.
-
The Philadelphia Story, la Clubul Cinefililor
Clubul cinefililor va invita joi, 17 iunie 2010, de la orele 17.30, sa vizionati filmul A Matter of Life and Death (1946), de George Cukor, la Centrul de Limbi Straine – Biblioteca Judeteana Vrancea.Adaptarea cinematografică realizată în 1940 de George Cukor după farsa semnată de Philip Barry este un clasic incontestabil al comediilor siropoase. Vedeta producţiei teatrale montate pe Broadway fusese Katharine Hepburn iar dramaturgul Barry pare că îşi bazase construcţia personajului principal feminin pe reputaţia actriţei. Publicul o privea pe Hepburn ca pe o persoană autoritară şi lipsită de feminitate, în mod evident departe de idealul feminin al anilor 1930.
În scena de deschidere, acum faimoasă pentru încărcătura ei nervoasă, bogata moştenitoare Tracy Lord (Hepburn) îl urmăreşte pe Dexter Heaven (Cary Grant), playboy-ul de care tocmai divorţase, îmgrămădindu-şi nişte lucruri personale într-o maşină şi agitând în mână o crosă de golf. Încercând să demonstreze că poate fi iubită, Tracy plănuieşte un mariaj cu un om respecatbil, dar cam fad; Dexter se întoarce în oraş cu doi reporteri, Mike (James Stewart) şi Liz (Ruth Hussey), cu gândul de a-i strica cununia acesteia. Mai luminoasă ca oricând, Hepburn se depăşeste pe sine într-un rol care îi cere un timing comic impecabil, precum şi o vulnerabilitate autentică.
Scenele cu Stewart, în grădină, în noaptea dinaintea inevitabilei nunţi, surprind esenţa atracţiei furtunoase dintre cei doi eroi. Realizarea formei definitive a Poveştii din Philadelphia i se datorează lui Hepburn. Deţinând drepturile asupra proiectului, actriţa le-a vândut studiourilor MGM cu condiţia păstrării rolului principal şi a dreptului de a-şi alege singură regizorul şi distribuţia. I-a vrut pe Clark Gable în rolul lui Dexter şi pe Spencer Tracy în rolul lui Mike, dar aceştia nu au fost disponibili. Au fost distribuiţi în schimb Cary Grant, partenerul ei din trei filme anterioare, şi James Stewart.
Regizorul George Cukor a reuşit să transforme imaginea publică negativă a lui Hepburn într-un atu al personajului său, stârnind compasiune pentru o femeie frumoasă atât de neînţeleasă. Filmul a avut un succes uriaş, câştigând Oscarul pentru un scenariu care îmbină comedia cu comentariul social. În 1956, cu adaosul câtorva numere muzicale, comedia a fost reluată sub titlul Înalta Societate.
Recenzie – Karen Krizanovich – Empire, MS London, Cosmopolitan UK
marti, 15 iunie 2010, 20:19
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: