.
  • Primul autovehicul electric care poate fi condus oriunde, oricând




    - Revoluţionar: stabileşte un nou segment de autovehicule pe piaţa auto europeană

    - Nelimitat: autovehicul electric fără restricţii privind autonomia sau caracterul practic
    - Ecologic: 40 – 80 km de conducere cu energie electrică, fără emisii poluante
    - Eficient: mai puţin de 40 g de CO2/km
    - Uşor de utilizat: bateria se încarcă în patru ore la o priză obişnuită
    - Stilat şi practic: aspect elegant, futurist, habitaclu cu patru locuri şi nivel ridicat de flexibilitate asigurat de cele cinci uşi
    - Puternic: unitatea de propulsie electrică de 150 CP dezvoltă o putere echivalentă cu un cuplu de 370 Nm
    - Orientat către şofer: ecranele tactile înlocuiesc cadranele şi comutatoarele


    Rüsselsheim. Opel stabileşte o nouă dimensiune a mobilităţii şi se ţine de promisiune: modelul revoluţionar, elegant şi practic Opel Ampera este primul autovehicul electric european care asigură o mobilitate pentru „condus oriunde, oricând”. Livrările de serie ale Ampera vor începe înainte de sfârşitul acestui an.

    Roţile modelului Ampera sunt acţionate electric în permanenţă. O baterie litiu-ion unică de 16 kWh alimentează unitatea avansată de propulsie electrică cu o putere de 111 kW/ 150 CP, pentru a asigura o funcţionare pe distanţe între 40 şi 80 km cu propulsie exclusiv electrică şi zero emisii poluante – în funcţie de carosabil, stilul de conducere şi temperatură – atunci când bateria este încărcată complet. Conform normei ECE R101 pentru măsurarea consumului de carburant şi a nivelului de emisii de CO2 , modelul Ampera consumă mai puţin de 1,6 l/100 km şi înregistrează o valoare a emisiilor sub 40 g de CO2/km (date preliminare).

    Pe carosabil, sistemul de propulsie electrică Voltec din dotarea modelului Ampera asigură performanţe energice şi promite o experienţă de conducere fără rival. Cuplul instant de 370 Nm permite accelerarea de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 9 secunde şi atingerea unei viteze maxime de 161 km/h. Modelul Ampera asigură o conducere în condiţii de silenţiozitate aproape deplină în cazul funcţionării pe baterie şi o performanţă extrem de rafinată în ceea ce priveşte zgomotul, vibraţiile şi duritatea, chiar şi în modul de conducere cu autonomie extinsă.

    Funcţia inteligentă şi practică de autonomie extinsă a modelului Ampera elimină neliniştile provocate de autonomie, şoferul bucurându-se de încrederea şi siguranţa oferite de faptul că autovehiculul nu se va opri la descărcarea bateriei. Modelul Ampera oferă numeroase avantaje ecologice şi performanţa energică de conducere a unui autovehicul alimentat prin baterie, fără niciun fel de neajuns.

    În timp ce studiile independente efectuate indică faptul că autonomia rezultată în urma alimentării exclusive prin baterie şi cu zero emisii a modelului Ampera este suficientă pentru a răspunde nevoilor zilnice ale unui procent de 80% dintre şoferii europeni, modelul asigură şă autonomie totală extinsă la peste 500 de kilometri datorită motorului pe benzină ce exinde autonomia. Acesta are rolul de a genera energie electrică în cazul în care bateria a atins nivelul minim de încărcare.

    Designul atrăgător al modelului Ampera este la fel de inovator precum sistemul său unic de propulsie electrică Voltec. Stilul său elegant şi aerodinamic se aplică şi habitaclului în cadrul căruia comutatoarele şi indicatoarele convenţionale au fost înlocuite cu ecrane tactile color high definition.

    Modelul Ampera este, de asemenea, şi deosebit de practic. Configuraţia cu 5 uşi oferă suficient spaţiu pentru patru adulţi, scaune complet rabatabile şi un portbagaj cu o capacitate de 310 litri.

