.
-
Noul Audi A4 allroad quattro – nu cunoaste limite!
- Tractiune integrala permanenta quattro si garda la sol marita
- Caracter sportiv si tehnologie inovatoare de ultima generatie
- Modelul A4 allroad quattro - adaptat pentru orice tip de soseaAudi lanseaza modelul A4 allroad quattro, un automobil care nu cunoaste limite, ce va fi disponibil la reprezentantele de vanzari incepand cu luna iunie 2009. Echipat cu tractiune integrala permanenta si prezentand o garda la sol marita, A4 se descurca pe orice sosea sau drum extraurban, oferind satisfactie la volan chiar si pe suprafete de rulare neasfaltate. Modelul Audi A4 allroad quattro este dotat cu toate tehnologiile inovatoare care confera superioritate liniei de modele A4: o gama de motorizari puternice si extrem de economice in ceea ce priveste consumul de energie, sistemul Audi drive select (tehnologie inteligenta de manevrare), transmisia S tronic de ultima generatie, precum si sisteme inovatoare de comunicatie si asistenta.
Elemente de design
Designul modelului Audi A4 allroad quattro aminteste de A4 Avant: liniile bine-definite delimiteaza suprafetele conturate cu gust, iar linia joasa a plafonului traseaza o silueta care aminteste de un coupé. Detaliile frapante redefinesc eleganta sportiva a acestei linii de modele. Grila single-frame a radiatorului in nuanta gri moon are bare verticale cromate; bara de protectie accentuata si prizele de aer largi subliniaza identitatea unica a acestui automobil. Proiectoarele de ceata sunt incadrate de inele cromate, iar in varianta cu faruri xenon plus, farurile pentru iluminare diurna si stopurile sunt prevazute cu tehnologie LED. Sub extremitatea din fata si din spate, A4 allroad este prevazut cu o aparatoare pentru sasiu din otel inoxidabil.
Privit din lateral, automobilul uimeste prin pasajele largi ale rotilor, pragurile unghiulare (disponibile cu insertii din otel inoxidabil) si jantele mari de 17 inch cu 7 spite in dotarea standard. Plafonul este delimitat printr-o bara de armare ingustata cu doua traverse inalte. Latimea modelului A4 allroad quattro este subliniata de stilul aparte al barei de protectie spate si de reflectoarele orizontale integrate. La modelul 2.0 TDI, cele doua tevi de esapament sunt amplasate una langa cealalta; la modelele 2.0 TFSI si 3.0 TDI, acestea sunt amplasate la extremitatile laterale ale partii din spate.Caroseria si portbagajul
Modelul Audi A4 allroad quattro este un automobil cu adevarat elocvent. Dimensiunile sale sunt: lungime 4,72 m (15,49 ft), ampatament 2,81 m (9,22 ft), latime 1,84 m (6,04 ft), inaltime 1,50 m (4,92 ft). De asemenea, acesta are o garda la sol marita comparativ cu Audi A4 Avant, de 180 mm, neincarcat (7,09 in).
Audi a dezvoltat o caroserie formata in principal din panouri din otel rezistent si ultrarezistent care, la randul lor, reduc greutatea autovehiculului, ii sporesc rigiditatea si siguranta la impact si reduc nivelul de vibratii. Numeroase sectiuni metalice dispuse cu precizie protejeaza pasagerii in caz de accident.
Pe langa cele doua airbaguri frontale care tin cont de pozitiile exacte ale soferului si pasagerului din fata, modelul este prevazut cu airbaguri laterale in partea din fata si, optional, in partea din spate. Nu in ultimul rand, un sistem de airbaguri la nivelul capului este gata sa intervina la nevoie. Sistemul de tetiere integrate in scaunele din fata reduce riscul de traumatisme cervicale in caz de coliziune din spate.
Capacitatea de baza a portbagajului este de 490 l (17,30 cubic ft). Aceasta poate fi extinsa pana la o valoare impresionanta de 1.430 l (50,50 cubic ft) si o lungime de 1,78 m (5,84 ft) prin rabatarea spatarului fractionabil al banchetei, care este dotat optional cu un spatiu de incarcare prin cotiera cu husa de schiuri demontabila. Acest spatiu are o latime de 1 m (3,28 ft).
Interiorul
Detaliile rafinate, calitatea fara compromisuri si functionalitatea fara cusur reflecta toate punctele forte ale interiorului modelului Audi A4 allroad quattro. Printre cele mai importante dotari ale unitatii de comanda se numara frana de mana electromecanica standard, care a inlocuit maneta de pe consola centrala cu un buton si monitorul central de pe bord. Un ecran color completeaza sistemul audio concert sau symphony, sau sistemul de navigatie plus cu interfata multimedia; unitatea de comanda a interfetei multimedia este amplasata in consola centrala.
Clientii pot alege intre mai multe materiale pentru ornamentele interioare: materialul textil exclusivist allroad, doua tipuri de piele sau combinatia Alcantara/piele. Ornamentele din material textil sunt disponibile in doua culori, iar cele din piele in sapte culori (dintre care doua modele prezinta cusaturi contrastante care le confera un caracter sport). Insertiile din dotarea standard sunt realizate din platina micrometalica; optional sunt disponibile variantele aluminiu trigon, lemn natural de frasin cu granulatie fina, nucsoara laurel si maro nuca. Mocheta este din velur, iar capitonajul plafonului este disponibil in nuante de argintiu star, bej in sau negru (optional).
