.
  • Matei Albulescu despre marketingul Volkswagen in Romania: Nu este momentul pentru experimente

    Televiziunea ramane canalul folosit de Volkswagen pentru atingerea rapida a audientei, printul va pierde in continuare teren, comunicarea online creste in mixul de media al brandului, iar direct marketingul permite, in continuare, atingerea directa a publicului, spune Matei Albulescu, Brand Manager Volkswagen. “Vom investi in marketing numai acolo unde suntem siguri ca atingem targetul de clienti ai marcii”, spune el. Potrivit lui Matei Albulescu, de la inceputul anului comportamentul clientilor a suferit multe schimbari, iar “experienta anilor trecuti este putin de folos acum”. Volkswagen a eliminat costurile inutile si a inceput sa selecteze foarte critic toate proiectele: “Accept ca nu putem fi prezenti peste tot si nici nu trebuie”, spune el.



    Rep.: Care sunt principalele schimbari aduse anul acesta, marcat de criza, in activitatile de marketing ale Volkswagen in Romania?
    Matei Albulescu: Comportamentul clientilor a suferit multe schimbari de la inceputul anului 2009. De aceea experienta anilor trecuti este putin de folos acum. Ca urmare, activitatile de marketing au fost urmate mai mult ca oricand de o evaluare a eficientei lor. “Am pilotat la vedere”, incercand publicul cu diferite campanii si am avut in permanenta un “plan B”. Politica pasilor marunti, cred ca a fost cea mai mare
    schimbare la Volkswagen in Romania.

    Rep.: Care sunt obiectivele acestor schimbari?
    M.A.: Eliminarea costurilor inutile si eficientizarea investitiilor in marketing. Am inceput sa selectam foarte critic toate proiectele care ni se propun. Accept ca nu putem fi prezenti peste tot si nici nu trebuie. Nu este momentul pentru experimente. Vom investi in marketing numai acolo unde suntem siguri ca atingem targetul de clienti ai marcii Volkswagen. Vom avea ori proiecte de anvergura, ori vom atinge direct publicul tinta prin direct marketing.

    Rep.: Ce rol acordati comunicarii marcii Volkswagen si ce rol acordati notorietatii brandului in rezultatele de pana acum (2009) ale Volkswagen?
    M.A.: Chiar daca peisajul auto este marcat de campanii tactice, nu am renuntat la promovarea imaginii marcii. Comunicarea isi are rolul ei, foarte important, alaturi de marketing. Mai mult, comunicarea bine facuta este un instrument foarte eficient si credibil de promovare. Totul e sa nu astepti un rezultat imediat.

    Rep.: Care sunt canale preferate de Volkswagen in comunicarea publicitara in acest an? De ce?
    M.A.: TV, pentru audienta larga si rezultatul imediat in vanzari. Internet si direct marketing, formula eficienta si costuri relativ mici.

    Rep.: Pentru primele trei trimestre, cum ati descrie rezultatele schimbarilor in comunicarea Volkswagen?
    M.A.: Suntem mai eficienti la capitolul costuri si ne alegem partenerii cu mai multa grija decat in trecut. Vreau sa spun ca in presa colaboram cu jurnalisti care stapanesc fenomenul auto romanesc si international.

    Rep.: Avand in vedere preferinta multor consumatori pentru masini second-hand, unde Volkswagen ramane in topul inmatricularilor, cum incurajeaza Volkswagen vanzarile de masini noi?
    M.A.: Am construit o gama formata din modele de volum, modele
    speciale corect pozitionate pentru nevoile romanilor de azi si de acum incolo. Avem modele speciale echipate cu toate optiunile necesare pentru a asigura confortul
    si siguranta cu care clientii nostri s-au obisnuit, dar fara sa facem risipa de bani pe optionale din categoria “nice to have”, care nu fac decat sa scumpeasca pretul masinii. Sprijinim cu succes vanzarea masinilor noi prin finantatorul propriu, Porsche Bank. Nu in ultimul rand avem una dintre cele mai dezvoltate retele de distribuitori si acoperim cu aceasta toate serviciile de vanzare si post vanzare.

    Rep.: Planuieste Volkswagen modificari substantiale in strategia de marketing pentru anul viitor? Daca da, despre ce fel de modificari este vorba si care sunt obiectivele?
    M.A.: Nu. Strategia de marketing isi va urma cursul de pana acum, dovedindu-se una de succes.

    Rep.: Vor exista modificari in media mix-ul campaniilor Volkswagen? Daca da, care sunt acestea?
    M.A.: TV ramane un canal folosit pentru atingerea rapida a audientei. Print-ul va pierde in continuare teren, din cauza ca romanii nu citesc reviste, mai ales barbatii. Internetul si comunicarea online va castiga cote in mixul nostru de media

    Rep.: Ce canale media dovedesc a avea cea mai mare eficienta in comunicarea brandului, conform evaluarilor Volkswagen, tinand cont de schimbarile de consum media si de situatia economica?
    M.A.: Din pacate, majoritatea covarsitoare romanilor isi petrec timpul liber in fata televizorului, cu asta cred ca am spus tot. Internetul va creste puternic in continuare.



    via adMagazin

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.