.
-
Istoria numelui si a logo-ului Audi
Odată cu mutarea firmei lui August Horch de la Reichenbach la Zwickau, uzinele „August Horch & Cie” sunt transformate într-o societate pe acţiuni. Horch, Directorul tehnic (orientat mai mult pe tehnică decît pe profit), intră tot mai mult în conflict cu Directorul de achiziţionare. Acest conflict escaladează şi în data de 21 iunie 1909 Horch părăseşte firma înfiinţată de el însuşi. După nici o lună, cu ajutorul unor prieteni şi investitori, mai exact în ziua de 16 iulie 1909 August Horch înfiinţează în Zwickau firma „August Horch Automobilwerke GmbH”; de aici începe istoria mărcii automobilului Audi.
Foştii parteneri l-au dat în judecată pentru încălcarea drepturilor de autor, iar un tribunal a decis că marca Horch aparţinea fostei sale companii. August Horch a fost forţat să înceteze folosirea propriului său nume de familie în noua sa firmă constructoare de autovehicule. Horch a convocat o şedinţă pentru a găsi un nou nume pentru companie. În timpul şedinţei, fiul gazdei Franz Fikentscher - un băiat de zece ani, Heinrich - studia în linişte limba latină într-un colţ al camerei. De câteva ori a părut că vrea să zică ceva, dar se răzgândea, până când, în cele din urmă, a zis: „Tată! – audiatur et altera pars... Nu ar fi o idee bună să îi spuneţi Audi în loc de Horch?”. (horch în germană înseamnă „ascultă”, echivalentul în latină fiind „audi”). Ideea a fost acceptată cu entuziasm de toţi cei de faţă.
Afirmaţia că „AUDI” ar fi abrevierea denumirii „Auto Union Deutschland Ingolstadt”, nu corespunde adevărului. În luna iulie 1910, este fabricat primul Audi la uzinele din Zwickau, şi în anul 1915 a fost fondată firma Audi Werke AG.Audi este unul dintre cei mai vechi producatori de automobile din Germania. Din 1932 sigla Audi impreuna cu cea a DKW, Horch si Wanderer Automobile au stat baza la crearea siglei celor patru inele, care la acea vreme era emblema Auto Union AG, Chemnitz. Acesta simboliza cea mai vasta oferta de motorizare din industria germana de automobile din anii 30, care cuprindea atat fabricarea de motociclete, cat si de limuzine de lux.
Audi
Autoturismele Audi fabricate pentru prima data in 1910 in Zwickau au fost de la bun inceput considerate de nivelul clasei de mijloc ca elemente ale avangarzii tehnice.
DKW
In 1907 Jörgen Skafte Rasmussen a fondat in Zschopau o societate de fabricare a aparaturii si instrumentelor.
Horch
Automobilele Horch era fost fabricate in Köln din 1900, incepand cu 1902 productia s-a mutat in Reichenbach si din 1904 in Zwickau.
Wanderer
Wanderer Automobilbau, cel de-al patrulea inel, a fost incorporata din 1932 in societatea nou infiintata Auto Union AG.NSU
In 1901 NSU a inceput fabricarea de motoare, cinci ani mai tarziu cea de automobile.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: