.
  • Golf GTI schimbă reperele

    O mulțime de producători i-au împrumutat sigla, dar nu au putut concura originalul. Cu prima generație, Volkswagen a creat o clasă nouă și un nou stil de viață. Astăzi ne propune un produs mai revoluționar, mai distractiv și mai iute.


    Încă de la prima generație, Golf GTI a fost o mașină specială. Era condimentul perfect pentru perioada de depresie și de regres de la mijlocul anilor ‘70. Era ușor, puternic și plin de personalitate, rețeta de succes și sigla GTI fiind împrumutate ulterior și de alți constructori, însă fără ca aceștia să reușească un produs care să se ridice la nivelul originalului. Volkswagen a produs apoi încă patru modele de Golf GTI, fiecare dintre ele corespunzând altor vremuri, altor generații, dar păstrând intactă priza la public, atrăgând, deopotrivă, adolescenți teribili ori tați și soți care doreau o mașină de familie sportivă.

    Acum, la 34 de ani de la prezentarea primei generații, Volkswagen propune generația a șasea, care ne oferă AD N-ul originalului, dar și, pe de altă parte, o mașină perfect adaptată timpurilor, mai puternică, spațioasă, sigură și mai „hot“ decât oricând. Designul noului GTI combină trecutul cu prezentul și pune mare accent pe sportivitate fără a compromite însă spiritul practic. În zona frontală, redesenată, ies în evidență farurile mai agresive, împrumutate de la coupe-ul Scirocco, noua grilă cu dungi roșii, asemenea originalului, și a unui spoiler care integrează proiectoare de ceață. Profilul păstrează linia sportivă cu ajutorul unor jante de dimensiuni mari, care ascund discuri de frână de 16 inch și etriere vopsite în roșu, iar noile praguri laterale au rol atât de design, cât și funcțional. În fine, spatele este mai zvelt datorită stopurilor alungite, bara spate incorporează țevi de eșapament duble despărțite de un difuzor de aer, în timp ce deasupra hayonului este montat un eleron subtil pentru o a crea mai multă forță deportantă pe puntea spate.

    Interiorul împrumută elemente retro de la modelul original pe care le combină cu materiale de cea mai bună calitate și o ergonomie care corespunde standardelor curente. Scaunele sport sunt îmbrăcate în tradiționala tapiserie cu model „Jacky” și oferă o susținere laterală exemplară fără a face compromisuri de confort. Alte elemente care disting interiorul unui GTI de celelalte modele sunt inserțiile de aluminiu de pe bord și de pe volan, schimbătorul de viteze cu look „technology” și volanul îmbrăcat în piele, turtit la bază și cusut cu ață roșie.

    Sub capotă regăsim un propulsor de 2 litri, supraalimentat cu turbină, care dezvoltă acum 210 cai putere și un cuplu motor de 280 Nm de la 1.700 rpm, dar care consumă cu 0,5 litri mai puțin carburant decât vechiul model. Cuplat la cutia automată cu șase trepte, sau, opțional, la o cutie automată cu dublu ambreiaj (DSG), mașina accelerează până la suta de kilometri în doar 6,9 secunde și atinge o viteză maximă de 240 km/h. În ceea ce privește trenul de rulare, noul GTI este echipat standard cu suspensie sport coborâtă cu 22 mm în față și 15 mm în spate și cu un diferențial autoblocant electronic (XDS). Astfel, mașina are o manevrabilitate îmbunătățită, mai multă aderență și mai puțin ruliu în curbe, ceea ce-o face mai plăcută la condus și mai sigură în același timp. Opțional, noul Golf GTI poate fi echipat cu sistemul Dynamic Chassis Control, care oferă trei moduri de rulare: normal, sport și confort .





    Sursa: Porsche Romania / Scorpion

0 comentarii:

Leave a Reply

xiaomi

Descarca gratuit peste 3750 de melodii karaoke, romanesti si straine.