In ceea ce priveste scaunele, Audi ofera un sistem de incalzire cu reglare electrica, o versiune sport cu sectiuni laterale pronuntate si scaune confort cu climatizare. Acestea din urma pot fi incalzite, iar in zilele de canicula asigura confortul datorita unei unitati integrate de racire prevazute cu ventilatoare de mici dimensiuni. Ampatamentul lung al modelului A4 allroad quattro asigura un spatiu generos in habitaclu, chiar si pe bancheta.Motorizarile
Audi va oferi initial trei variante de motorizare pentru modelul A4 allroad quattro: un motor pe benzina si doua motoare diesel. Toate trei sunt motoare turbo cu injectie directa si impun respect datorita randamentului excelent, fortei de tractiune impresionante, functionarii uniforme si economiei ridicate de carburant. Motoarele sunt sustinute de tehnologii revolutionare dezvoltate ca urmare a cunostintelor de specialitate ale Audi in domeniul eficientei modulare.
Toate cele trei unitati se remarca prin sistemul standard integrat de recuperare care transforma energia mecanica in energie electrica in timpul decelerarii.
Modelul TFSI de 2,0 l, votat „Motorul anului” de patru ori consecutiv de catre o comisie internationala de experti, incorporeaza trei tehnologii de ultima generatie: injectie directa de benzina FSI, turbocompresorul si sistemul Audi de ridicare a supapelor care creste puterea de tractiune prin intermediul unui sistem de control variabil. Intre 1.500 si 4.200 rpm, motorul cu patru cilindri dezvolta un cuplu de 350 Nm. Puterea maxima este de 155 kW (211 cp). Suplimentar, motorul TFSI de 2 l propulseaza modelul Audi A4 allroad quattro pana la viteza de 100 km/h (62,14 mph) in doar 6,9 secunde, permitandu-i sa atinga o viteza maxima de 230 km/h (142,92 mph). In medie, acesta consuma doar 8,1 l/100 km (29,04 mpg).
In ceea ce priveste motorul 2.0 TDI, succesorul celui mai popular motor diesel de pana acum, sistemul common-rail genereaza o presiune de injectie de 1.800 bar si asigura un rafinament excelent la conducere. Motorul diesel de 2 l dezvolta un cuplu de 350 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm. Valoarea considerabila de 125 kW (170 cp) ofera o putere admirabila, in ciuda consumului de doar 6,4 l/100 km (36,75 mpg). Modelul Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI atinge 100 km/h (62,14 mph) in 8,9 secunde si o viteza maxima de 213 km/h (132,35 mph).
Cel mai performant dintre cele trei motoare este 3.0 TDI. Acest model V6 diesel genereaza o putere de 176 kW (240 cp) si un cuplu de 500 Nm, in intervalul 1.500-3.000 rpm. In combinatie cu transmisia S tronic, motorul 3.0 TDI propulseaza modelul Audi A4 allroad quattro pana la 100 km/h (62,14 mph) in 6,4 secunde si pana la o viteza maxima de 236 km/h (146,64 mph). In medie, motorul de trei litri consuma doar 7,1 l/100 km (33,13 mpg). La fel ca celelalte doua variante, si acesta respecta deja norma anti-poluare Euro 5.
Grupul motopropulsor
Varianta 2.0 TDI transmite puterea catre o transmisie manuala cu sase trepte. Versiunile 3.0 TDI si 2.0 TFSI sunt prevazute cu transmisia Audi S tronic de ultima generatie, dinamica si extrem de eficienta. Aceasta transmisie inovatoare cu dublu ambreiaj comuta extrem de lin intre cele sapte trepte, in interval de cateva sutimi de secunda.
S tronic se remarca de asemenea datorita raportului extrem de eficient si unei game largi de raporturi de transmisie. Transmisia S tronic cu sapte trepte este prevazuta cu un mod complet automat gata sa intre in actiune. La nevoie, soferul poate schimba treptele de viteza prin intermediul padelelor de pe volan.
Diferentialul modelului Audi A4 allroad quattro este amplasat in fata ambreiajului si imediat in spatele motorului. Aceasta solutie tehnica geniala a facut posibila repozitionarea puntii fata mult mai aproape de partea anterioara a automobilului, permitand proiectarea unui ampatament lung si asigurarea unei distributii ideale a sarcinilor pe punti. Beneficiile obtinute includ o stabilitate constanta la deplasarea in linie dreapta, un confort desavarsit la rulare si o dinamica excelenta in timpul conducerii.
Modelul Audi A4 allroad quattro are in dotarea standard sistemul de tractiune integrala permanenta quattro. Diferentialul central exclusiv mecanic favorizeaza partea din spate, distribuind puterea catre puntea fata si spate intr-un raport de 40:60. Daca este necesar, tractiunea integrala permanenta quattro poate distribui pana la 65% din putere catre puntea din fata sau pana la 85% catre puntea din spate.
