compactă a Opel
    • Un simbol al varietății şi progresului tehnologic
    • După cinci generaţii, modelul Kadett devine Opel Astra
    • Modelul GTC Astra este lansat în 2011 la Salonul Auto de la Frankfurt

    Rüsselsheim. Povestea modelelor Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC a început în urmă cu exact 75 de ani, cu un început modest. Deşi gama de modele compacte Opel era cunoscută la vremea respectivă sub denumirea de Kadett, aceasta a pus bazele poveştii de succes a unui autovehicul popular, fiabil şi avansat din punct de vedere tehnic, care continuă şi în ziua de astăzi.

    Kadett a fost primul autovehicul Opel compact

    În 1936, anul în care s-au desfăşurat Jocurile Olimpice, Opel este deja unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din Europa. Cu ajutorul modelului Kadett, Opel îşi extinde gama de modele şi pătrunde în segmentul autovehiculelor compacte. Inginerii din Rüsselsheim s-au inspirat din variantele de succes anterioare pentru a proiecta modele noi. Kadett luase motorul de 1,1 litri cu patru cilindri și putere de 23 cp de la modelul P4 şi aspectul modern de la modelul Olympia. Era pentru prima oară când un autovehicul de serie a adoptat conceptul caroseriei autoportante din oţel. La vremea respectivă erau disponibile două variante: sedan şi sedan decapotabil. Ambele aveau patru locuri, două uşi şi un preţ de pornire de 2.100 de mărci germane. Pentru export erau disponibile, de asemenea, versiuni cu patru uşi. Prima generaţie a modelului Kadett a înregistrat vânzări de peste 100.000 de unităţi, până în momentul în care producţia de autovehicule pentru persoane civile este sistată în 1940. După încheierea războiului în 1945, puterile victorioase au decis să predea toate uzinele şi planurile Uniunii Sovietice. Primul versiune a modelului Kadett a fost fabricată în Rusia până în anii ’50 şi avea denumirea de Moskvich 400.


    Opel Kadett îşi face treaba

    Începând din anul 1962, de pe linia de producţie din Bochum va ieși noul model Kadett cu motor de 1,0 litri cu supape acţionate de sus şi o putere de 40 cp. Autovehiculul compact Opel, care este foarte spaţios şi avansat din punct de vedere tehnologic, devine rapid un punct de reper. În timp ce multe autovehicule de dimensiuni mai mari erau prevăzute în continuare cu trei trepte de viteză, modelul Kadett A, disponibil în variantele sedan şi station wagon, prezenta deja o cutie de viteze cu patru trepte. La puţin timp după aceea, este lansată varianta coupe de 48 cp. A treia generaţie, lansată în toamna anului 1965, oferă o varietate de modele. Gama de autovehiculele fabricate în Bochum este alcătuită din variante notchback cu două şi patru uşi, modelul limuzină fastback, două versiuni coupe, precum şi variante Caravan cu trei şi cinci uşi. Pentru o perioadă, modelul Kadett B a ocupat primul loc în topul înmatriculărilor de autovehicule germane noi. Ediţia Olimpică de lux, disponibilă începând cu 1967, prezenta elemente ale modelului Rekord şi ale modelului sport Rallye-Kadett utilizat de Opel în sporturile cu motor. Aceasta întregeşte gama de modele. Până în anul 1973 au fost fabricate aproximativ 2,7 milioane de autovehicule Kadett B.

    Nebunii ani ’70: sportivitate şi deschidere

    Următorul model a fost Kadett C. Noul Kadett este lansat iniţial în variantele sedan, station wagon şi coupe. La început, varianta coupe sport GT / E 1975 era propulsată de un motor de 1,9 litri cu sistem de injecţie. O nouă variantă este reprezentată de Kadett City – un autovehicul cu trei uşi prevăzut cu un hayon mare. Este, de asemenea, primul autovehicul compact hatchback din Germania cu tracţiune pe puntea spate. Pentru prima oară din anii ’30, este prezentat un model special decapotabil în gama Opel. Varianta sedan decapotabilă poartă denumirea de „Aero” şi este produsă în Stuttgart de către constructorul de caroserii Baur. Pentru asigurarea rigidităţii şi protecţiei pasagerilor, dispunea de o bară antirăsturnare targa. Până în anul 1979 sunt fabricate peste 1,7 milioane de autovehicule Opel Kadett.

    Era modernă: transmisie faţă şi motoare transversale

    A cincea generaţie de modele Opel inaugurează era tracţiunii pe puntea faţă şi a motorului dispus transversal. Noul motor cu patru cilindri şi cilindree de 1,3 litri este primul motor Opel cu chiulasă din aliaj uşor şi un arbore cu came în chiulasă. Mai târziu, pe baza unităţii de propulsie pe benzină este dezvoltat un motor diesel de 1,6 litri. Acesta este primul motor cu autoaprindere din gama de autovehicule compacte.

    Pasagerii sunt cei care beneficiază în mod special de pe urma noii configuraţii a trenului de rulare. Habitaclul şi portbagajul au fost îmbunătăţite. Sloganul publicitar afirma: „Cel mai tânăr reprezentant Opel – noul Kadett. Are ceva dorit de multă lume!”, de exemplu premiul anual pentru autovehicule „Das Goldene Lenkrad” (Volanul de aur). În anul 1979 este rândul modelului Kadett D să câştige prestigiosul premiu. Este disponibil din nou în varianta hatchback şi în versiunea de succes station wagon, care a fost o prezență îndelungată în gama Opel. Cu toate acestea, varianta clasică notchback, precum şi cea decapotabilă nu mai sunt disponibile. Ambele au revenit în cadrul gamei de modele Kadett E.


    Aerodinamicitate şi multe premii

    În luna august a anului 1984, Opel a prezentat noul model, disponibil într-o diversitate caracteristică de versiuni. Modelul sportiv GSi are un coeficient aerodinamic de doar 0,30, autovehiculul de 115 cp devenind cel mai aerodinamic sedan din lume. În cadrul celui de-al 51-lea Salon Auto de la Frankfurt, Opel lansează un model decapotabil. Modelul Kadett a fost proiectat în centrul de design din Rüsselsheim, împreună cu Nuccio Bertone. La fel ca modelul anterior, Kadett E a primit premiul german pentru autovehicule „Das Goldene Lenkrad” (Volanul de Aur). În total au fost fabricate peste 3,7 milioane de astfel de autovehicule. Până în anul 1989, întreaga serie depăşise pragul de 10 milioane de unităţi.

    Acum 20 de ani: denumire nouă, aceeaşi clasă

    Producătorul din Rüsselsheim continuă secvența alfabetică prin modelul F. Însă denumirea tradiţională „Kadett” este de domeniul trecutului. Gama de modele compacte Opel primeşte denumirea de „Astra”. Chiar şi acum 20 de ani, nou venitul s-a prezentat exepţional în ceea ce priveşte protecţia la impactul lateral şi pretensionatoarele centurilor de siguranţă. Totodată, noul model stabilește noi standarde şi în domeniul tehnologiilor alternative de propulsie: pentru prima dată un model compact Opel poate fi alimentat cu gaz natural. Cu mult înainte de începerea producţiei modelului Ampera, autovehiculul experimental Astra F funcţiona şi pe bază de energie electrică.

    Prima generaţie a modelului Opel Astra care a fost produsă până în anul 1998 a înregistrat vânzări de peste patru milioane de unităţi. Ceea ce înseamnă că este cel mai bine vândut model din istoria mărcii. Producţia modelului Astra G a început în prima parte a anului 1998. Este cu mult deasupra celorlalte în materie de varietate a modelelor.

    În plus faţă de versiunile hatchback și notchback cu trei şi cinci uşi, sunt disponibile, de asemenea, versiunile decapotabilă şi coupe, dar şi un Caravan cu 5 uşi. Se pune accent într-o mare măsură pe disponibilitatea tehnologiilor Opel accesibile, care au scopul de a reduce costurile cu carburantul. Cu toate acestea, caracterul sportiv şi distracția nu sunt neglijate. În anul 1999 este lansat autovehiculul sport OPC, care este propulsat de un motor cu cilindree de 2 litri şi o putere de 160 cp. Modelul Astra Eco 4 a fost lansat la începutul noului mileniu. Este primul autovehicul cu motor de patru litri din clasa compactă. Are acelaşi sistem de scaune Flex 7 ca furgonul compact Astra G Zafira.

    A treia generaţie a modelului Astra este lansată în martie 2004, având prefixul H. În plus faţă de farurile cu sistem de iluminare în viraje, noile funcţii includ un sistem electronic de amortizare variabilă care se reglează automat în funcție de condiţiile de trafic şi de drum schimbătoare. Modelul Astra TwinTop prezintă un acoperiş hardtop compus din trei părţi, care se deschide şi se închide în mai puţin de 30 de secunde prin apăsarea unui buton. Noul model GTC Astra le asigură pasagerilor un câmp vizual neobişnuit de mare, cu un parbriz panoramic opţional. Este primul autovehicul de serie cu un parbriz care se întinde până la mijlocul acoperişului. Modelul GTC este, de asemenea, unul dintre elementele de bază ale celei de-a patra generaţii a modelului Astra, care a fost lansată în 2009. Acest coupe compact de performanţă a fost prezentat publicului larg în cadrul celui de-al 64-lea Salon Auto de la Frankfurt. Autovehiculul prezintă un şasiul exclusivist de înaltă tehnologie cu suspensie faţă HiPerStrut (suspensie de înaltă performanţă) care îmbunătăţeşte manevrabilitatea. Alte inovaţii ale modelului GTC includ un sistem de asistenţă pentru şofer dezvoltat pe baza celei de-a doua generaţii a camerei video frontale Opel şi sistemul de iluminare frontală adaptivă AFL +. Perla coroanei va sosi în vara anului 2012, cu super performantul model OPC (Opel Performance Center), ce va completa portofoliul coupe compact sportiv. Chiar dacă are o imagine sportivă, funcţionalitatea şi consumul redus de carburant au rămas aspecte importante, la fel ca în cazul modelului Kadett.

    Inginerii din Rüsselsheim lucrează în prezent la alte modele Astra. La 75 de ani de la debut şi cu peste 21 de milioane de unităţi vândute, povestea de succes a modelelor Kadett şi Astra continuă. Prin urmare, vechiul slogan publicitar din anii 50 „Autovehiculele compacte Opel sunt, pe scurt: OK” continuă să fie valabil şi pentru clienţii actuali.


    Sursa: Opel Romania



    vineri, 18 noiembrie 2011, 11:04

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.