.
  • Pentru pasionatii auto - Autostadt, locul unde clientul Volkswagen devine rege




    Pentru împătimiţii automobilismului, Autostadt, sediul şi fabrica Volkswagen din Wolfsburg, reprezintă unul dintre obiectivele care trebuie vizitate cel puţin o dată în viaţă. Elocvent în cazul de faţă este numărul de vizitatori pe care i-a atras din anul 2000 şi până în prezent locaţia, care se apropie de 20 milioane de persoane.

    Pe lângă caracterul turistic al locaţiei, vizitarea cartierului general al Volkswagen oferă o bună oportunitate a de vedea cum sunt realizate maşinile celebrului producător auto şi încercarea acestora în sesiuni de drive-test.

    Deschiderea faţă de public nu este una întâmplătoare, Volkswagen demonstrând încă o dată, dacă mai era cazul, că părerea clientului primează. Tocmai la acest aspect a făcut referire şi directorului companiei Autostadt GmbH, Otto Ferdinand Wachs, care a declarat, cu ocazia vizitei organizate la fabrica Volkswagen, că „prin Autostadt, am intrat într-o lume nouă“, adăugând că „prin construirea Autostadt în Wolfsburg, Volkswagen a evidenţiat faptul că doreşte să comunice cu publicul şi desigur că entuziasmul de a asigura un serviciu nu are limite“.

    Transformat în cifre, Autostadt înseamnă aproximativ 5.500 de vizitatori pe zi şi circa 15.000 în week-end-uri, din care 39% sunt turişti veniţi din imediata apropiere a fabricii. Mai mult decât atât, potrivit sondajelor făcute în rândul vizitatorilor, aproape trei sferturi din vizitatori stau şase ore sau chiar mai mult în Autostadt, nivelul de satisfacţie atât în rândul vizitatorilor cât şi al celor care achiziţionează maşini noi fiind foarte ridicat, 91% afirmând că sunt foarte mulţumiţi de serviciile primite.






    Flori şi iepuri, pe străzile din Wolfsburg

    Situat în Saxonia Inferioară, la aproape o oră de mers cu maşina pe autostradă, de la Hanovra, Wolfsburg se întinde pe o suprafaţă de 200 km pătraţi şi are o populaţie de 120.000 de locuitori. Are aspectul unui oraş muncitoresc, relativ liniştit, dar mocnind de viaţă în acelaşi timp. Un oraş în care fiecare palmă liberă de pămînt este verde - iarbă, pomi, flori. Peste tot, pe spaţiul verde dintre clădirile cu aspect îngrijit (fie că sînt blocuri de locuinţe, centre comerciale şi de alimentaţie publică sau au alte destinaţii), pline de flori la ferestre, îşi fac de lucru iepurii; în orăşelul german, spaţiile verzi sînt proprietatea iepuraşilor!



    Un român, ghid VIP la cartierul general VW

    O curăţenie orbitoare care îţi ia ochii este caracteristica şi în cea mai mare fabrică de autoturisme din lume, uzina VW, a cărei suprafaţă, de 197 ha, o depăşeşte pe cea a statului Monaco - de 195 de ha. La fabrică lucrează 44.000 de oameni - o treime din populaţia Wolfsburg -, în condiţiile în care gradul de automatizare al fabricii este de 98%! Numai în departamentul de cercetare al fabricii lucrează cîteva mii de specialişti! Imaginea roboţilor care lucrau de zor la construcţia de maşini mi-a tăiat respiraţia în momentul în care s-a deschis uşa secţiei de producţie, dacă aş putea să numesc aşa imensele hale în care se fac, pe bandă rulantă, caroserii, motoare, accesorii etc.




    Cînd i-am păşit pragul, parcă am intrat într-o altă lume, cum numai în serialele ştiinţifico-fantastice poţi vedea. Turul fabricii l-am făcut la bordul unui trenuleţ futuristic, marca VW, avînd drept ghid un... român, Alexandru Dumitrescu, originar din Ploieşti. În vîrstă de 31 de ani, Alex a ajuns în Germania de la vîrsta de 11 ani, împreună cu mama sa. Vorbeşte limba română, chiar dacă şi-a făcut toate studiile în Germania, şi, în plus, cunoaşte pe îndelete alte trei limbi de circulaţie internaţională, pe lîngă germană, desigur. Alex este mulţumit de viaţa sa în Germania, pe lîngă postul de ghid VIP pe care îl ocupă în cea mai mare fabrică de automobile din lume fiind şi deţinătorul unei mici afaceri - o firmă de reparat calculatoare, pentru care lucrează după orele de program de la fabrică. Nu vrea să se întoarcă în ţară, spunînd că acolo are tot ce şi-a dorit - casă, afaceri, prieteni, printre care şi cîţiva români. Ce îi lipseşte este un restaurant cu mîncare tradiţională românescă! De la Alex am aflat cum o rolă uriaşă de tablă ajunge să fie transformată în maşina care ajunge să coste cîteva zeci de mii de euro şi care se vinde pe toate pieţele auto din lume. Apropos, la fiecare 25 de secunde, pe poarta fabricii iese o maşină nouă! Însă nu numai automobile se fabrică la VW ci, pariez că nu aţi ştiut asta, şi… cîrnaţi! Cîrnaţii VW (Currywurst), ceea ce eu i-aş numi ceva între crenvurşti şi cîrnaţii noştri de casă, au mare căutare în Autostadt, oraşul automobilului.





    “Din dragoste pentru automobil”

    Autostadt, un forum mondial de automobile amenajat pe un teren cu suprafaţa de 25 hectare, a fost inaugurat pe 1 iunie 2000. Construcţia a durat doi ani, iar VW - firmă care, la un moment dat, a avut drept slogan “Aus Liebe zum Automobil” - "Din dragoste pentru automobil", a investit 850 milioane de mărci (430 milioane euro) pentru a permite vizitatorilor să descopere tehnologia cea mai avansată şi experienţe cu privire la automobile. Pînă în februarie 2008, Autostadt a fost vizitat de 15,7 milioane persoane. Zilnic, pragul Oraşului Automobilului este călcat de 5.500 persoane, iar în weekend-uri, cifra vizitatorilor ajunge pînă la 15.000. La Autostadt vin oameni din întreaga lume, care beneficiază de sprijin şi îndrumare de la unul din cei 1.400 de angajaţi ai Autostadt. Am descoperit farmecul oraşului automobilului alături de Wouter de Vos, un olandez care ne-a fost ghid. Ţi se oferă tururi cu ghid în 16 limbi! Cum ajungi la Autostadt? StadtBrücke (Podul din oraş), care traversează Mittelland Canal, duce din centrul Wolfsburg-ului, de la gară, direct în Piazza, intrarea în Autostadt, în KonzernForum (Forumul Grupului). La cîţiva metri distanţă se află KonzernWelt (Group World), unde începe turul de aventură. În primul rînd, intri în contact cu valorile Grupului VW: calitate, siguranţă, responsabilitate socială şi protecţia mediului, care îţi sînt transmise la nivel emoţional, de la o călătorie virtuală rapidă într-un simulator, pînă la secvenţe captivante din film în trei cinematografe 3D, diferite la nivel relaţional, în AutoLab (CarLab).



    “Oameni, maşini şi ceea ce îi mişcă”

    Laitmotivul după care se ghidează Autostadt este “Oameni, maşini şi ceea ce îi mişcă”. Autostadt este locul unde poate fi făcut un studiu obiectiv, istoric şi tehnic al automobilului. Muzeul ZeitHaus, de exemplu, este locul unde poţi admira şi afla multe despre colecţiile de maşini ale diferiţilor producători care au marcat istoria automobilistică de-a lungul anilor. De asemenea, KonzernForum (Volkswagen GroupForum) promovează o introspecţie în interiorul industriei automobilistice. Variatele de branduri VW - Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Škoda, Volkswagen şi maşinile comerciale Volkswagen - fiecare cu filzofia sa unică, sînt găzduite în şapte pavilioane individuale. Chiar şi construcţiile acestora respectă filozofia brandului respectiv şi dau un singur exemplu: pavilionul Audi are forma a două dintre cele patru cercuri specifice mărcii! Totul este completat de un spectacol peisagistic verde, presărat cu multe flori. (Rondourile de flori sînt protejate pe timpul nopţii cu cupole transparente!) Pentru copii, vizita în oraşul automobilului este o experienţă incitantă, în care întrebările despre mişcare sînt explorate în cele mai diverse moduri. Cei mici au la dispoziţie pînă şi un circuit automobilistic, unde pot dobîndi un permis de conducere şi unde pot îmbina, într-o distracţie pe cinste, teoria cu practica.



    Călătorie în viitor

    În acelaşi timp, Autostadt este locul unde oamenii merg să îşi achiziţioneze o maşină nouă. În acest caz, destinaţia lor este KundenCenter (Centrul de distribuţie maşini). Exact lîngă acesta şi legate cu un metrou, controlat prin calculator, se află două impresionantele turnuri din sticlă (Autostadt car towers), fiecare atingînd 48 metri şi conţinînd pînă la 400 de maşini noi-nouţe, gata de livrare. Maşinile sînt aduse aici direct din fabrică, printr-un tunel din sticlă, iar de la baza turnului sînt ridicate cu ajutorul unei platforme la unul dintre cele 20 de etaje. Senzaţia pe care o ai în Autostadt este aceea a unei călătorii în viitor, cu mulţi ani în viitor! Oferta Autostadt pentru adulţi este completată cu traininguri de conducere cu economie şi în siguranţă, de drive test (Parcursul pe toate terenurile), de Werktour (Turul Fabricii) sau un Tur Maritim - o plimbare cu vaporaşul pe Mittelland Canal. Autostadt se mîndreşte, de asemenea, cu nouă restaurante conduse de grupul elveţian Mövenpick, dar şi cu un hotel de cinci stele Superior Ritz-Carlton, decorat de Andrée Putman, o cunoscută arhitectă şi designer de interior. Hotelul are şi o colecţie de 600 de tablouri pictate de artişti contemporani. Aici sînt cazate personalităţi din întreaga lume care vin la Autostadt.



    Maşini şi vedete

    Primăvara, oraşul automobilului este gazda celebrului Festival Cultural Movimentos internaţional, iar vara, a unui Festival de Jazz şi Blues cu vedete internaţionale. De exemplu, luna trecută, pe scena Movimentos (amenajată în fosta centrală electrică a fabricii VW, printre tot felul de conducte şi sisteme de iluminat) a urcat nimeni altul decît Joe Cocker, a cărui evoluţie a ridicat în picioare toţi spectatorii. Prin tot ceea ce a realizat în Autostadt, VW a transformat cartierul general al mărcii de la Wolfsburg într-un muzeu-parc de distracţie-showroom.




    Sursa: www.cugetliber.ro si www.telegrafonline.ro
    Poze: www.top-destinatii.ro

3 comentarii:

  1. Tudor says:

    Fac parte din familia VW :)

  1. danyrolux says:

    Stiu Tudor, si acest lucru nu face decat sa ma bucure! ;)

  1. Larisa Stoica says:

    Sper ca in curand sa fac si eu parte din aceasta familie nemaipomenita :)

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.