.
-
Sfaturi pentru reducerea consumului de carburant
Iata cateva sfaturi practice in acest sens:
• accelerati cat se poate de incet si treptat. Accelerati normal, schimbati treptele de viteza pana la viteza dorita, lasati masina sa ruleze cuplata in cea mai mare treapta de viteze, acolo unde motorul functioneaza “relaxat”;
Fiti atenti la schimbarea vitezelor!
• in afara localitatilor, la viteze ridicate si constante incercati sa rulati in ultima treapta de viteza, iar motorul sa functioneze intr-o gama de turatie situata intre 2.000 rpm si 3.000 rpm;
• opriti motorul in cazul in care stationati pentru mai mult de un minut;
• stabiliti cu atentie rutele pe care urmeaza sa le parcurgeti - de exemplu drumul casa - serviciu si retur. Incercati sa alegeti cele mai descongestionate strazi cu putinta, chiar daca nu sunt cele mai scurte variante. O viteza constanta fara prea multe opriri, va economisi cu siguranta ceva bani, datorita unui consum redus de combustibil;Este de preferat un traseul mai lung ca distanta dar mai scurt ca timp• tineti geamurile inchise si aveti grija ca pneurile sa fie umflate la presiunea indicata de constructor. Rezistenta crescuta la inaintare generata de geamurile deschise, dar si pneurile cu presiune scazuta vor duce la un consum mai mare de carburant. Demontati portbagajele de deasupra masinii atunci cand ele nu va sunt necesare si nu transportati lucruri inutile in portbagaj;
• folosirea de aparate electrice alimentate la surse de energie din masina in timpul mersului, chiar si a luminilor, vor creste cheltuielile pentru carburant, asa ca daca doriti sa economisiti, evitati utilizarea acestora;
Revizia tehnica si un motor curat pot face minuni
• un motor curat la interior si cu schimbul de ulei facut la timp va avea efecte surprinzatoare asupra consumului de carburant, evident, in bine;
• niciodata sa nu va asteptati sa aveti consumul pe care producatorii masinilor il comunica. Stilul de condus, conditiile in care se circula difera de la persoana la persoana, de la caz la caz si nu sunt aceleasi cu conditiile in care se testeaza oficial consumul. Asteptati-va la un consum mai mare cu aproximativ 10-15 procente fata de cel comunicat in cartea tehnica.
Alte sfaturi de care sa tineti cont:
1. O parte dintre soferi au un mic defect de condus, tot timpul misca usor volanul fortând servodirectia sa lucreze, servodirectia îti ia forta mecanica necesara de la motor marind consumul.
2. Un alt defect care mareste consumul de carburant este condusul prea aproape de masina din fata, situatie care ne obliga sa frânam de foarte multe ori.
3. Filtrul de aer al motorului daca este murdar poate mari consumul cu pana la 20%.
4. Suspensiile masinii daca sunt uzate maresc consumul de carburant.
5. Motorul nu trebuie turat mult, trebuie sa adaptam treapta cutiei la viteza pe care o are masina.
6. Trebuie sa folosim transportul public, consumul în medie este de 8 ori mai mic pe calator transportat.
7. Folositi cat mai des deplasarile cu bicicleta, atat in natura, cat si pentru rezolvarea unor probleme ce presupun parcurcerea unor distante mici (vizite, cumparaturi, etc.)
Daca aveti si alte ponturi/recomandari va astept cu comentarii!
9 comentarii:
-
mi se pare destul de exagerata chestia cu filtrul de aer : 20% in plus consum?
-
Nu intele chestia cu suspensia. De ce mareste consumul daca ai suspensiile uzate? Nu inteleg.
-
bun sfat nu accelerati motorul sa faceti economie de combustibil iar in schimb dati bani pe sonde lamda,catalizator si filtru de particule.
-
DEPINDE CUM O CALCI FRATEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.................
-
La turatia motorului, se refera la turatia de croaziera, nu cea de depasire. Motorul consuma cel mai putin intre 2000 si 3000 de ture. Normal ca atunci cand depasesti si ai nevoie de forta, o turezi muult mai mult.
-
nu inteleg cu ce ar putea influenta un aparat electric cu consumul de carburant:-??
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Chiar sant interesante..