.
-
Noul Amarok - Raliul Dakar pe zile
Jurnalul de drum al Raliului Dakar
Raliul Dakar 2010 - nu este numai cel mai solicitant Raliu Dakar din câte au fost, ci şi una dintre cele mai mari aventuri de pe pământ. 15 etape dure, un traseu de peste 9.000 kilometri şi un scop final: pastrarea titlului.
Descoperiţi Raliul Dakar prin ochii lui Amarok, maşina oficiala a Raliului Dakar 2010, ce va însoţi echipa Volkswagen Motorsport în aceasta mare provocare. Aici veţi lua pulsul raliului: citiţi parerile personale ale echipei, noutăţi despre situatia echipei si va veti bucura de Raliur Dakar 2010!
Etapa 1 - 01.01.2010Aşteptarea startului de raliu poate fi destul de monotona. In acest caz şi pentru echipa de asistenţa Volkswagen Motorsport. In timp ce echipa de însoţitori se pregatea pentru raliu, Giniel de Villiers, Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah, Mark Miller şi Mauricio Neves faceau încalzirea pe Amarok încercând maşina pe teren offroad tipic Raliului Dakar. Ca partener oficial al Raliului Dakar, Volkswagen a avut ocazia sa prezinte modelul în serie publicului larg din Buenos Aires. In sfârşit s-a dat şi startul raliului. Pe Avenida 9 de Julio, bulevardul impozant din Buenos Aires, peste 300.000 fani au aplaudat şi încurajat plecarea maşinilor de raliu. Prima etapa a constituit şi primul test: drumul catre Colon. Aici s-a ridicat şi primul bivuac, (tabara cu corturi) iar vehiculele de asistenţa Volkswagen Amarok au pornit în calatoria spre vest. Raliul Dakar 2010 a început.
Etapa 2 - 02.01.2010Prima etapa lunga a fost strabatuta de Volkswagen Amarok. Peste 500 kilometri din Colon pâna în Cordoba, regiune cu terasament predominant agricol şi strâzi cu podeţe. Locul potrivit pentru ca echipele de asistenţa sa se obişnuiască cu regulile de circulaţie din Argentina. Căruţe, bicilete, tractoare pe autostradă nu sunt la ordinea zilei pentru cei din echipa Volkswagen Motorsport.
Şi nici trezirea la 4.30 dimineaţa nu este un lucru de zi cu zi pentru mulţi din echipa. Cine vrea sa ajungă la timp la bivuac pentru a-i aştepta în linişte pe concurenţi, trebuie sa porneascâ la drum cu minim trei ore înaintea maşinilor de raliu. Din fericire, spaţiul de încarcare al lui Amarok are o acoperire ce poate fi folosita ca masa improvizata pentru micul dejun. De asemenea s-au demonstrat de mult timp avantajele unui consum redus şi a unei autonomii de durata. Asta datorita faptului ca reţeaua de alimentare cu carburant este vizibil mai rasfirata ca în Europa.
Etapa 3 - 03.01.2010La poalele munţilor Anzi, într-un peisaj cu puţine case se pot vedea strazi de peste 30 kilometri în linie dreaptă. Teoretic s-ar putea atinge pe aceasta porţiune viteza maxima. însa, practic viteza limita este atent monitorizata de organizator şi poliţie. Astfel, şoferii de Amarok nu au scpat nici o clipa tahograful din vedere în cei 450 kilometri parcurşi din Cordoba pâna în La Rioja.
O schimbare radicala a reprezentat primul pasaj offroad al raliului. Cu navigaţia GPS si tracţiunea integrala cuplata, participanţii şi-au chinuit serios maşinile catre pista de raliu. O experienţa impresionanta pentru componenţii echipei a reprezentat drift-ul complet al unui Volkswagen Race Touareg. Iar faptul ca Nasser Al-Attiyah, pilotul desemnat, a preluat astazi şefia clasamentului, s-a potrivit perfect în atmosfera senzaţionala a Raliului Dakar.
Etapa 4 - 04.01.2010Când nisipul se adânceşte şi este pe deasupra şi fin, tracţiunea integrala şi anvelopele offroad ating într-un final limita fizica. Ieri, unul din vehiculele Amarok a ramas blocat într-o duna de nisip. Cu ajutorul plăcilor de nisip, a lopeţilor şi diferenţialului autoblocabil nepermanent, echipa a reuşit să treaca peste aceasta situaţie.
Aceasta experienţa a fost doar o iniţiere în comparaţie cu următoarele dificultăţi ce vor urma, obstacole peste care toţi participanţii trebuie să treacă. Din ce în ce mai des, vehiculele de asistenţă la drum trebuie să strabată porţiuni de offroad extrem, aproape la fel ca maşinile de raliu. Spre mijlocul zilei soarele arde necruţător pe cer. Termometrul urcă cu uşurinţă peste 40 grade Celsius. în Fiambala, la poalele munţilor Anzi, Raliul Dakar dezvăluie primele imagini ale deşertului la orizont.
Etapa 5 - 05.01.2010Unul dintre cele mai înalte pasaje din lume se afla în munţii Anzi. Are o înălţime de 4.748 metri şi desparte Argentina de Chile. Ieri, faimosul Paso San Francisico a fost pe ruta Raliului Dakar.
Şi vehiculele Volkswagen Amarok au urcat pâna la o înălţime comparabila cu cea a lui Mont Blanc, iar priveliştea îţi taia respiraţia la propriu şi la figurat. Vehiculele s-au descurcat mult mai bine cu înălţimea decât şoferii. De dureri de cap nu a scapat nici un participant pâna la sfârşitul etapei în Copiapo.
Pe segmentul rutei din Argentina s-a urcat în rampa dreapta fără mari probleme. In schimb porţiunea descendenta în Chile a compensat spectacolul prin curbe dese şi drumuri neconsolidate. In aceste condiţii Amarok echipat cu anvelope offroad s-a descurcat de minune pe un teren extrem de instabil. Astfel, nici chiar pietrişul nu a împiedicat parcurgerea rutei în viteza dar şi în siguranţa.
Etapa 6 - 06.01.2010Nu toate bivuacurile la Raliul Dakar dispun de condiţii speciale. Cel de aseară însa, a fost o adevarata plăcere fiind situat exact langa plaja. Dupa înca o etapa epuizantă şi peste 600 kilometri străbătuţi, echipajele şi vehiculele Amarok s-au odihnit privind câtre Oceanul Pacific.
Dar pâna acolo vehiculele au mai trecut prin câteve porţiuni de offroad deloc uşoare. Cu aceasta ocazie au fost din nou testate calitaţile şoferilor şi tehnica de tracţiune a maşinilor. Echipa de service a fâcut şi analiza tehnica de dupa cursa a lui Amarok: acest vehicul nu da nici un semn de oboseala dupa etapele prin care a trecut.
Acelaşi lucru este valabil şi pentru echipaje. Mii de fani au asigurat o primire extraordinara la sfârşitul etapei în Antofagasta, iar întreaga echipa a fost revitalizata de bucurie, în ciuda efortului depus în raliu.
Etapa 7 - 07.01.2010Traseul dinspre sfârşitul etapei a fost adrenalina pura. De pe dunele înalte de minim 600 metrii, toţi participanţii la raliu au coborât panta ca la schi. Foarte util a fost ajutorul oferit de Amarok maşinilor de cursa Race Touareg. Pâna în 300 metri înălţime doar câţiva au reuşit sa urce fara ajutor. Dar chiar şi la o presiune redusa a aerului la 1,4 bari, diferenţialul autoblocabil pornit şi raportul de transmisie scurtat, urcarea se cam termina pentru orice maşina.
In timp ce maşinile de raliu coborau dunele cu viteza maxima, vehiculele Amarok au coborât cu o grija preventivă. Coborârea prin nisip adânc nu este chiar lipsita de peripeţii. Asistentul de coborâre în panta a fost în aceasta situaţie cel mai potrivit lucru pentru noul pick-up.
Etapa 8 - 08.01.2010După o noapte spectaculoasa petrecuta la poalele dunelor uriaşe din Iquique, Amarok a pornit înapoi câtre Antofagasta. Traseul a fost mult timp încununat de o privelişte grandioasa: Oceanul Pacific. Intr-un contrast foarte mare se aflau marea cu valurile ce se spărgeau de stânci şi pe cealaltă parte a drumului, deşertul întins până la orizont.
Din pacate prin acest deşert continua şi traseul etapei de raliu. Astfel, echipele de asistenţa au schimbat strada de lânga ocean cu pietrişul încins de sub anvelopele offroad ale vehiculului Amarok. Dupa o zi de însoţit echipa de raliu printr-o caldura greu de suportat, echipa de asistenţa s-a întors la plaja racorita de ocean. In Antofagasta, caravana de raliu va ramâne timp de doua nopţi, astazi fiind programata ziua de repaus.
Etapa 9 - 09.01.2010Ieri a fost ziua de repaus în Antofagasta, lânga coasta chiliana a Oceanului Pacific, în timp ce maşina de raliu Race Touareg a trebuit trecuta printr-o recondiţionare generala, service-ul a efectuat doar lucrări de rutina la Amarok. Trebuiau schimbate filtrele de praf, controlat şasiul solicitat din cauza parcursului offroad, şi spalata maşina.
Ziua libera în Raliul Dakar a fost folosita de unele staruri ca Rudolf Schenker, chitaristul formaţiei The Scorpions, pentru a inspecta noul pick-up de la Volkswagen. La fel de impresionaţi au fost şi sextuplul campion Le Mans Jacky Ickx şi fostul reprezentant Volkswagen Motorsport, Hans-Joachim Stuck. Pauza de raliu a fost folosita ca la fotbal, fiind făcute unele modificări în echipele de asistenţa. Unii membri de echipaj de pe Amarok sunt deja în drum spre casa, iar cei care le iau locul pentru a doua parte sunt cât se poate de motivaţi şi nerăbdători sa înceapa a doua repriza.
Etapa 10 - 10.01.2010Ziua de repaus a trecut, iar de ieri caravana de raliu s-a pus din nou în mişcare. Aproape 600 kilometri a străbătut Amarok din Antofagasta pânâ la Copiapo. Echipa de asistenţa a avut un component nou în persoana chitaristului de la The Scorpions, Rudolf Schenker.
„Amarok e Rock'n'Roll pe patru roţi", s-a arătat foarte încântat muzicianul de noul pick-up Volkswagen. „Un lucru amuzant şi special pentru mine în cadrul acestui test-drive este faptul ca ne aflam în deşert, patria scorpionilor."
Şi în aceasta etapa de raliu participanţii s-au saturat de atâta deşert. Exact înainte de sfârşitul etapei din nou dune de nisip înalte. Ca şi în Iquique s-a coborât dupa checkpoint-ul de pe dune direct în porţiunea de camping. Inca o ocazie pentru şoferii de Amarok să testeze tracţiunea integrala, anvelopele offroad sau raportul de transmisie scurtat.
Etapa 11 - 11.01.2010Racoarea Oceanului Pacific asigura frecvent apariţia unei cete dese mai ales în regiunea muntoasa a coastei chiliene. Ziua de ieri a fost una ceţoasa. Pentru ca în aceste condiţii elicopterele de salvare nu pot zbura, etapa pe timp de zi a fost scurtata. Dunele de nisip însa nu au dispărut nici acum din peisaj. Exact în aceasta direcţie pleaca şi echipele de asistenţa cu vehiculele Amarok. Cu navigaţia GPS pornita, au avut un parcurs offroad pâna la checkpoint-ul unde trec maşinile de raliu.
Rudolf Schenker, chitaristul formaţiei 'The Scorpions', nu a ratat ocazia de a testa noul pick-up în nisipuri adânci. De la dat cu lopata în nisip nu a scapat însa nici el. Schenker a dat dovada de simţul umorului replicând: „asta face parte din raliu!".
Etapa 12 - 12.01.2010A fost o zi a contrastelor. Ieri, după zile în şir petrecute în deşertul dintre Iuique şi Copiapo, vehiculele Amarok au pornit într-un peisaj complet diferit: dealuri verzi cu viţe de vie, plantaţii de măslini şi multa vegetaţie sub forma de cactuşi şi arbori de ecualipt. Raliul a ajuns în Santiago, capitala statului Chile.
Acest contrast a fost unul marcant şi totodata o inspiraţie pentru Rudolf Schenker, chitaristul formaţiei The Scorpions. Stând pe hardtop-ul de la Amarok, a încercat nişte acorduri noi la chitara sa. Chiar şi bivuacul cu corturi s-a transformat într-un studiou de improvizaţii muzicale.
Pentru Schenker aceasta a fost ultima zi la Raliul Dakar. „Experienţa de a face parte din echipa de raliu a fost conform aşteptarilor mele", a spus chitaristul la luat râmas bun. „Mi-a placut enorm sa trăiesc aceasta experienţa unică de a lua parte la un raliu legendar. Cu Amarok am avut exact maşina de teren pe care mi-o doream şi mi-am creat amintiri preţioase cu peisajele din Chile."
Etapa 13 - 13.01.2010De ieri, Raliul Dakar s-a întors înapoi în Argentina. Pentru traseul de 550 kilometri dintre capitala Santiago de Chile şi San Juan, autovehiculele Amarok au necesitat peste zece ore de drum. Responsabila pentru scaderea vitezei medii de deplasare faţa de etapele trecute este a doua traversare a munţilor Anzi. De data aceasta, traseul Paso Libertadores s-a ridicat la o înălţime de 3.200 metri, pe lânga vârful acoperit de zapada al muntelui Aconcagua.
La poalele munţilor Anzi traseul a trecut şi prin regiunea viticola Mendoza. De-a lungul străzii pick-up-ul Amarok a fost din nou salutat de fani entuziaşti. Ca răsplată, echipele au împărţit poze cu Race Touareg şi vederi semnate de şoferii de raliu. Caravana de raliu nu a mai înnoptat în deşert sau în stepa sud-americana, ci într-un spaţiu adevărat de camping pentru maşini - bivuacul fiind amplasat lângă traseul de raliu din San Juan.
Etapa 14 - 14.01.2010
In pustietatea deşertului Atacama şi grandoarea văilor din Anzi participanţii la raliu şi echipele de asistenţa au străbătut trasee întregi aproape singuri. Odata cu modificarea traseului prin pampas, stepa sud-americana destul de populata, sentimentul de singuratate a dispărut complet. Sute de mii de oameni au stat şi ieri în decorul pistei de raliu celebrând trecerea maşinilor participante. Chiar şi echipele de asistenţa Amarok au împărţit nenumarate autografe pe tricouri, şepci şi drapeluri în drumul din San Juan către San Rafael. Nu dupa mult timp, un Amarok a rămas blocat în nisip atât de adânc încât operaţiunile de eliberare au durat doua ore.
Etapa 15 - 15.01.2010Sa ramai fara combustibil este o problema serioasa. Astfel s-a intamplat ieri cu echipele de asistenta. Pentru ca singura statie de alimentare pe un traseu de 200 km nu mai avea motorina, unul din autovehiculele Amarok atrebuit sa ramana pe loc. Din fericire s-a gasit mici trucuri pentru mecanicii experimentati de a iesi din aceasta situatie. Cu ajutorul unei sticle de apa goale si a unui furtun de cauciuc s-au tras 10 l de motorina dintr-un Amarok ce avea combustibil suficient. Dupa 20 de minute echipa de asistenta a plecat din nou la drum.Dupa o etapa de 600 km s-a innoptat pentru ultima oara in afara orasului Buenos Aires. In Santa Rosa, langa malul unui lac pitoresc, fiecare privitor simtea o oarecare melancolie pentru acest loc.
Etapa 16 - 16.01.2010Dupa o aventura de peste 8.000 km prin America de Sud, autovehiculele Amarok au ajuns din nou in Buenos Aires. Echipele au primit invingatorii ce au ocupat intregul podium de la Raliul Dakar 2010, si anume echipele de la Volkswagen Motorsport. Dupa aceea, autovehiculele de raliu, ce au fost pentru doua saptamani a doua casa pentru participanti, au fost lasate la fabrica Volkswagen, langa capitala Buenos Aires.La final, autovehiculule Amarok au fost inspectate amanuntit. Concluzia echipei tehnice: noul pick-up a parcurs fara nicio problema tehnica traseul extrem de solicitant. Temperatura de 50 grade Celsius in Fiambala, pasajul Paso san Francisco la o inaltime de 4.700 metri sau Atacama, cel mai uscat desert din lume, nu l-au putut opri pe Amarok.
Vizitaţi şi în următoarele zile aceasta pagina pentru a afla desfăşurarea de final a Raliului, impresii, cât şi ştiri despre comportamentul lui Amarok în Raliul Dakar 2010. Voi reveni cu etapele urmatoare.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: