.
-
Volkswagen lanseaza pe piata noul Golf GTD
· Revenirea unui model clasic
· Propulsorul diesel de inalta tehnologie al modelului Golf GTD cu 170 CP consuma numai 5,3 litri· GTD prezinta o apropiere evidenta fata de Golf GTI
Focsani, 12 iunie 2009 - Noul Volkswagen GTD se poate comanda si in Romania. Modelul va fi livrat catre clienti din luna iulie.
Gama de modele Golf se extinde pas cu pas: la finalul anului 2008 a fost lansata cea de-a cincea generatie a acestui bestseller. La scurt timp, in primavara anului 2009, a debutat noul Golf Plus. Imediat dupa acest moment, in centrul atentiei s-a aflat modelul actual Golf GTI, urmat imediat de noul Golf Variant. In prezent s-a parcurs inca o etapa: cu noul Golf GTD. 125 kW / 170 CP il transforma in cel mai puternic Golf cu motorizare diesel disponibil in prezent. Abrevierea GTD exercita un efect magic asupra pasionatilor de propulsoare diesel, beneficiind si de o traditie indelungata: in urma cu 27 de ani a fost lansat primul GTD si a revolutionat piata motoarelor cu aprindere proprie prin propulsorul supraalimentat; pentru prima data, un diesel nu era doar economic, ci si sportiv. GTD a netezit drumul catre expansiunea la nivel mondial a motorului TDI – propulsorul diesel cu injectie directa de inalta tehnologie produs de concernul Volkswagen.Valori de referinta GTD: Noua generatie Golf GTD este propulsata de un TDI common-rail foarte modern, motiv pentru care este mai puternic (350 newton-metri), mai economic (5,3 litri), mai ecologic (139 g/km CO2 / Euro 5) si mai silentios decat pana acum. Dar si mai sportiv: 8,1 secunde pentru sprintul clasic de la 0 la 100 km/h si 222 km/h viteza maxima, demonstreaza aceasta afirmatie.Inrudire cu GTD: Prin performantele sale, Golf GTD se adreseaza tuturor fanilor de motoare diesel care apreciaza un nivel maxim de dinamism. Din acest motiv, GTD da dovada de o inrudire clara cu noul Golf GTI (155 kW / 210 CP). In timp ce acesta ofera in mod consecvent, intr-o clasa proprie, cu motorizare eficienta pe benzina, performantele garantate de modele sport mult mai scumpe, Golf GTD iese in evidenta prin consumul sau redus remarcabil si raza de actiune de aproximativ 1.000 kilometri (la o capacitate a rezervorului de 55 litri).
Inalta tehnologie GTD: Componentele tehnice sunt printre cele mai avansate disponibile pe piata. Elementul central al acestei structuri de inalta tehnologie este reprezentat fara indoiala de motorul TDI. Cuplul sau motor specific este de 177,8 newton-metri per litru de capacitate cilindrica. Propulsorul cu patru cilindri si patru supape ofera astfel practic in orice situatie puterea unui motor cu sase cilindri specific unui model sport! Inovatoare este si cutia DSG cu 6 trepte produsa de Volkswagen: la fel ca in cazul modelului Golf GTI, si Golf GTD va fi disponibil optional, in locul cutiei manuale cu 6 trepte, cu o cutie de viteza cu dublu ambreiaj; nu exista o cutie automata mai rapida si mai eficienta. Golf GTD cu DSG dezvolta 220 km/h, accelereaza de asemenea in 8,1 secunde de la 0 la 100 km/h si consuma in medie numai 5,6 litri de motorina la 100 kilometri (147 g/km CO2).Exteriorul GTD: Si aspectul se remarca prin suveranitate. Nu este de mirare: GDT, cu trenul de rulare sport coborat cu 15 milimetri, jantele din aliaj usor de 17 toli („Seattle“) si pneurile de 225, demonstreaza, prin similitudini la capitolele design si echipare, o apropiere suplimentara fata de modelul GTI. De exemplu, sectiunea frontala: in ambele situatii, din categoria elementelor specifice pentru GTD si GTI, face parte designul barei de protectie cu proiectoarele de ceata disponibile in echiparea de serie, cu o dispunere specifica verticala. Aceeasi executie se regaseste si la faruri si la grila radiatorului. Dungile transversale de pe grila radiatorului, de culoare rosie, specifice pentru GTI, sunt cromate in cazul GTD. Exemplul sectiunii posterioare: propulsorul turbodiesel prezinta de asemenea in aceasta sectiune un difuzor, care este modificat in acest caz: prezenta motorului cu autoaprindere al modelului Golf poate fi recunoscuta prin intermediul terminatiei cromate duble a tevii de esapament, in partea stanga a difuzorului. La ambele versiuni de top ale modelului Golf, stopurile sunt fumurii.Interiorul GTD: Filozofia GT lansata de Volkswagen se regaseste si la interior. Aceasta inseamna: ergonomie pura, completata cu caracteristici de echipare adaptate la modelul Golf GTD. Un standard propriu este definit de „scaunele sport de top“, utilizate si la Golf GTI. Este renumita compatibilitatea de utilizare a acestora pe distante lungi, dar si pe circuitul de viteza, iar designul este remarcabil. Spre deosebire de GTI, la scaunele sport negre ale modelului GTD, culoarea de contrast nu este rosu, ci gri deschis, fiind aplicata la modelul de dungi in carouri. Un alt element de atractie este reprezentat de volanul sport cu trei spite, imbracat in piele. Si maneta franei de mana, precum si manseta schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele. La nivelul plansei de bord si al capitonajului portierelor sunt utilizate de asemenea insertii cu suprafata neagra lucioasa „Black Stripe“.Echipare completa GTD: In mod suplimentar, echiparea modelului Golf GTD include detalii precum insertii cromate pentru diferite butoane, un plafon de culoare neagra si capitonaje negre pentru stalpii plafonului, o instalatie automata de climatizare, afisajul multifunctional „Plus“, cotiere centrale si sistemul radio RCD 210. In plus, din echiparea de serie fac parte elemente precum rabatarea oglinzii de pe partea pasagerului la rularea in marsarier, duze incalzite ale instalatiei de spalare a parbrizului, sistem de spalare a farurilor, „ParkPilot“ (cu senzori incorporati in bara de protectie fata si spate), ESP cu prevenirea pierderii controlului asupra directiei si asistenta la franare, precum si sapte airbaguri, inclusiv airbag la nivelul genunchilor pe partea pasagerului. Toate aceste facilitati pot fi sintetizate intr-un singur cuvant: dotari complete. Sau cu trei litere: GTD.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: