.
-
Serial: 100 ani de Audi - 100 ani de progres prin tehnologie. Episodul 5: 1980 - Audi quattro
Tracţiune permanentă cu toate cele patru roţi: acest lucru nu a fost chiar o idee nouă. Tânărul inginer Ferdinand Porsche construise deja în anul 1900 pentru Wiener Hofkutschenmanufaktur Lohner un autovehicul 4x4 care era acţionat de un agregat pe benzină şi de patru motoare electrice cu butuc pentru roţi. Dar abia nepotul lui Porsche, Ferdinand Piech, a pus în practică acest principiu şi a realizat pneuri de serie.
Fostul şef al companiei Audi de la Departamentul de proiectare a căutat la sfârşitul anilor 70 posibilitatea creării unui 'caracter unicînj anumit domeniu' - şi a descoperit principiul de acţionare permanentă 4x4. După premiera care a avut loc în 1980 la salonul auto de la Geneva, unde a fost prezentat modelul quattro, s-a trecut la introducerea noii tehnologii şi la celelalte modele Audi. Sistemul a fost îmbunătăţit în anul 1986 cu un diferenţial 'Torsen' prin punerea în valoare a cuplului maxim. Doi ani mai târziu s-a mai făcut un pas. La Audi V8, în premieră, s-a folosit dispozitivul electronic de blocare pentru distribuirea forţei de acţionare. Principalele avantaje la toate modelele quattro: tracţiune mai bună la acceleraţie, o dinamică mai eficientă şi mai mulţa siguranţă în rulare, datorită aderenţei extraordinare.
Episodul 4: 1934 - Auto Union - Motoarele amplasate central
Episodul 6: 1989 - Audi TDI
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: