.
  • Motorul FSI in detaliu



    O utilizare ideală pentru motorul FSI

    La finalul „Guinness World Record-Tour“, Helen şi John Taylor au intrat în Cartea Recordurilor cu un Golf 1.6 FSI*. La data de 17 ianuarie 2006, soţii Taylor au pornit într-un tur în jurul lumii. Scopul lor a fost acela de a stabili un nou record mondial în ceea ce priveşte consumul redus de carburant, parcurgând distanţa de 28.970 kilometri prin 25 de ţări cu mai puţin de 50 de alimentări ale rezervorului. La final s-a constatat că au avut nevoie de numai 24 de alimentări, ceea ce înseamnă că au înregistrat un consum mediu de numai 4,5 l carburant Shell la 100 km. (consum de carburant: 6,7 - 7,7 l/100 km; emisii CO2: 161 - 185 g/km).


    FSI - injecţie directă de benzină realizată de Volkswagen

    FSI, sistemul inovator de injecţie directă de benzină produs de Volkswagen, se caracterizează printr-un randament ridicat şi o eficienţă remarcabilă. Propulsoarele FSI permit astfel un consum redus de carburant, cu un nivel inferior de poluare şi o plăcere superioară a condusului. Propulsorul 2.0 FSI Turbo cu care este echipat noul Golf GTI, cel mai nou şi mai puternic membru al familiei de motoare cu injecţie directă pe benzină realizate de Volkswagen, este o dovadă suplimentară pentru potenţialul impresionant oferit de tehnologia FSI.



    La sistemele cu injecţie directă de benzină, carburantul este injectat direct în camera de combustie. În acest context se vorbeşte despre un proces de amestecare internă pentru că amestecul inflamabil dintre carburant şi aer se formează abia în camera de combustie . Spre deosebire de propulsorul obişnuit pe benzină cu formarea exterioară a amestecului, la care injecţia carburantului şi formarea amestecului se realizează în galeria de admisie, ceea ce înseamnă în afara cilindrului.



    Pentru transportul aerului în camera de combustie a motoarelor FSI, Volkswagen a conceput o geometrie specială a cilindrului. Astfel, carburantul injectat direct în fiecare cursă utilă se amestecă cu aerul în câteva fracţiuni de secundă. Motorul reacţionează astfel cu o spontaneitate deosebită la acţionarea pedalei de acceleraţie de către conducătorul auto.


    Principiul de functionare.

    Injecţia carburantului este realizată cu ajutorul unui sistem Common-Rail, asigurând pătrunderea carburantului la înaintă presiune (maxim 110 bari) direct în camera de combustie . Ca urmare a presiunii ridicate de injecţie, carburantul este pulverizat optim, fiind obţinut un amestec ideal cu aerul aspirat. Aceasta este o condiţie importantă pentru o ardere completă, eficientă şi cu un nivel redus de noxe.


    Carburantul este pulverizat în cilindru şi preia energia din aerul aspirat. Se înregistrează astfel o scădere a temperaturii, iar aerul necesită un volum mai redus. În acest mod, în camera de combustie se poate aspira pe de-o parte o cantitate de aer mai mare cu aproape cinci procente, iar pe de altă parte amestecul de carburant şi aer la finalul procesului de compresie prezintă o temperatură mai scăzută (maxim 25 °C) în comparaţie cu situaţia în care injecţia se face în galeria de admisie. Prin intermediul acestui proces de răcire interioară se reduce tendinţa de apariţie a „bătăilor” motorului. Astfel, propulsorul poate fi conceput pornind de la un raport superior de compresie (12:1), ceea ce permite şi îmbunătăţirea randamentului.


    Avantaje individuale:

    * Injecţia directă a carburantului în camera de combustie asigură o ardere mai eficientă şi permite astfel un nivel superior de putere şi un cuplu motor mai mare, dublate de un consum mai redus de carburant.

    * Tehnologia FSI permite o cotă ridicată de recirculare a gazelor de evacuare. În acest mod este posibilă reducerea nivelului de emisii (printre altele oxid de azot = NOx), cu scăderea cu aproximativ trei procente a consumului de carburant în comparaţie cu un sistem de injecţie în galeria de admisie.





    marti, 26 octombrie 2010, 20:00

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.