    Modelul Ampera, ce urmează să fie comercializat la sfârşitul acestui an, personalizează tradiţia mărcii Opel de a oferi tehnologii avansate, care asigură beneficii practice la un preţ realist. Precum toate celelalte autovehicule Opel, modelul Ampera beneficiază de o garanţie pentru întreg ciclul de viaţă al autovehiculului/160.000 km în Germania şi Marea Britanie şi are o garanţie de 8 ani/160.000 km pentru baterie.

    Modelul Ampera urmează să fie comercializat în Europa la un preţ recomandat de 42.900 de euro (TVA inclus; preţurile pot să difere în funcţie de valorile din fiecare ţară ale taxei şi de nivelele de echipare). Spre deosebire de alţi producători, lista de preţuri a companiei Opel nu generează confuzii, indicând de fiecare dată costul total al autovehiculului şi al bateriei.

    Modelul Ampera a fost primit cu căldură. A câştigat deja numeroase premii acordate de către presa de specialitate şi public. Autovehiculul electric dezvoltat de Opel electrizează, de asemenea, mii de ePionieri de-a lungul Europei. Aceştia sunt clienţii potenţiali, printre primii care au efectuat un test rutier cu modelul Ampera. Ei beneficiază de informaţii şi servicii exclusiviste, pe lângă alte numeroase avantaje. Peste 5000 de clienţi potenţiali au decis să se alăture comunităţii de ePionieri prin intermediul paginii de internet www.opel-ampera.com. Opel estimează că în anul 2012 vor fi vândute în jur de 10.000 de unităţi Ampera.

    „Spre deosebire de un autovehicul electric convenţional, modelul Opel Ampera poate fi singurul autovehicul de care aveţi nevoie,” declară Alain Visser, Vicepreşedinte Vânzări, Marketing şi Servicii Post-Vânzare Opel. „Modelul Ampera are tot ceea ce aveţi nevoie: un sistem revoluţionar de propulsie, un stil avangardist, un nivel ridicat de siguranţă, funcţii de înaltă calitate şi uşor de utilizat, toate acestea împreună cu o excelentă dinamică de conducere.”

    Ampera înseamnă mai mult decât un produs cu tehnologie de ultimă generaţie şi cu valoare pentru mediu. Visser adaugă: „Transformă viziuni în realitate, interpretând filozofia Opel într-un mod avansat şi inovator. Ampera reprezintă cea mai ecologică, pozitivă şi progresivă gândire a companiei, cu ajutorul căreia vom aborda provocărilor din viitor.”

    Ampera este un deschizător de drumuri în ceea ce priveşte programul de e-mobilitate al companiei Opel, program care include autovehicule de mici dimensiuni, alimentate exclusiv de baterie, pentru traficul urban, precum şi dezvoltarea autovehiculelor alimentate de celule de hidrogen care îşi generează propria energia electrică necesară.



    Revoluţionarul sistem de propulsie electrică Voltec

    Unitatea de propulsie electrică, amplasată sub capotă, de-a lungul motorului pe benzină, este alcătuită dintr-un motor electric pentru tracţiune, un generator/motor electric şi o transmisie planetară care sporeşte eficienţa per ansamblu, reducând turaţia combinată a motoarelor electrice. Spre deosebire de un grup motopropulsor obişnuit, nu există mecanisme cu trepte.

    În modul de autonomie extinsă, care se activează atunci când bateria este la un nivel minim de încărcare, unitatea de propulsie electrică este acţionată prin forţa motrică asigurată uniform prin intermediul unui generator. Generatorul este acţionat de un motor pe benzină extrem de eficient, cu o cilindree de 1,4 litri şi o putere de 63 kW/86 CP.

    Opel estimează că, în proporţie de 90% din timpul de călătorie, şoferii vor selecta unul dintre cele două moduri principale de conducere: Normal şi Sport. Modul „Sport” sporeşte sensibilitatea pedalei de acceleraţie. Există alte două moduri pentru anumite situaţii speciale de conducere: modul „Mountain” asigură o capacitate suficientă a bateriei pentru parcurgerea traseelor montane. Modul „Hold-charge” conservă energia rămasă a bateriei prin activarea motorului pe benzină – o funcţie utilă pentru a putea profita de autonomia de conducere pe bază de baterie a modelul Ampera în spaţiile cu restricţii pentru emisii, precum în zonele urbane şi în centrele oraşelor.

    Bateria în formă de T, cu o greutate de 98 kg şi o capacitate de 16 kWh (capacitate instalată) este amplasată central în tunelul vehiculului şi este protejată prin şine de susţinere din martensită, cu o rezistenţă ridicată. Ansamblul este format din 288 de celule litiu-ion prismatice şi este configurat astfel încât să asigure un nivel optim de performanţă şi durabilitate. O premieră în această industrie, ansamblul dispune de un sistem de gestionare a temperaturii lichidului de baterie, fiind singura baterie inclusă în producţia de serie care poate fi încălzită sau răcită. Centrul European pentru Propulsie Alternativă Opel din Mainz-Kastel, în apropierea oraşului Rüsselsheim, a contribuit decisiv la proiectarea acestei tehnologii avansate.

    Modelul Ampera se încarcă uşor şi este echipat cu un cablu de încărcare cu o lungime de 6 metri, depozitat în portbagaj. Utilizând o priză standard de 230 V/16 A, posesorii unui astfel de autovehicul pot să reîncarce complet bateria în mai puţin de 4 ore şi să programeze ora de încărcare pentru a profita de costurile reduse, valabile în afara orelor de vârf în consumul de electricitate.


    Design exterior şi interior: aspect electrizant

    Forme atrăgătoare, sculpturale, precise: modelul Ampera aduce limbajul de design premiat al companiei Opel în segmentul autovehiculelor electrice, combinând măiestria sculpturală cu precizia germană. Proporţiile echilibrate împreună cu postura joasă şi impunătoare îi conferă autovehiculului un aspect dinamic şi futurist. Autovehiculele electrice nu au arătat niciodată atât de bine!

    Carcasele specifice ale farurilor, în formă de bumerang - un nou element al limbajului de design al mărcii Opel - reprezintă un element clar de identificare a modelului Ampera, la fel cum sunt şi grila radiatorului proeminentă şi emblema îndrăzneaţă a mărcii Opel. Fiecare aspect al acestui autovehicul revoluţionar a fost proiectat şi analizat din punct de vedere al eficienţei, modelul Ampera devenind astfel unul dintre cele mai aerodinamice şi mai rentabile autovehicule de pe piaţă din punct de vedere al consumului energetic.

    Habitaclul modelului Ampera reflectă caracteristicile unice şi inovatoare ale sistemului său de propulsie. Poziţia unică a modelului Ampera în portofoliul de produse Opel este subliniată de integrarea a două ecrane color interactive HD. Acestea sunt incluse în designul caracteristic al planşei de bord curbate, tipice mărcii Opel.

    Instrumentele convenţionale aflate în câmpul vizual al şoferului sunt înlocuite de Centrul de informaţii pentru şofer (DIC), un afişaj grafic reconfigurabil. Proiectat pentru o utilizare intuitivă, acestuia i se alătură un ecran tactil color în partea superioară a panoului central de instrumente, care reprezintă principala interfaţă pentru toate funcţiile referitoare la infotainment, sistemul de navigaţie, sistemul de climatizare, utilizarea energiei electrice şi funcţiile de încărcare.

    Afişajul privind eficienţa de conducere, lângă cel corespunzător vitezei de deplasare, include o bilă rotativă care se deplasează în sus sau în jos şi care îşi schimbă culoarea în funcţie de viteza, accelerarea şi frânarea autovehiculului. Bila va rămâne în centrul afişajului atunci când energia electrică este utilizată în mod optim.

    Habitaclul oferă acelaşi spaţiu şi funcţii de confort întâlnite la autovehiculele premium compacte: flexibilitatea unui autovehicul cu 5 uşi, spaţiu suficient şi confort pentru patru persoane adulte şi un volum de încărcare de 310/1005 litri. Bateria este amplasată foarte jos în partea centrală a autovehiculului, permiţând astfel rabatarea completă a spătarelor scaunelor din spate.



    Gamă extinsă de echipamente: opţiuni infotainment de ultimă generaţie

    În plus faţă de sistemul de climatizare cu comandă electronică şi sistemul audio cu comenzi pe volan incluse în dotarea standard, sistemul audio premium Bose® este disponibil opţional împreună cu un sistem de navigaţie.

    Sistemul audio Bose® cu un consum redus de energie electrică asigură o redare de înaltă calitate a sunetului, cu un consum de energie cu 50% mai redus faţă de sistemele tradiţionale cu performanţe similare. Sistemul infotainment include un sistem audio cu şase difuzoare şi un subwoofer, un hard-disk de 60 GB, cu o memorie de 30 GB pentru stocarea fişierelor muzicale; sistemul de navigaţie prin satelit cu ghidare dinamică în timp real; comenzi pe volan; sistem de recunoaştere vocală şi conexiune hands-free prin Bluetooth pentru telefonul mobil.

    Sistemul de încălzire a habitaclului şi de climatizare cu comandă electrică, inclusiv sistemul de încălzire a scaunelor din faţă asigură un nivel optim de confort în habitaclu indiferent de condiţiile meteorologice. Sistemul de climatizare poate fi setat în trei moduri - Doar ventilator, Eco sau Confort - care reglează efectul utilizării acestui sistem asupra autonomiei electrice a autovehiculului sau asupra consumului de carburant.


    Şasiul sporeşte plăcerea în timpul călătoriei şi este adaptat special pentru satisfacerea cerinţelor clienţilor europeni

    Modelul Ampera se caracterizează printr-o manevrabilitate asemănătoare cu cea a unui model sedan sport cu reglaje fine. Proiectat de inginerii Opel în cadrul centrului din Rüsselsheim, caracteristicile şasiului au fost îmbunătăţite pentru a satisface cerinţele celor mai exigenţi clienţi.

    Suspensia faţă are o configuraţie de tip McPherson, cu braţe oscilante inferioare din aluminiu şi bucşe hidraulice. Suspensia spate semi-independentă este prevăzută cu un arbore compus (bară de torsiune), care îmbină în mod armonios avantajele unei punţi convenţionale cu bară de torsiune cu greutatea redusă şi controlul consecvent al unghiului de cădere a roţilor.

    Sistemul de servodirecţie montat pe cremalieră integrează componente de calitate superioară ZF. Acesta este prevăzut cu pinioane duble, unul pentru direcţie şi celălalt pentru un plus de asistare, asigurând un efort variabil în viraje.

    Sistemul avansat de frânare cu discuri permite obţinerea unei valori maxime de energie generată în timpul frânării. Acesta asigură o frânare regenerativă maximă prin intermediul motorului electric, reîncarcă bateria în timpul frânării şi acţionează frânele cu discuri la apăsarea puternică a pedalei pentru o oprire mai rapidă a autovehiculului, toate acestea fiind operaţiuni insesizabile pentru şofer.




    Nivel optim de siguranţă pasivă

    Structura caroseriei modelului Ampera se caracterizează printr-un nivel ridicat de rigiditate şi rezistenţă la impact.

    În faza de dezvoltare a sistemelor de siguranţă ale modelului Ampera au fost efectuate peste 50 de teste de impact la diferite viteze şi din diverse unghiuri, inclusiv coliziuni laterale, frontale, din spate şi răsturnări.

    De asemenea, a fost efectuat un număr de teste pentru a asigura protecţia corespunzătoare a bateriei litiu-ion, inclusiv teste pentru verificarea gradului de etanşare a acesteia în condiţii de carosabil umed sau inundat. Într-o situaţie de urgenţă, bateria poate fi deconectată rapid de către echipajele de salvare.
    Link
    Modelul Ampera va fi asamblat în uzina Hamtramck a grupului General Motors din Detroit. Bateria este produsă în fabrica GM de asamblare a bateriilor din Brownstown, în apropiere de Detroit, prima uzină de acest tip construită în Statele Unite ale Americii de un producător auto de anvergură.


    Sursa: Opel Romania / Auto Aiss Focsani


    joi, 28 iulie 2011, 09:48

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.