Sasiul
Latimea modelului Audi A4 allroad quattro sta la baza dinamicii sale de conducere. Ecartamentul este de 1.583 mm (62,32 in) in partea din fata si de 1.574 mm (61,97 in) in partea din spate - cu aproximativ 20 mm (0,79 in) mai lat decat modelul A4 Avant. Caroseria este mai inalta datorita unui sasiu nou cu arcuri mai lungi care, la fel ca noile amortizoare, combina caracterul dinamic cu confortul.
Jantele standard de 17 inch din aliaj usor sunt dotate cu pneuri 225/55. Cu un diametru de 690 mm (27,17 in), chiar si aceasta configuratie standard are un aspect impunator. Pentru moment, Audi ofera si jante de 18 inch.
Sasiul modelului A4 allroad quattro pastreaza toate avantajele care scot in evidenta linia de modele A4. Sistemul de directie este fiabil si reactioneaza prompt. O cutie de directie amplasata sub volan transmite comenzile soferului direct catre roti.
Suspensia fata cu 5 brate si suspensia spate cu brate trapezoidale si autodirectie sunt fabricate in mare parte din aluminiu, pentru a diminua greutatea nesuspendata. Franele de 16 inch cu un mecanism de racire excelent permit o decelerare rapida. Nu este de mirare ca modelul A4 allroad quattro ofera un caracter sportiv, confort si stabilitate, pe sosele si in afara lor.
Pe teren accidentat, modelul A4 allroad quattro se bazeaza pe o dotare de inalta tehnologie a sistemului ESP, tehnologia Offroad Detection (ORD), care identifica automat tipul suprafetei de rulare si regleaza in consecinta parametrii de control ai sistemului ESP. Cand soferul apasa pedala de acceleratie, sistemul ESP creste puterea de propulsie, permitand o mai mare patinare a rotilor decat in alte cazuri. La nevoie, sistemul va prelua controlul pentru scurt timp, din ratiuni de siguranta.
Pe drumuri asfaltate, sistemul Audi drive select sporeste si mai mult satisfactia la volan. Acest sistem de control adapteaza automat si perfect personalitatea modelului Audi A4 allroad quattro la preferintele soferului. In modul automat, sistemul Audi drive select evalueaza raspunsul motorului la acceleratie, servodirectia Servotronic si punctele de schimbare a treptelor transmisiei S tronic. Soferul poate comuta liber intre trei moduri de functionare a motorului: confortabil, standard si sport. Iar sistemul de navigatie plus cu interfata multimedia furnizeaza inca o optiune de control integrata si este poate fi programat individual.
Pachetele de dotari
Modelul Audi A4 allroad quattro are o echipare generoasa ce include jante de 17 inch din aliaj usor, proiectoare de ceata, un sistem de spalare a farurilor, bare pentru plafon, un capac util de portbagaj, un suport reversibil, un sistem automat de climatizare, frana de mana electromecanica si un sistem audio cu CD player.
Dotarile optionale includ, de asemenea, o multime de echipamente atractive. Asistentul pentru faza lunga comuta automat intre faza scurta si faza lunga. Trapa panoramica din sticla cu doua parti cu jaluzea interioara actionata electric inunda interiorul cu lumina solara si aer proaspat. Iar hayonul electromecanic, sistemul de climatizare ingenios pe trei zone, farurile xenon plus cu sistem de iluminare diurna cu LED-uri si lampile de marsarier cu LED-uri, precum si scaunele confort cu climatizare reprezinta dotari de lux.
La cerere, clientii pot opta pentru un model A4 allroad quattro cu sisteme de asistenta inovatoare preluate direct de la clasa de lux. Sistemul Audi lane assist ii permite soferului sa mentina banda de rulare, in vreme ce sistemul Audi side assist permite schimbarea in siguranta a benzii de rulare. Tempomatul adaptiv este un sistem de control al vitezei de croaziera asistat prin radar care detecteaza automobilele din fata si mentine distanta corespunzatoare pana la acestea prin franarea si accelerarea automate. Daca din diverse motive rata de decelerare nu se dovedeste suficienta, sistemul il avertizeaza pe sofer prin intermediul uneia dintre cele doua alarme, in functie de intensitatea pericolului.
Audi ofera, de asemenea, optiuni multimedia de ultima generatie. Sistemul de navigatie ultramodern MMI plus face parte din generatia avansata de noi dispozitive high-tech Audi. Acesta include un ecran color cu harti tridimensionale, un player DVD, o unitate cu comanda vocala care ii permite soferului sa dea comenzi prin cuvinte intregi, precum si o unitate de stocare de capacitate mare care stocheaza datele pentru navigatie, muzica si telefonie. Sistemul de navigatie MMI plus poate fi proiectat pentru functii si mai sofisticate cu ajutorul modulelor de tuner care permit receptia TV/radio in format digital. Nu in ultimul rand, un sistem audio Bang & Olufsen reprezinta intr-adevar o dotare de lux. Cele 14 difuzoare cu o putere totala de 505 wati ofera o experienta surround exceptionala.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii: